marți, 21 noiembrie 2017

o femeie virtuoasă

Dimineaţa, mi-am amintit de ce nu mă dau în vânt după cărţile pentru femei . Am citit capitolul II din "Feminitate pusă deoparte" scrisă de Lesliie Ludy însă m-a strârnit altceva, modelul femeii din Proverbe 31.
Cine poate găsi o femeie virtuoasă (cinstită - versiunea Cornilescu)? Virtuoasă îmi place mai mult .
Ce înseamnă virtuoasă?
Dex-ul defineste virtuos şi virtute dupa cum urmează:
Care respectă și realizează în mod consecvent dezideratele etice, principiile și normele morale; înzestrat cu multe virtuți; (despre manifestările oamenilor) care denotă virtute.
VIRTÚTE, virtuți, s. f. 1. Însușire dominantă a caracterului, care îl face mai bun pe individul uman, din punct de vedere moral, intelectual sau al unui tip specific de activitate; integritate morală.  Înclinație spre un anumit fel de fapte morale; calitate morală.

Numai citind definiţiile astea mă apucă întrebările.
Sunt eu virtuoasă?

Mă preocupă caracterul meu?

Ce trăsături de caracter dominante am?

Femeia din Proverbe 31 ridică standardul şi cumva o urâm. Simţim că nu atingem idealul feminin şi nici nu ne gândim la ea.

Numai că ... eu vreau să fiu o femeie ca ea şi vreau să fac istorie la fel ca ea.
Dar nu vreau să fac asta de una singură .

Niciun comentariu: