duminică, 26 martie 2017

in cautarea intelepciunii si priceperii

Iov 27 si 28 mă ajută să văd că cel în suferință își știa prioritățile. Pe Iov nu îl interesa perspectiva umanistă asupra lumii și vieții. Asta predicau prietenii lui. Pe Iov îl interesează ce spune Dumnezeu, cine este Dumnezeu.
În El și-a pus încrederea.
În El și la El a găsit înțelepciune și pricepe.

Învăț că:
- Iov știa că suflarea lui Dumnezeu era în nările lui și de asta era viu!

- Nu îl interesau filosofiile, curentele religioase, umaniste și moderne. El voia să aibe gândurile Lui Dumnezeu.

- Nu s-a lăsat dus de val și împrejurări. E a rămas integru. Nu s-a compromis acceptând ideile prietenilor săi. El știa adevărul și a luptat pentru acesta.

- Durerile vor veni, necazurile sunt inevitabile dar nu sunt permanente, nu vor triumfa. Chiar dacă oare totul pierdut, Dumnezeu este în control, El știe ce se întâmplă și de mi se întâmplă ce El a îngăduit.

- Dumnezeu este sursa înțelepciunii și priceperii. Eforturile mele intelectuale nu mă ajută de devin înțeleaptă. Voi fi tobă de carte, voi ști informații, voi gândi filosofic, teoretic, umanist, realist și cum mai vreau eu. Dar înțelepciunea și priceperea vin de la Dumnezeu, din cunoașterea Lui.

Ce gânduri am?
Ce filosofii colcăie prin mintea mea?
Mă dau după situații și fac compromisuri?
Devin fatalistă când necazurile dau buzna?
Mă cred și dau înțeleaptă și pricepută? Care e sursa acestora?

Niciun comentariu: