sâmbătă, 22 mai 2010

bunicu

Bunicul de pe mama, cu care eu seman bine, a fost trimis de cei din conducerea Primariei sa vada ce e cu pocaitii. Ce discuta ei acolo, ce se intampla, fac politica, discuta oamenii .... ? Bunicul era un petrecaret, pe vremuri nuntile tineau vreo trei zile iar bunicu dansa pana se termina nunta si apoi o saptamana statea in pat cu febra musculara, nu era betiv insa fuma de rupea. Bunica, o mana de femeie cand l-a auzit unde se duce, bisericoasa fiind si-a pus mainile in cap. Ce sa faci acolo? Te-ai prostit?
Si, bunicul s-a dus. A ramas soscat ca oamenii cantau, se rugau. Oamenii cunoscuti din sat deschideau Biblia, citeau si explicau pasajul, apoi gaseau aplicatii practice; pai ii stia pe oamenii astia de cand se stia el ....
A doua zi a fost intrebat cum a fost si a zis ca a fost frumos, nu s-a discutat politica insa mai are de urmarit. Conducerea a fost incantata de devotamentul bunicului meu si il laudau pentru ravna. Numai ca pe bunicul l-a fascinat Hristosul de care discutau oamenii de acolo si a decis ca vrea sa Il urmeze.
A anuntat-o pe bunica care s-a facut foc si para. "Or sa te dea repede afara ca nu te poti lasa de fumat si de dansat, ai sa vezi tu". Numai ca nu l-au dat afara. S-a dus si le-a spus: "oameni buni, eu cred ca spune Hristos, vreau sa merge pe urmele Lui insa eu de fumat nu ma pot lasa, mai pot veni aici?". S-au uitat la el si i-au spus: "Costica, noi nu putem sa te convingem sa nu mai fumezi insa Hristos te va ajuta sa nu te distrugi, nu stim cum o va face insa stim ca o va face."
A "trebuit" sa renunte la politica si functie si a facut-o bucuros.
Imi amintesc cum ne povestea cum s-a lasat de fumat. Intre casa lui si locul unde era biserica, era o rapa cu sapte fanatani (o albie mai mare a unui paraias am prins-o eu) si se intorcea de la biserica unde tocmai se vorbise despre stapanirea pacatului. Hristos a murit pe lemnul crucii ca sa ne elibereze de pacat, de robie si fusese atata de incantat de ceea ce auzise iar el mergea pe drum fumand ... Se uita la tigara, trage un fum si mediteaza ... Hristos ne-a facut liberi .... pai daca El ne-a facut liberi eu de ce mai pufai din tigara asta? Adica o tigara ma robeste pe mine ditamai barbatul? A luat pachetul si la aruncat in parau hotarat sa nu mai fumeze. Nu stiu ce data a fost insa ne povestea ca de cate ori trece pe la rapa isi amintea ca Hristos l-a eliberat de pacat si robie, de hotararea de a nu se mai lasa rob pacatului.

Niciun comentariu: