joi, 6 aprilie 2017

Sunt fiica acestui Dumnezeu Minunat!

"2. "Știu că Tu poți totul 
și că nimic nu poate sta împotriva gândurilor Tale." - Iov 42:2

Iov ascultă uimit discursul din furtună rostit de Dumnezeu și spune: "știu că Tu poți totul". Nimic nu este imposibil pentru Tine, ai toată puterea în cer și pe pământ. Tu ești minunat! Mai mult de atât, "nimic nu poate sta împotriva gândurilor Tale". 
Nimic nu poate zădărnici planurile Tale față de mine și față de omenire. Pot să mă așez în fund și să dau din picioare, ca pruncii, și Tu vei face cum știi Tu, nu cum vreau eu. Îți vei îndeplini planul Tău cu exactitate, în timpul Tău.
"35. Toți locuitorii pământului sunt o nimica înaintea Lui; El face ce vrea cu oastea cerurilor și cu locuitorii pămîntului, și nimeni nu poate să stea împotriva mâniei Lui, nici sî-I zică: "Ce faci?" Daniel 4:35
Nimeni nu poate sta împotriva mâniei Lui!
"3. "Cine este acela care are nebunia să-Mi întunece planurile?" - 
"Da, am vorbit, fără să le înțeleg, de minuni, care sunt mai presus de mine și pe care nu le pricep."
Cine sunt eu ca să spun că știu planurile Tale și mai mult de atât, să am tupeul să le încurc sau opresc? Trebuie să îmi reamintesc că sunt un om, sunt finită și muritoare. Dumnezeul Lui Avraam, Isaac și Iacov are planuri care depășesc puterea mea de înțelegere și pricepere. El nu acționează cum vreau eu, când vreau eu, în modalitățile și felul în care aș vrea eu. Nu sunt eu în control! El deține controlul!
 -4. "Ascultă-Mă și voi vorbi; te voi întreba, și Mă vei învăța. 
5. "Urechea mea auzise vorbindu-se de Tine; dar acum ochiul meu Te-a văzut. 
6. De aceea mi-e scârbă de mine și mă pocăiesc în țărână și cenușă." Iov 42:4-6
Ascultându-L pe Domnul, Iov nu mai are are nici o pretenție, se supune de bună voie, își recunoaște statutul. L-a văzut pe Dumnezeu, L-a auzit și pacea a umplut inima și ființa lui Iov. Doar cu ajutorul Lui Dumnezeu pot să mă smeresc și să rămân în voia Lui.
Uneori mi se pare că greul nu se mai termină, că durerile parcă sporesc. Dar îmi reamintesc că vine ziua răsplătirii și încrederea mea este într-un Dumnezeu corect și drept. Urmăresc povestea lui Iov și văd că Dumnezeu ascultă fiecare cuvințel rostit de cei trei prieteni ai lui Iov. Îi lasă să vorbească și ei spun multe cuvinte. La final însă, Dumnezeu Îl răsplătește pe Iov și se adresează celor trei:
"7. Dupa ce a vorbit Domnul aceste cuvinte lui Iov, a zis lui Elifaz din Teman: "Mania Mea s-a aprins impotriva ta si impotriva celor doi prieteni ai tai, pentru ca n-ati vorbit asa de drept de Mine, cum a vorbit robul Meu Iov.
8. Luati acum sapte vitei si sapte berbeci, duceti-va la robul Meu Iov si aduceti o ardere de tot pentru voi. Robul Meu Iov sa se roage pentru voi, si numai in vederea lui nu va voi face dupa nebunia voastra; caci n-ati vorbit asa de drept despre Mine, cum a vorbit robul Meu Iov."" Iov 42:7-8
Eu aș vrea să răsplătească mai repede, mai când și cum vreau eu. Dar El are timpul, modalitatea și metodele Lui de răsplătire. Și ... nu Îi scapă nimic.
"9. Elifaz din Teman, Bildad din Suah, si Tofar din Naama s-au dus si au facut cum le spusese Domnul. Si Domnul a ascultat rugaciunea lui Iov.
10. Domnul a adus pe Iov iarasi in starea lui de la inceput, dupa ce s-a rugat Iov pentru prietenii sai. Si Domnul i-a dat inapoi indoit decat tot ce avusese.
11. Fratii, surorile si vechii prieteni ai lui Iov au venit toti sa-l vada si au mancat cu el in casa. L-au plans si l-au mangaiat pentru toate nenorocirile pe care le trimisese Domnul peste el, si fiecare i-a dat un chesita si un inel de aur.
12. In cei din urma ani ai sai, Iov a primit de la Domnul mai multe binecuvantari decat primise in cei dintai. A avut paisprezece mii de oi, sase mii de camile, o mie de perechi de boi si o mie de magarite.
13. A avut sapte fii si trei fete; 14. celei dintai i-a pus numele Iemima, celei de-a doua Chetia si celei de-a treia Cheren-Hapuc. 15. In toata tara nu erau femei asa de frumoase ca fetele lui Iov. Tatal lor le-a dat o parte de mostenire printre fratii lor." Iov 42:9-15
Domnul:
- l-a ascult, i-a primit rugăciunea!
- l-a adus înapoi în starea lui de la început sau l-a reabilitat.
- a dublat sau înmulțit ceea ce avusese
- l-a binecuvântat.
Iov era un om ca mine și ca tine, imperfect. Realizându-și imperfecțiunea, se pocăiește. Citesc că rostește cuvinte pe care trebuie să le retragă, să își ceară iertare pentru ele. Datorită harului Lui Dumnezeu sunt binecuvântată. El, Cel Minunat, alege să mă binecuvânte. Nu pentru că aș merita ci pentru că asta este Voia Lui.
Ieri, am scris că Iov a trăit încă 140 de ani. Dar nu numai a trăit ci Iov s-a bucurat de viață. Doar Dumnezeu are puterea de a ne umple viața și anii cu bucuria Sa. E o bucurie ce ne eliberează de limitările împrejurărilor în care ne aflăm. Doar harul Lui ne eliberează, ne ajută să trăim pentru El!
Cartea Iov mi-a reamintit ce Dumnezeu Minunat am. Doar Lui i se poate atribui termenul de Minunat. El este Sfânt, Sfânt, Sfânt! El este Creatorul, Mântuitorul, Mijlocitorul, Salvatorul. El are toată puterea în cer și pe pământ. Nimic nu se întâmplă fără știrea Lui. Nici un fir de păr din cap nu mi se clintește fără ca El să știe. Nici un cuvânt pe care îl rostesc sau care îmi este adresat nu Îi scapă. Aude tot. Știe tot. Vede tot. Poate totul!
Sunt fiica acestui Dumnezeu Minunat! Prin sângele Fiului Său, sunt a Lui! Mă las pe mâna Lui căci știu că sunt pe mâini bune!

2 comentarii:

geluu spunea...

De mă voi sui în cer, Tu acolo eşti. De mă voi coborî în iad, de faţă eşti.
De voi lua aripile mele de dimineaţă şi de mă voi aşeza la marginile mării
Şi acolo mâna Ta mă va povăţui şi mă va ţine dreapta Ta.
Şi am zis: "Poate întunericul mă va acoperi şi se va face noapte lumina dimprejurul meu".
Dar întunericul nu este întuneric la Tine şi noaptea ca ziua va lumina. Cum este întunericul ei, aşa este şi lumina ei.
Că Tu ai zidit rărunchii mei, Doamne, Tu m-ai alcătuit în pântecele maicii mele.
Te voi lăuda, că sunt o făptură aşa de minunată. Minunate sunt lucrurile Tale şi sufletul meu le cunoaşte foarte.
Nu sunt ascunse de Tine oasele mele, pe care le-ai făcut întru ascuns, nici fiinţa mea pe care ai urzit-o ca în cele mai de jos ale pământului.
(Ps.138)

geluu spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.