vineri, 20 ianuarie 2012

analizez ganduri

Citesc si studiez vietile regilor din 2 Regi, regii descrisi in Biblie. Pot vedea cum unii fac ce este rau inaintea Domnului, unii mai fac si cate ceva bun si se pare ca infloreste speranta acolo insa apoi ca si cum ai intoarce un buton, totul se schimba. Samanta de ura, distrugere, invidie, idolii si intunericul spiritual adus de ei isi pun amprenta asupra regilor si poporului. Pana acum treceam peste toate astea ... erau istorie, nu ma interesa ... erau prea multi regi ca sa ii tin minte pe toti. Toate astea erau insa mult prea departe in istorie ca sa ma afecteze pe mine.

Numai ca am decis sa citesc si descopar istoria din spatele povestii, numelui, sa caut dincolo de suprafata, sa inteleg mai mult decat o simpla poveste si insiruire de nume. Atunci am avut parte de o surpriza de proportii. Am descoperit ca si eu sunt la fel ca ei, ascult de fapt sunt cu gandul aiurea, doar mimez ca ascult. Sau numai aud, intra informatia printr-o ureche si cu o viteza uimitoare iese prin cealalta. Inteleg cumva ca Domnul spune ceva insa era pentru ei si cum noi traim alte vremuri, nu ni se mai aplica noua .... iar principiile de viata de acolo erau pentru acei oameni si in nici un caz pentru mine.

Socant a fost sa descopar ca ceea ce spune Domnul in paginile Bibliei, in Vechiul Testament este valabil si pentru mine astazi. Insa, ca sa inteleg Noul Testament, de ce este numit Isus jerfta perfecta, de ce a trebuit sa moara pentru pacatele omenirii, ce e ala mare preot, ce-s cu semintiile astea cu nume ciudate e nevoie sa citesc Vechiul Testament. Si nu numai atat. L-am citit ca pe o poveste de atatea ori si parca nimic nu se lipea de mine. Pana nu am decis sa vad date istorice, sa caut cadru istoric larg, sa vad cum se imbracau oamenii, ce conditii de viata aveau, sa caut ce au descoperit altii care au stat cu "burta pe Biblie" toata viata lor si au studiat, nu m-a prins povestea Vechiului Testament. Decizia nu am luat-o ca asa mi-a tunat mie ci a venit dintr-o mare si lunga framanatare, o nemultumire a modului cum imi traiesc viata de purtator de Christos, de cum Il cunosc pe Cel caruia II port Numele.

Cartea 1 si 2 Regi mi se pare o carte trista. Prima mai e cum mai e insa in a doua ... este descris declinul celor doua state, idolatria adusa la mare rang si transformata in religie nationala, cu putini oameni devotati Domnului. Daca as putea, m-as duce la ei sa le explic ca nu e bine ce fac, ca toate astea au sa ii duca in robie, ca Dumnezeul se va mania pe ei ... Insa nu o pot face ... Intoarcerea in timp sau sa mersul in viitor nu e posibil decat in imaginatia oamenilor.

Ce se va spune despre mine cand n-am sa mai fiu? Cum mi-a trait viata? Cat si cum i-am slujit Lui Dumnezeu. L-am cunoscut pe Dumnezeu cu frica si dragoste. Nu Il pot cunoaste doar prin prisma dragostei si sa ignor frica. Mi-a devenit Tata prin Isus, Fiul Sau, la crucea de la Golgota si incet, incet am inceput sa ma schimb, asta o pot spune si eu, am devenit alta, gandesc altfel, actionez diferit, uneori socant pentru multi. Acum, am pace cu Dumnezeu. Nu e un tratat de pace cu reguli si conditii, e unul de viata si de moarte, insa viata si moarte vesnica. Insa, ce fac cu viata mea? Traiesc ca strutul? Duc vestea impacarii cu Dumnezeu mai departe?

Ieri am descoperit o melodie dedicata unei femei ce isi aniversa 90 de ani. Numele ei este Andree Geulen si este din Belgia iar in tineretea ei a fost educatoare. Numai ca tineretea ei s-a potrivit anilor 40 cand avea loc Holocaustul. Este o evreica cu nume belgian care a facut parte dintr-un grup de evrei dispusi sa isi riste viata ca sa salveze pe a altora. Femeia asta, impreuna cu celelalte fete din grupul lor, au salvat de la moarte 3000 (trei mii) de copii. La sfarsitul anului trecut, supravietuitorii, s-au intalnit sa ii aniverseze ziua de nastere. Unul dintre ei a scris versurile insa pana la urma o intreaga echipa de artisti si-a dat concursul pentru melodia-poveste dedicata femeii care si-a riscat viata ca sa o salveze pe-a altora. In clip am vazut recunostinta celor salvati, celor ce se uita la femeia asta ca la salvatorul lor. Si salvatorul lor e unul uman, la fel ca mine, ca tine.

Niciun comentariu: