luni, 26 ianuarie 2015

rodeşte în jurul meu?

Iosif ajunge al doilea după Faraon şi nu stă numai pe plajă să se relaxeze. Dă sfaturi, ordine şi adună cerealele în hambare. Lucrează în aşa fel încât Faraon să prospere şi în timp de belşug dar şi pe timp de secetă.

Neemia, paharnicul lui Artaxetxes, află noutăţile din Ierusalim şi boceşte câteva zile bune. Îşi face slujba ca de obicei însă împăratul îi vede paloarea şi îl întreabă ce e cu el. Neemia vorbeşte despre durerea de a şti cetatea părinţilor în ruine şi primeşte de împărat şi împărăteasă permisiunea de a pleca. şi nu pleacă cu mâna goală.

Daniel a ajuns rob in Babilon şi nu a intrat în depresie din cauza condiţiilor diferite din palatul lui Nebucadneţar. Face alegeri ferme şi ajunge în topul celor mai buni slujitori ai împăratului.

Ce au cei trei oameni în comun?

Sunt evrei.
Ajung robi.
Iau decizia ca acolo unde ajung să prospere ce le este încredinţat, să Îl prezinte pe Dumnezeul în care se încred.

Ce fac cu ce îmi este încredinţat?
Rodeşte, sporeşte în jurul meu la locul de muncă?
Îl văd cei din jur pe Dumnezeul meu?
Cum e cuvântul meu?
Se bazează cineva pe el?
Ce atitudine am?
Au oamenii curaj să vină la mine?
Sunt de încredere?

Niciun comentariu: