vineri, 26 iulie 2013

istorie impregnata, imbibata, intesata cu har

HAR, haruri, s. n. 1. (În religia creștină) Dar, ajutor spiritual, grație divină acordată omului. Asa explica DEX-ul harul.

Cartea scrisa de Isaia mi se pare impregnata, imbibata, intesata cu har. Da, pamantul cu tot ce e pe el si sub el, oamenii de pretuntindeni, cerurile si universul sunt chemati la judecata. Insa, vad inima plina de dragoste a Tatii, vad credinciosia Lui, bunatatea Lui fata de Israel. Are in Israel o ramasita ce prefera sa isi tina inima lipita de El. Cand Isaia isi spune "predica", tot poporul e prezent si aude ce spune profetul.

"24 Aşa vorbeşte DOMNUL, Răscumpărătorul tău,
Cel Care te-a ţesut în pântece: «Eu sunt Domnul, 
Cel Care am făcut toate lucrurile, 
Cel Care, singur, a desfăşurat cerurile, 
Cel Care, singur, a întins pământul; 
25 Cel Care dovedeşte drept false prezicerile mincinoşilor, îi arată drept proşti pe ghicitori, îi face pe înţelepţi să dea înapoi şi le dovedeşte cunoştinţa ca fiind prostie;
26 Cel Care adevereşte cuvântul robului Său şi împlineşte prevestirea mesagerilor Săi; 
Cel Care zice despre Ierusalim: ‘Va fi locuit!’ şi despre cetăţile din Iuda: ‘Vor fi rezidite! Eu le voi reclădi din ruine!’;
27 Cel Care spune adâncului mării: ‘Fii uscat! Îţi voi usca izvoarele!’;
28 Cel Care spune despre Cirus: ‘El este păstorul Meu; el va împlini tot ce doresc Eu. El va porunci ca Ierusalimul să fie rezidit şi Templului să-i fie pusă temelia.’»" Isaia 44:24-28

Israel (si pot cu incredere sa spun Cella), Cel ce iti vorbeste, Cel in Numele caruia vorbeste Isaia este Domnul, Dumnezeul Lui Avraam, Isaac si Iacov. Este Cel ce a stat langa burta mamei mele si mi-a tesut celulele si apoi a desenat si facut venele sa apara, a crescut inima, plamanii, toate organele mele interne si externe. De vreo noua luni, impreuna cu cei din biserica mea, studiem Ioan si acolo vad ca Cel ce m-a creat este Isus (Yeshua). Adica Isaia spune ca Isus Christos = Yeshua HaMaschiach este Creatorul, Rascumparatorul, Eliberatorul, Mantuitorul? Oh! Da!

Sunt efectiv indragostita de Isaia, de modul lui de a descrie lucrurile, de cum te provoaca sa visezi cu ochii deschisi, sa Il vezi pe Isus = Yeshua desfasurand un sul si intinzand cerurile iar daca ma uit in Isaia 40 vad mai multe din procesul creatiei. Dupa ce a desfasurat sulul cu stelele, a avut de intins pamantul, de modelat formele geografice. 

Domnul se prezinta din nou poporului Israel, ii aminteste cine este si ce a facut El, cum prin probe si dovezi istorice si palpabile a desfiintat ideile si filosofiile idolatre, cum a aratat mincinoase sfaturile si cuvintele ghicitorilor. El e Atotstiutor, Atotcunoscator, stie trecutul, prezentul si viitorul, este Vesnic.  El spune ce se va intampla, cum, unde, cu cine, trimite mesageri care vestesc Cuvantul Sau, Cuvant ce se implineste cu punct si virgula. 

El este Cel ce a poruncit ca Ierusalimul sa fie distrus si asta se va implini. El a secat Marea Rosie si stramosii nostri au iesit din Egipt pe un drum uscat prin mijlocul marii. El este Cel ce a secat Iordanul. El are toata puterea in cer si pe pamant. 

Da, Ierusalimul va fi distrus din temelii, vor pleca in robie, insa o ramasita isi va lipi inima de Domnul si se va intoarce in Ierusalim asa cum spusese Isaia cu 200 de ani mai inainte. Incerc sa ma gandesc ce a fost in mintea celor din ramasita. Au auzit discursurile lui Isaia, aveau textul scris, si-au legat inima de Domnul si au crezut ca orice Cuvant spus de Domnul este adevarat. L-au crezut pe cuvant. Insa nu au ingropat totul in ei. Au spus despre asta copiilor lor, au incredintat ce au primit pentru a fi dus mai departe. Au insuflat credinta lor in copiii lor insa si in copiii copiilor lor. Au decis sa creada ca Domnul ii va aduce inapoi. Si, Domnul i-a adus inapoi si au fost martori la reconstructia Casei Domnului.

Babilonul sa cada? E o nebunie! Asa ar fi spus compatriotii lui Isaia. Poate din punct de vedere omenesc e o nebunie insa Domnul a promis ca puternicul imperiu va cadea, pe scena omenirii va aparea Cirus care va fi ca un pastor pentru poporul Domnului. Ca sa isi duca planul la indeplinire, Domnul foloseste cu succes un pagan. 

Am beneficiat de har! Din dragoste, Creatorul meu a murit pentru mine ca sa am viata, sa fiu impacata cu Dumnezeu Tatal, Duhul Sfant e pecetea Tatalui in mine si pe mine. Vad istoria poporului Israel imbibata cu har si dragoste din partea Domnului. De har si dragoste am parte si eu in 2013. Dar harul si dragostea le primesc ca sa le dau mai departe.

2 comentarii:

A.Dama spunea...

Despre cum se da mai departe dragostea Lui am o idee.
Dar cum se da mai departe harul?

cella spunea...

Am fost iertata de Domnul! El nu m-a injosit, nu m-a tratat diferit pentru ca am gresit ... m-a iubit si acceptat pe cand eu eram vai de cozonacul meu

Sa dau harul mai departe inseamna sa fac acelasi lucru cu semenii mei!

Eu nu pot acorda har! Asta doar Domnul o face. Pot lasa ca efectele harului sa se vada in viata mea spre altii ;)