joi, 19 martie 2015

făgăduinţa Ta!

Psalmul 119 este cel mai lung din Biblie. Are 176 de versete.

Astăzi, am descoperit la că acest psalm ar fi scris de Ezra. Iar despre el aflu:
"Caci Ezra isi pusese inima sa adanceasca si sa implineasca Legea Domnului, si sa invete pe oameni in mijlocul lui Israel legile si poruncile." Ezra 7:10

Citesc că Ezra ştia Legea, medita la ea, o aprofunda, trăia conform ei. Dar mai mult de atât, Îl ştia pe autorul Legii, avea o relaţie personală cu El. Avea promisiuni şi făgăduinţe din partea Dătătorului Legii, a Dumnezeului lui Avraam, Isaac şi Iacov. 

"25. Sufletul meu este lipit de tarana: invioreaza-ma, dupa fagaduinta Ta!

38. Implineste-Ti fagaduinta fata de robul Tau, fagaduinta facuta pentru cei ce se tem de Tine!

41. Sa vina, Doamne, indurarea Ta peste mine, mantuirea Ta, dupa fagaduinta Ta!

49. Adu-Ti aminte de fagaduinta data robului Tau, in care m-ai facut sa-mi pun nadejdea!

50. Aceasta este mangaierea mea in necazul meu: ca fagaduinta Ta imi da iarasi viata.
58. Te rog din toata inima mea: ai mila de mine, dupa fagaduinta Ta!
65. Tu faci bine robului Tau, Doamne, dupa fagaduinta Ta.

81. Imi tanjeste sufletul dupa mantuirea Ta: nadajduiesc in fagaduinta Ta.

82. Mi se topesc ochii dupa fagaduinta Ta si zic: "Cand ma vei mangaia?"

114. Tu esti adapostul si scutul meu; eu nadajduiesc in fagaduinta Ta.

16. Sprijina-ma, dupa fagaduinta Ta, ca sa traiesc, si nu ma lasa de rusine in nadejdea mea!

123. Mi se topesc ochii dupa mantuirea Ta si dupa fagaduinta Ta cea dreapta.

154. Apara-mi pricina si rascumpara-ma, invioreaza-ma dupa fagaduinta Ta.

169. Sa ajunga strigatul meu pana la Tine, Doamne! Da-mi pricepere, dupa fagaduinta Ta.

170. Sa ajunga cererea mea pana la Tine! Izbaveste-ma, dupa fagaduinta Ta!" Psalmul 119

Ezra mă provoacă să vreau mai mult, să Îl cunosc mai mult pe Dumnezeul în care mi-am pus încrederea, să aştept împlinirea promisiunilor ce mi Le-a făcut Domnul, să mă adâncesc în citirea şi studierea Cuvântului, să cred Cuvântul Domnului şi să trăiesc conform Lui.

Niciun comentariu: