marți, 18 septembrie 2012

invitatie la celebrare

"1 O DOAMNE, Tu eşti Dumnezeul meu! Te voi înălţa şi Îţi voi lăuda Numele, căci ai făcut lucruri minunate, lucruri plănuite demult, care s-au împlinit cu credincioşie." Isaia 25:1

Sunt doua cuvinte aici folosite pentru Dumnezeu. Unul e Doamne si unul e Dumnezeu. Amandoua sunt folosite pentru Dumnezeu. Daca ieri m-ar fi intrebat cineva ce inseamna ... as fi spus: "habar nu am!" 

Yähwè יָהוֶה3068 thou x859 [art] my ´Élöhîm אֱלֹהִים430 I will exalt 7311 z8787 thee, I will praise 3034z8686 thy name; 8034 for x3588 thou hast done 6213 z8804 wonderful 6382 [things; thy] counsels 6098 of old 7350x4480 [are] faithfulness 530 [and] truth. 544 http://chatbible.com/isaiah/25-1.asp

In ebraica e Yahwe si Elohim. Yahwe arata natura Lui Dumnezeu si inseamna credinciosie, ca isi tine legamantul facut cu omul, indiferent de culoare, etnie, tara. Elohim (Domn) arata Atotputernicia Lui, El este Domnul, alt Domn nu exista. 

Isaia, dupa ce termina capitolul 24 unde anunta sfarsitul, spune o cantare de lauda. Insa nu e numai o invitatie la a-L lauda pe Domnul ci e o invitatie la celebrare. Adica nu numa sa mimez ca imi place cantecul lui sau ca il cant ci sa celebrez pe Domnul, pe cel Atotputernic, pe Cel ce isi tine legamantul, pe Cel credincios.

Domnul prin Isaia ne anunta ce se va intampla, ne spune ce vremuri vom trai insa ne cheama sa ne punem increderea in El si nu ne lasa in nestire despre credinciosia si atotputernicia Lui

De ce sa Il laud?
De ce sa celebrez?
Pentru lucrurile minunate pe care Le-a facut cu mine, in mine, pentru mine.
Pentru lucrurile ce le vad implinite in timpul meu, planuite de El si care s-au implinit asa cum a spus El.

Eu sunt chemata sa celebrez, sa sarbatoresc, sa Il laud pe El. Problema apare cand realizez ca nu e vorba despre mine ci despre El. Cand habar nu am ce scop am pe pamant ... nu Il pot lauda. Cand nu vreau sa fiu in rolul pentru care am fost creata ... nu celebrez, nu sarbatoresc.

Am decis sa celebrez. 
Am decis sa imi las ochii deschisi ca sa vad lucrurile minunate de langa mine si de mai departe ce Le-a creat Domnul.
Am decis sa cred ca El e credincios, Domn, Atotputernic.
Am decis sa cred in Isus ca Domn si sa fiu infiata de Cel Credincios si Atotputernic.
Am decis sa celebrez si sa fiu parte la bucuria Tatii.

2 comentarii:

A.Dama spunea...

Eh, cum ar fi sa existe si buton de "foarte like". :P
Celebrez si eu, draga Cella. Sunt multe neintelesuri vizavi de planurile Lui... Dar sunt pe Cele Mai Bune Maini.

cella spunea...

Pot sa schimb eu butoanele si sa apara "foarte like" ;))

Ma bucur ca nu celebrez singura ;))