sâmbătă, 29 decembrie 2012

Cine este El?

Zilele astea citesc Ioan si ma tot intreb de ce a fost atat de putin acceptat Isus ca Mesia, de ce nu s-au prins evreii vremii Lui ca despre El scriu profetii si de ce reactioneaza asa la cuvantarile Lui. Raspunsul la intrebarile mele il gasesc exprimat de Pavel:
14 Însă minţile lor erau împietrite. Până în ziua de astăzi, acelaşi văl rămâne neridicat când ei citesc din Vechiul Legământ, pentru că doar în Cristos acest văl este dat la o parte. 15 Până astăzi, oricând este citit Moise, pe minţile lor este un văl, 16 dar atunci când cineva se întoarce la Domnul, vălul este dat la o parte. 17 Domnul este Duhul, iar acolo unde este Duhul Domnului este libertate. " 2 Corinteni 3:14-17

Dar cine este Christos, Mesia, Isus? Raspunsul Il da chiar El.
"16 De aceea iudeii Îl persecutau pe Isus, fiindcă făcea aceste lucruri în ziua de Sabat. 17 Însă Isus le-a zis: „Tatăl Meu lucrează până acum, iar Eu, de asemenea, lucrez!“
18 Tocmai de aceea iudeii căutau şi mai mult să-L omoare, fiindcă nu numai că dezlega Sabatul, ci şi vorbea despre Dumnezeu ca despre Tatăl Său, făcându-Se astfel egal cu Dumnezeu.

19 Prin urmare, Isus le-a mai zis: 
„Adevărat, adevărat vă spun că Fiul nu poate face nimic de la Sine, ci doar ceea ce-L vede pe Tatăl făcând. Ceea ce face Tatăl, face şi Fiul întocmai. 20 Căci Tatăl Îl iubeşte pe Fiul şi-I arată tot ce face El; şi Îi va arăta lucrări mai mari decât acestea, pentru ca voi să vă minunaţi. 

21 Într-adevăr, aşa cum Tatăl învie morţii şi le dă viaţă, tot aşa şi Fiul dă viaţă oricui doreşte El! 

22 Căci Tatăl nu judecă pe nimeni, ci toată judecata I-a dat-o Fiului, 23 pentru ca toţi să-L onoreze pe Fiul aşa cum Îl onorează pe Tatăl. Cel ce nu-L onorează pe Fiul nu-L onorează nici pe Tatăl, Care L-a trimis. 

24 Adevărat, adevărat vă spun că cine ascultă Cuvântul Meu şi crede în Cel Ce M-a trimis are viaţă veşnică şi nu vine la judecată, ci a trecut de la moarte la viaţă. 

25 Adevărat, adevărat vă spun că vine ceasul, şi acum a şi venit, când cei morţi vor auzi glasul Fiului lui Dumnezeu şi cei ce ascultă vor trăi. 

26 Căci aşa cum Tatăl are viaţa în Sine Însuşi, tot aşa I-a dat şi Fiului să aibă viaţa în Sine Însuşi 27 şi I-a dat autoritate să facă judecată, pentru că este Fiul Omului. 

28 Nu vă miraţi de acest lucru, pentru că vine ceasul când toţi cei din morminte vor auzi glasul Lui 29 şi vor ieşi afară – cei ce au făcut binele vor învia pentru viaţă, iar cei ce au înfăptuit răul vor învia pentru judecată. 

30 Eu nu pot face nimic de la Mine; Eu judec după cum aud, şi judecata Mea este dreaptă, pentru că nu caut să fac voia Mea, ci voia Celui Ce M-a trimis."

El este Fiul Lui Dumnezeu, Viata, Lumina, Cel ce judeca, Cel ce da viata vesnica, Cel ce invie, Cel drept, Cel ce face voia Tatalui din cer. Adevaruri stiute insa acum mi-am pus inima sa le cerceteze, aprofundeze ... accepte dincolo de slova.

4 comentarii:

elena marin-alexe spunea...

Titlul blogului tău este de neegalat.
LA MULŢI ANI, cu bucuria mântuirii în suflet, draga mea Cella. Mulţumesc pentru prietenie şi susţinere în rugăciune.

cella spunea...

Multumesc frumos pentru urare, rugaciuni, cuvinte de incurajare, apreciere ...
Multumesc Domnului pentru tine.

Fii binecuvantata!

Anonim spunea...

Ma bucur sa citesc acest articol bazat pe Evanghelia dupa Ioan. Si eu am scris o carte de meditatii bazate pe aceasta Evanghelie. Este minunat sa stim cine este Domnul Isus si aceasta Evanghelie Il prezinta cum nicaieri altundeva.
Blessings,
ana
anatatarandras.com

cella spunea...

Imi place Ioan ... combinat cu Isaia.

Nu stiam ca ai o carte. Chiar asa se numeste?

Fii binecuvantata Ana!