sâmbătă, 8 aprilie 2023

mă pregătesc de sărbătoare...

Paștele evreiesc a început miercuri seara, în data de 14 nisan.

Mâine dimineață, mare parte a creștinilor din lumea aceasta vor sărbători învierea Domnului. Ceilalți creștini vor celebra săptămâna viitoare.

Este perioada sărbătorilor iar mie îmi plac sărbătorile. Îmi place să anticipez bucuria, să mă pregătesc, să gătesc, să schimb lucrurile prin casă, să decorez casa, să aștept rândunelele.

Acasă la noi, tata avea tot timpul un miel pregătit pentru Paște. Era, de regulă, pet-ul meu. Iernile erau mult mai grele când eram copil, gerurile își făceau de cap, nămeții se ridicau cât casa și noi ne bucuram la săniuș sau citind în timp ce ne uscam lângă soba între reprizele de stat pe afară.

Oile nu fătau toate la o dată fixă. Unii miei apăreau pe la Crăciun, alții mai aproape de Paște. Dar dacă afară “crăpau pietrele” de ger, mieii erau luați în casă și încercam să îi dresăm să nu își facă nevoile peste tot. Pe atunci nu erau litiere și nisip, cârpele erau la mare căutare.

Uneori, unul dintre miei, se lipea de inima mea. De regulă, cel renegat de mama. Îmi plăcea să mă urc pe oaie, să o țin ca să stea cât mai nemișcată ca mielul să sugă și să trăiască. Și, trăia!

Mielul meu avea nume, îmi cunoștea glasul, venea când îl strigam.

În ziua sacrificării, sub diverse pretexte eram trimisă la bunici. Bocetele începeau când mă întorceam. Mâncam și plângeam de dor, de drag… Când am mai crescut, participam la tot procesul de pregătire a mielului…

Îmi place tradiția asta moștenită de la familia în care am crescut. Mi-am însușit-o! Am pregătită carnea de miel. Așteaptă să fie pusă la foc!

De ce un miel? Citesc povestea primului Paște din cartea Exod. Dacă sângele nu era pus pe exteriorul ușii tale, întâii născuți ai familiei mureau. Sângele mielului te salva de la moarte. Nu sunt întâiul născut, dar dacă aș fi fost, m-aș fi asigurat că tata a pus suficient sânge pe tocul ușii.

Citesc evangheliile și aflu că Isus Christos a fost Mielul Lui Dumnezeu fără cusur/perfect sacrificat pentru păcatele mele și ale celui ce crede în El.

Mă pregătesc de sărbătoare și am acceptat ca Mielul Lui Dumnezeu să fie jertfit și pentru mine. Am acceptat ca El să mă curățească prin jerfta Lui și să-mi fie Dumnezeu și Domn!

Mă pregătesc de sărbătoare. Între timp meditez, cercetez, mă las surprinsă de El…

Niciun comentariu: