sâmbătă, 28 august 2021

amintiri cu sfinți - ediție proprie - Andrei Lupu

La noi acasă, era interzis să vorbeşti despre oameni cu porecle iar părinţii mei nu discutau niciodată aspectele picante din vieţile cunoscuţilor în faţa noastră. I-am cunoscut pe oameni aşa cum erau, aşa cum i-am perceput eu. Mai târziu, aflam poveştile unora dar povestea nu-mi mai schimba perspectiva asupra lor.

Destul de des, tata mergea în vizită la un bătrân cu care era prieten. Ne anunţa că merge la moş Andrei Lupu iar asta însemna că noi trebuia să ne vedem de treburile zilnice pentru că nu se ştia când se întoarce. Clar că eram curioasă despre ce vorbeau dar ... curiozitatea nu mi-a fost niciodată satisfăcută.

Moş Andrei Lupu a fost printre primii creştini după evanghelie din satul nostru. Anul viitor se împlinesc 100 de ani de când mişcarea evanghelică a prins rădăcini acolo. La acea vreme, Andrei Lupu era un tânăr de 16-18 ani. I-a plăcut să studieze Scriptura şi mergea la toate întâlnirile de studiu biblic de care auzea sau la care putea merge.

Ajunsese bun predicator însă nu unul care să te minuneze cu poveştile lui. Te ajuta şi invita să intri în profunzimile Scripturii. La un moment dat, a “căzut” … ca David. Greşeală care l-a măcinat enorm și pe care el aproape că nu şi-a iertat-o niciodată. Anii au trecut dar el nu s-a mai ridicat să predice de la amvon

Au trecut mulți ani și a început să revină consecvent la adunare/biserică. Tata îl ruga, în programul de după amiază, să ne spună câte un gând. Şi, uneori ne spunea!

Se ridica şi începea să vorbească cald şi încet, parcă sfios. Când începea să explice câte un verset, parcă toată lumea îşi ţinea respiraţia ca să nu piardă nici un cuvânt, nici o inflexiune a glasului sau o intonație! Nu te simţeai inferior când vorbea! Cumva, te făcea parte la profunzimea lui, te îndemna să vrei mai mult, să cunoşti mai mult.

Recent, am primit o filmare cu Mos Andrei. Am savurat fiecare secundă a filmării documentar. Acolo, am înţeles de unde provenea profunzimea lui, de unde ştia atâtea din Cuvânt. Cu mulţi ani în urmă, şi-a amenajat un colţişor de casă cu o măsuţă şi un scaun şi acolo, studia Cuvântul cam 6 ore pe zi.

Greșeala lui nu l-a depărtat de Dumnezeu, de Scriptură. El s-a refugiat în Cuvânt. Acolo, și-a găsit iertarea, eliberarea, restaurarea. Acolo, în fața Lui Dumnezeu.

Oamenii au abilitatea și tenacitatea de a-ți pune pe tapet greșelile. Mai mult de atât, au parcă plăcerea de a-ți aminti și de a te identifica cu păcatul comis. Au satisfacția de a te ține țintuit în trecut.

Dumnezeul Scripturii însă milostiv, îndurător, plin de bunătate și iertător. Dumnezeul Scripturii este Cel care restaurează și dă speranță, mângăiere și viață din belșug!

Andrei Lupu era un om micuţ de statură, adus de spate dar cu un zâmbet larg. Nu te simţeai intimidat în prezenţa lui. Ochii lui trădau o inteligență aparte. De câte ori mă vedea, voia neapărat să vorbească cu mine și să mă încurajaze.

La vremea aceea, habar nu aveam cât de importante erau acele încurajări. Eram doar un copil.

Mult mai târziu am înţeles că eram unul dintre copiii cărora le urmărea creşterea. De asta mă încuraja. Din acest motiv voia să vorbească cu mine câte puţin. Îi plăceau poeziile recitate de mine. M-a întrebat la un moment dat cine îmi alege poeziile iar părinţii mei i-au spus că au renunţat de multă vreme să facă asta. Îmi alegeam singură poeziile şi cuvintele acestora.

Moş Andrei este unul dintre sfinţii cu care Dumnezeu ne-a binecuvântat familia! Prietenia lui strânsă cu tata l-a adus aproape de familia noastră iar influenţa lui asupra tatălui meu a fost foarte mare. Era prietenul cel mai bun al tatălui meu, era mentorul lui, s-a investit în el, se ruga pentru poverile și durerile tatălui meu, l-a iubit și ne-a iubit pe noi, copiii lui!

A fost extrem de afectat când tata a plecat ACASĂ! La scurtă vreme a plecat şi el!

Mă simt binecuvântată că l-am cunoscut, că am avut parte de influenţa lui în viaţa mea, că a fost omul care L-a lăsat pe Dumnezeu să îl ierte și să îl transforme! Mă simt binecuvântată că pot învăța din lecția lui de viață. Dumnezeul căruia el i s-a închinat este Dumnezeul care te ridică, aduce speranță, te iartă, te eliberează, te vindecă și te restaurează!



 

Niciun comentariu: