joi, 20 mai 2010

scrisoare

In fiecare secunda ma schimb, sunt in proces de schimbare, daca ieri vedeam unele evenimente intr-un fel, azi le vad altfel. Ieri un cuvant m-a afectat intr-un fel, astazi e diferit. Ma schimb mereu. Nu mai sunt ce am fost ieri. Cunosc alti oameni. Influenta unora am descoperit ca nu e buna si incet, incet m-am departat iar de cei de care fugeam, m-am apropiat si ii descopar.
Totul e in schimbare, in miscare, in proces. Socant insa descopar pe cineva ce nu se schimba, ce nu se transforma. E vorba de Dumnezeu. Da, dar El e sus in cer, eu jos pe pamant. La fel de neschimbat e Cuvantul Sau, la fel de actual, la fel de direct pentru orice generatie, la fel de provocator in orice situatie de viata as intampina.
Dar, ... e scris deeeeeemult si istoria s-a schimbat. Sunt atatea carti, atatea ce o combat, atatia ce o desfiinteaza, ce o defaima ... Ce sa mai cred, ce sa mai inteleg? Atatea filosofii ...
Ce cred? In cine ma incred? Am decis pentru mine personal sa cred ca Dumnezeu e creator, ca El e inceput si sfarsit, ca si-a trimis Fiul sa moara pentru mine si prin sangele Sau sa fiu mantuita, sa traiesc dupa cum imi spune El, sa cred ca Duhul Sau e in mine, sa cred ca dupa moarte ma asteapta o vesnicie cu El. Decizia asta m-a ajutat sa imi clarific ideile, aspiratiile, prioritatile, valorile.
Imi place sa citesc, e un hobby destul de costisitor insa nu renunt la el chiar de ar inseamna reducerea portiilor de mancare. Citesc de cand am inceput sa buchisesc literele si de atunci ... tot citesc. Mi-am pierdut timpul si energia cu prostiii pe care nu dau doi bani acum. Sunt cateva criterii pe care le am cand imi aleg cartile. Despre ce e cartea? Cine o scrie? Ce stiu despre autor? Cine il recomanda? Ce idei valorifica cartile pe care le citesc.
Cartile ce le citesc ma ajuta sa ma imbat cu apa rece? Cat ma ajuta sa il cunosc pe Dumnezeu? Cat din ele ma ajuta sa imi pun intrebari, sa Il vad pe Dumnezeu mai mult decat inainte, sa ma provoace sa traiesc viata mai aproape de Dumnezeu? Cata valoare are Bibia pentru mine? Are?

Dar Biblia e pentru evrei ... si e veche si nu mai e relevanta si e plina de contradictii iar noi suntem romani si traim in epoca moderna si ce aplicabilitate mai e azi?
Da, Vechiul Testament vorbeste despre istoria poporului Israel impletita cu a altor popoare, insa Noul Testament ne spune despre Fiul Lui Dumnezeu ce a murit pentru toti (indiferent de nationalitate, culoare a pielii, limba, fus orar). Biblia, e Cuvantul Lui Dumnezeu scris pentru noi, pastrat cu acuratete pentru noi, combatut pana la extreme iar in final recunoscut ca e drept ce scrie in acest Cuvant.
David, celebrul David spune: "Strang Cuvantul Tau in inima mea ca sa nu pacatuiesc impotriva Ta". Adica invat, citesc, studiez, meditez la ce spui Tu, mi le asez in inima mea ca sa invat cum sa traiesc, ca sa traiesc cum spui Tu, ca sa nu pacatuiesc, sa nu calc legile Tale, sa nu Te supar. Tu nu te schimbi, Tui esti acelasi, eu sunt cea ce se schimba, eu sunt cea ce acum gandesc intr-un fel si in secunda doi gandurile imi sunt total pe dos, eu sunt o contradictie in termeni.
Imi amintesc ca am primit o scrisoare din partea unui baiat indragostit pana peste urechi de mine. Nu-l placeam deloc. Nu mi-a placut ce scria ... nu ma atingea nici un cuvant de acolo de nici o culoare, nimic din ce scria acolo. Avea greseli gramaticale, imi interpreta faptul ca fusesem draguta cu el si eu nici nu il bagasem in seama.

Dumnezeu insusi imi trimite o scrisoare de dragoste .... mie, cerebralei, umanei, pacatoasei Cella. Las Duhul din mine sa ma ajute sa inteleg ce vrea sa spuna, sa vad contextul, sa ma documentez, sa Il las sa imi explice ce pare enigma, sa ma ajute sa inteleg dragostea Lui, sa mi se descopere ....
E o scrisoare veche ce o tin aproape pentru ca eu ma schimb, ma maturizez insa ea ma aduce la realitate, ma aduce langa Cel ce ma iubeste mai mult decat imi pot imagina. E scrisoarea ce imi spune despre El, despre Tata. Ma ajuta sa Il inteleg, sa ii inteleg dorurile, sa vad ce iubeste, ce isi doreste, ce viseaza pentru mine. O citesc mereu si mereu si iar ma intorc la ea ... pentru ca expeditorul mi-a promis ca ma ia acasa la El si e o casa ce nu poate fi descrisa in cuvinte, de o frumusete de nedescris iar cel ce o scrie ... ma asteapta ACASA.
Despre asta citesc in scrisoarea mea, despre asta gandesc, meditez, visez ...

2 comentarii:

denisia spunea...

Trecem mereu printr-un proces de schimbare. Nu suntem aceiasi pe parcursul vietii, invatam lucruri, renuntam la altele. In asta consta frumusetea vietii aici...

cella spunea...

Si de dimineata eu ma tot schimb ..