joi, 10 iunie 2010

opreste-te!

"Opreste-te! Trebuie sa vorbim."
Despre ce Doamne? Sunt atat de grabita, am atatea de facut ... am vorbit dimineata. Mai ai ceva de zis? E ceva ce nu iti place? Nu poti sa imi spui in timp ce eu alerg de nebuna printre oameni, programe, situatii, termene, rate, boli?
"Opreste-te! Eu sunt Dumnezeu si nu e nimeni altul!"
Da, Doamne eu stiu asta inca de mica. Am mai cochetat eu cu alti idoli insa din teama i-am lasat, apoi stii ca ne-am mai intalnit noi si am discutat despre asta iar eu am promis ca Te urmez numai pe Tine. Si, Tu stii ca m-am tinut de promisiune.
"Opreste-te! Vino la cortul intalnirii si adu jertfe pe altar!"
Ce comic suna Doamne. Stii doar ca  nu mai e nici un cort al intalnirii acum si apoi Isus, stiu ca nu trebuie sa iti spun eu Tie despre El. Dar Tu L-ai trimis ca jertfa de ispasire (adica de acoperire) pentru pacatele lumii, a murit pe Golgota. Deci nu mai e nevoie de altar, de jertfe ...
"Opreste-te! Vino la cortul intalnirii si adu jertfe pe altar! Nu te-am chemat la Templu ci la cortul intalnirii."
Cuuuuum? Dar ... de pe vremea lui Solomon nu mai exista cortul intalnirii. Solomon a construit templul acela maret, frumos cu aur cat eu nu pot sa imi inchipui, cu pietre de care eu nici nu am auzit ... stii Tu mai bine cat si ce a fost acolo. E drept ca oamenii din vremea aceea in loc sa Ti se mai inchine Tie au inceput sa se inchine templului, Te-au crezut incuiat in vreo camera speciala si ca Tu nu ai sa vezi ce se intampla. Inchinarea lor a trecut de la Tine, la templu si au schimbat inchinarea in religie. Au uitat ca Tu esti de necuprins si poate ... nu au uitat ci au vrut sa uite de Tine ...
Dar a venit Isus ... am scapat de templu ... ma pot inchina aici, acum, oriunde sunt: in pat, la birou, pe strada, in tren, avion, pe vapor ... Despre ce templu vorbesti? Despre ce cort, despre ce jertfe?
Si, Duhul Sfant e in mine, eu am devenit templu (F.A. 7:48). Ce sa fac la cortul intalnirii?
"Acolo Ma voi intalni cu tine! Acolo iti voi vorbi" (Exod 29:42). "Pregateste-te!"
Vai ... nu ma pot duce oricum, nu pot sa ma duc cu mana goala, ce sa iau? Ce sa fac? Ce sa aduc? Stiu ca trebuie ceva frumos, ceva fara defect,  ...
Doamne, nu am turme de oi - nici nu iti trebuie oile mele, nu am animale - nici nu iti trebuie ca sa le sacrific. Tu vrei sa vorbesti cu mine despre mine, nu despre oi, boi, magari, porumbei sau alte animale ce sunt de sacrificat. Vrei sa discutam despre inima mea, despre atitudinea nesimtita cu care Te tratez, despre faptul ca nu iau atitudine cand unii isi bat joc de Tine, despre faptul ca accept idolii cu care traiesc altii si nu spun nimic ca sa nu ii jignesc .... despre darurile din zeciuala pe care ar trebui sa le aduc la altar ...
Ma opresc. Asa cum sunt, azi vin la cort sa ma intalnesc cu Tine. Vreau sa rezidesc altarul. Vreau sa aduc multumire, sa ma inchin, sa stau de vorba cu Tine, sa Te ascult, sa te aud cum ma provoci sa te pun la incercare aducandu-mi zeciuiala la altar ca sa vad minunile ce le vei face Tu (Maleahi 2: 10).
Ma opresc!  Si nu pentru ca vreau si astept minuni, ci pentru ca vreau sa ma intalnesc cu Tine aici la cortul intalnirii, la altar.
Ma opresc!

2 comentarii:

Anikó spunea...

Domnul sa ne dea intelepciune ca sa nu asteptam sa ne cheme ci sa avem dotinta tot timpul in inimile noastre sa poposim cit mai mult timp in cortul intalniri cu El.

cella spunea...

Aniko nu pot sa spun decat: Amin.