duminică, 2 ianuarie 2011

caut

Ieri am vazut filmul "Eat, pray, love" si o idee de acolo ma tot framanata: ce cuvant defineste viata mea? Juliei Roberts in film, i se spune ca viata ei arata ca niste paste cu sos iar in final ea se defineste ca "a trece dincolo". M-am tot intrebat ce cuvant ma defineste pe mine si ce cuvant ar spune altii ca ma defineste. ... cred ca "cauta" imi defineste viata. Si chiar daca am gasit ceea ce cautam initial, vreau sa stiu mai multe, mai adanc sensul a ceea ce am cautat, dincolo de suprafata, sa experimentez, sa descopar ...
Nu e prima data cand spun ca ma aseman cu David iar astazi, din Psalmul 139 am facut motto-ul anului 2011. Am sa folosesc o traducere mai veche decat cea a lui Cornilescu - o traducere mai arhaica insa ... citind de aici multe perdele se dau deoparte lasandu-ma sa inteleg chestiuni ce erau cetoase.
"Doamne cercetatu-m`ai si m`ai cunoscut.Tu stii cand stau si cand ma scol, priceput-ai gandul meu de departe; calea mea si sederea mea ai usurat, si cu toate cararile mele esti obisnuit. Caci (nu apuc) sa am cuvant pe limba mea, Doamne, (pe care sa nu-L stii) Tu care le stii pe toate. Ma invalui (de pretutindeni) din fata, din spate, si pus-ai asupra mea mana Ta. Minune este stiinta (Ta) pentru mine, s-a inaltat asa de mult, ca nu pot s`o ajung.
Unde ma voi duce dela duhul Tau, si unde voi fugi de Fata ta? Daca ma voi sui in ceruri, acolo esti. Daca ma voi pogori in iad, acolo esti. De voi lua aripile zorilor, ma vor salaslui pe marginile marii, chiar si acolo ma va duce mana Ta, si ma va tine dreapta Ta, si zis-am: doar intunericul ma va acoperi, si noapte este lumina pentru mine. Chiar intunericul nu Te va intuneca, si noaptea va lumina ca ziua. precum este intuneric asa si lumina.
Caci Tu ai dobindit rarunchii mei, invelitu-m`ai in pantecele maicei mele. Te laud pentru infricosarile Tale, minunatu-m`au minunile fapturilor Tale, si sufletul meu le cunoaste foarte. Nu s-au ascuns oasele mele de la Tine. Care facutu-m`ai prin ascuns ca o cusatura, in adancimile pamantului. Prunc, (in pantecele mamei) m`ai vazut cu ochii Tai, si in cartea Ta toate scrise au fost in zilele plasmuirii cand nici una din ele (nu erau).
Si cat de scumpi imi sunt prietenii Tai, Atotputernice! Cat s-au intarit fruntasii lor. I`as numara pre ei, dar sunt mai multi decat nisipul, trezitum-m`am si inca sunt cu Tine.
Dumnezeul meu! De ai ucide pre cel rau! Oameni doritori de sange departati-va de la mine! Ei vorbit-au de Tine cu gand stramb, spre desertaciune se ridica dusmanii Tai. Oare cei care Te urasc, Doamne, nu-i voi uri? Si pe cei cari se scoala impotriva Ta, sa nu-i urgisesc? Cu desavarsita ura ii urasc, au fost dusmanii meu.
Cerceteaza-ma, Atotputernice, si cunoaste inima mea, incearca-ma si vei cunoaste gandurile mele. Si vezi, daca este cale de durere in mine!"
Ce caut?  Pe Tata, sa ma stiu cu El, sa Il vad, simt, aud, sa vorbim, povestim, planuim, sa Il las sa ma cizeleze, indrepte, mustre, certe, pedepseasca, sa ma minunez de cat de mare este El, de cum este El ... .

Niciun comentariu: