duminică, 2 aprilie 2017

lecții din lumea animala

"7. "Incinge-ti mijlocul ca un viteaz; ca Eu sa te intreb, si tu sa Ma inveti.
8. Vrei sa nimicesti pana si dreptatea Mea? Si sa Ma osandesti, ca sa-ti scoti dreptatea?" Iov 40:7-8

Ieri am descoperit că Iov devenise exasperat de acuzațiile aduse de prietenii săi. Însă căutându-și dreptatea până în pânzele albe, a devenit arogant, mândru și independent.

Domnul apare în mijlocul unei furtuni și are doua discursuri formate din 77 de întrebări. În prima parte este vorba despre creație, în a doua îl duce pe Iov într-un domeniu favorit, după cât de pare, lumea animală. Îi alege două vietăți, vorbește cu Iov aproape numai în întrebări, descriindu-i complexitatea, puterea și frumusețea celor două creaturi: hipopotamul și crocodilul. 

Din cartea Iov descopăr că ideea de pet sau animal de companie nu e una modernă, inventată de noi. Iov este întrebat dacă ar alege să aibă ca animal de companie un crocodil, dacă l-ar putea dresa ... dacă și-ar lăsa fetele să se joace cu el.

Hipopotamul și crocodilul sunt două dintre cele mai neînfricate creaturi. Nici un om nu le poate controla, manipula, îmblânzi, domestici. Așa e natura lor. Au viață ca și mine însă eu au rolul și menirea lor specifică, înscrisă în natura lor. Așa cum și eu am rolul și menirea mea după planul Domnului. Oricât de mult le-aș admira pe cele două vietăți, chiar dacă au viață ca și mine, ele nu au suflet. Sunt doar viețuitoare! Omul a fost creat după chipul și asemănarea Lui Dumnezeu! 

Dumnezeu nu îi dă nici o explicație lui Iov. Nu îi relatează despre discuțiile cu Satana, despre faptul că El a îngăduit necazurile în viața lui. Începe prin a pune întrebări iar Iov realizează că Dumnezeu este Stăpânul, Creatorul, Dumnezeu. 

Nu mă pot lăuda că răspund așa repede ca Iov cu un duh blând și smerit :
"2. "Stiu ca Tu poti totul si ca nimic nu poate sta impotriva gandurilor Tale." -
 - "Da, am vorbit, fara sa le inteleg, de minuni, care sunt mai presus de mine si pe care nu le pricep." -
5. "Urechea mea auzise vorbindu-se de Tine; dar acum ochiul meu Te-a vazut. 6. De aceea mi-e scarba de mine si ma pocaiesc in tarana si cenusa."" Iov 42:2, 3b, 5-6

Niciun comentariu: