sâmbătă, 30 ianuarie 2021

Dumnezeu se prezintă!

În perioada adolescenței, pentru o vreme, am pus sub semnul îndoielii tot ceea ce învățasem despre Dumnezeu, tot ceea ce învățasem acasă sau la biserică, tot ceea ce citisem în Scripturi. Voiam să îmi aleg singură valorile, să aleg eu ce cred, în cine cred și mă încred. Oameni dragi mie mă încurajau să gândesc, să nu iau totul de-a gata, să cercetez și apoi să cred.

A urmat un moment critic în viața mea și am strigat către Dumnezeu spunându-i “Dacă exiști, acum Te rog să îmi dai putere să scap de aici! Salvează-mă!Și El mi-a dat puterea de a scăpa dintr-o situație care mi-ar fi distrus viața! Atunci, am simțit pe propria piele că Dumnezeu există, că El vine în ajutorul celor ce se tem de El, al celor ce Îl strigă și Îl caută! A fost momentul de cotitură din viața mea!

Acolo, paralizată de spaimă, am realizat că Dumnezeu e mai Viu decât mine și mai puternic decât mintea mea de copilă și-ar fi putut imagina. L-am descoperit pe Dumnezeu ca Dumnezeul care vede ce se întâmplă – El Roi, Dumnezeul care aude strigătul nerostit și intervine mai rapid decât viteza luminii. Nu L-am auzit tunând din ceruri și vorbind ci am simțit cum îmi dă puterea de a pleca, de a mă mișca, de a fugi.

Stau cu Moise la povești și el ajunge pe muntele Sinai unde I se arată și Îi vorbește Domnul. Moise Îl aude și Îl întreabă cine este. Și Dumnezeu Îi răspunde cum I s-a descoperit lui Avraam, Isaac și Iacov. Moise știa din poveștile de acasă despre toate aceste nume dar el vrea mai mult. El vrea să Îi știe Numele, să știe esența Celui care Îi vorbește. Și, primește răspunsul. Numele Lui Eu Sunt Cel ce Sunt!

Mă gândesc la Iacov care s-a luptat cu Îngerul Domnului. La final când apăreau zori, Iacov vrea să fie binecuvântat și să Îi știe Numele Celui cu care s-a luptat. Adând în sufletul lui, Iacov știa că luptă cu Dumnezeu dar chiar și așa, voia să Îi știe Numele. A primit doar binecuvântarea și … i-a fost de ajuns.

Pavel, pe drumul spre Damasc se întâlnește cu Domnul și Îi cere Numele. Iar Domnul se prezintă și îi spune cine este.

De-a lungul vieții, L-am descoperit pe Dumnezeu ca Cel care vindecă, Cel care Singur face minuni, care salvează, mântuie, alină, mângâie, restaurează și regenerează, înmulțește mâncarea, face ca hainele și papucii să țină până când apar banii, care protejează când furtunile vieții vor să îmi ia mințile și credința, care mi-a liniștit ființa în timp ce așteptam pe holurile spitalelor rezultatele la analize, mi-a fost Tată când tata a plecat ACASĂ …

Învăț de la Moise să vorbesc cu Dumnezeu deschis, să Îl întreb cele mai intime și adânci întrebări, să aștept răspunsurile Lui și să fac ceea ce îmi spune să fac. Și tot ca Moise … negociez ascultarea.

Niciun comentariu: