luni, 24 august 2009

ce este Biblia?

Imi amintesc de vremea copilariei si a adolescentei cand innotam prin legile scrise in Biblie si ... nu intelegeam ce e cu ele, apoi jertfele ... atat de multe si fiecare cu regulile ei clare si precise ... apoi profetiile din care nu intelegeam nimic ... insa in Noul Testament imi placea istoria lui Isus ... insa si aici mi se parea ca erau atatea reguli, regulamente ca viata parca insemna ... mers pe cioburi de sticla.
Biblia spune despre ea insasi ca este cuvantul lui Dumnezeu si .. eu gandeam ca e cam cu prea multe legi, regulamente ... imposibil de respectat toate ... Cum sa il gasesc pe Dumnezeu in paginile ei? Si daca Dumnezeu e dragoste de ce e nevoie de atatea legi si ritualuri?
Dar anii au trecut si sunt fascinata de creatie, de diversitate de culori, forme, multitudine de specii de animale, pasari, plante, insecte .... peisaje ce ma lasa cu gura cascata ... am inteles cine le-a creat si ... imi place sa imi imaginez cu cata maiestrie le modela trasaturile caracteristice fiecarui exemplar creat si cu cata bucurie le dadea viata ... Intr-un fel il invidiez pe Adam ca a fost singurul ce le-a vazut pe toate, dar ... il si admir pentru ca el le-a dat nume la toate.
Dumnezeu in Biblie, in scrisoarea de dragoste lasata noua ni se reveleaza ca Dumnezeu al dragostei, al relatiilor. Prima data sunt infricosata. Si asta pentru ca cred ca povestea asta e un fel de Frumoasa si bestia, eu frumoasa si El bestia, dar ... incet incet realizez ca El e cel ce initiaza relatia cu mine, o intretine, ma incurajeaza sa am incredere in El, ma roaga sa Il pun la incercare, sta la povesti cu mine, imi da dovezi nenumarate de dragoste, ca sa pot intra in relatia asta, insasi Fiul lui a murit ca sa pot vorbi direct cu El, sa ma bucur de El.
Nu am stiut astea brusc si instantaneu. Nu L-am iubit imediat ce L-am vazut, adica nu a fost dragoste la prima vedere, prima vedere a fost infricosatoare. Am inceput sa Il cunosc pe Dumnezeu, sa am incredere in El, sa il las sa ma iubeasca asa cum numai El stie sa o faca, sa ii spun ce ma doare si sa vad cum El ma vindeca, cum ma ajuta sa cresc, ... apoi am inceput sa Il iubesc si eu, L-am testat, L-am pus la incercare ... si a trebuit sa vad ca nu ma minte, ca imi vrea binele chiar daca uneori doare, ca e langa mine cand cerul si pamantul par a se prabusi.
Biblia nu e un set de reguli, regulamente, birocratie stufoasa, e o poveste de dragoste, o scrisoare de dragoste. O poti vedea asa numai daca tanjesti sa fii iubit, sa devii vulnerabil ...
Si, ciudat ... acum legile au logica, jertefe nenumarate cu tot ritualul lor capata sens privind la Isus, si de cand il iubesc pe El, pot sa ii iubesc si pe altii pentru ca El m-a invatat cum sa fac asta, sa iubesc, sa acord incredere chiar si celor ce ... par a nu o merita. El imi spune sa ii iubesc mai mult pe cei ce nu o merita, cei ce par de neiubit si ... inima mea e sensibila la acest fel de oameni pentru ca ... si eu am fost la fel.
Sunt libera! Si ... pot iubi pentru ca Dragostea insasi m-a invatat cum sa fac asta.
Reguli? Legi? Regulamente? .... "Iubeste" asta imi spune Isus si eu vreau sa ascult de El.

Niciun comentariu: