vineri, 10 aprilie 2015

Sărbătoarea Azimilor!

Anul acesta, recitind şi studiind despre Sărbătoarea de Paşte am descoperit că e la pachet cu o alta şi anume cu Sărbătoarea Azimilor. Oare cu ce se mănâncă sărbătoarea asta? Ce se face în ea? Cum se celebrează? Ce treabă are ea cu Paştele? De ce se sărbătoreşte? Se mai sărbătoreşte acum? Eu ar trebui să o celebrez?

M-am uitat în Exod 12 şi acolo am găsit instrucţiunile clare cu privire la Sărbătoarea Azimilor.
"15. Timp de sapte zile veti manca azime. Din cea dintai zi veti scoate aluatul din casele voastre: caci oricine va manca paine dospita, din ziua intai pana in ziua a saptea, va fi nimicit din Israel.

16. In ziua dintai veti avea o adunare de sarbatoare sfanta; si in ziua a saptea veti avea o adunare de sarbatoare sfanta. Sa nu faceti nicio munca in zilele acelea; veti putea numai sa pregatiti mancarea fiecarui ins.

17. Sa tineti sarbatoarea Azimelor, caci chiar in ziua aceea voi scoate ostile voastre din tara Egiptului; sa tineti ziua aceea ca o lege vesnica pentru urmasii vostri.

18. In luna intai, din a paisprezecea zi a lunii, seara, sa mancati azime, pana in seara zilei a douazeci si una a lunii.

19. Timp de sapte zile, sa nu se gaseasca aluat in casele voastre; caci oricine va manca paine dospita va fi nimicit din adunarea lui Israel, fie strain, fie bastinas.

20. Sa nu mancati paine dospita; ci, in toate locuintele voastre, sa mancati azime.""

Adica timp de 8 zile să îţi iei adio de la pâine, prajituri şi tot ce dospeşte. 

Nu ştiu cum calculasem eu dar credeam că ar trebui să încep de vineri seară. Surpriză majoră! Săptămâna azimilor începe cu o seară înainte de Paşte, adică de joi seară. Dar ... nu m-am lăsat! Mi-am cumpărat azimi şi numai azimi am mâncat săptămâna asta. 

Reacţiile au apărut!
"Nu e sănătos!"
"Sărbătoarea asta face parte din sărbătorile Vechiului Legământ!"
"Treci la iudaism?"

Pavel, în 1 Corinteni 5 scrie:
"6. Nu va laudati bine. Nu stiti ca putin aluat dospeste toata plamadeala?

7. Maturati aluatul cel vechi, ca sa fiti o plamadeala noua, cum si sunteti, fara aluat; caci Hristos, Pastile nostru, a fost jertfit.

8. Sa praznuim, dar, praznicul nu cu un aluat vechi, nici cu un aluat de rautate si viclenie, ci cu azimele curatiei si adevarului."

Ca un făcut, săptămâna asta am fost servită cu prăjituri, îmbiată cu bunătăţi! A trebuit să răspund că săptămâna viitoare nu le voi refuza ofertele!

Până maine seară, voi celebra Sărbătoarea Azimilor! Am decis să ascult ce scrie în Scriptură! Aşa că începând de anul acesta, Sărbătoarea Azimilor va intra în calendarul sărbătorilor mele! Şi ... nu e imposibil de ţinut! Şi nu mi-a căzut faţa că nu am mâncat pâine, nu m-am îmbolnăvit ci am fost în alertă analizând ce mănânc şi ce nu!

Niciun comentariu: