miercuri, 26 ianuarie 2011

vrei sa dansam?

Doamne, eu nu inteleg niste lucruri si imi tot framant mintea, insa degeaba. Citesc in Exod 20 despre cele 10 porunci si apoi, urmeaza o gramada de legi. In Noul Testament, Isus spune ca a implinit legea, m-a scos de acolo si ca singura lege in vigoare ramane: "Sa iubesti pe Domnul Dumnezeul tau cu toata inima ta, cu tot sufletul tau, cu toata puterea ta si cu tot cugetul tau; si pe aproapele tau ca pe tine insuti."(Luca 10:27). Inca de mica am auzit ca pe primul loc in viata mea trebuie sa fii Tu, apoi parintii, fratii, surori n-am -  asa ca scap mai repede, rude, si prieteni. Altfel spus, un fel de ierarhie. Dar, Tu stii ce greu e sa te tii de ierarhia asta? Am rude de care habar nu am, cum sa le iubesc mai mult decat pe cei ce imi sunt aproape? Apoi, tata e acolo la Tine .... nu am voie sa iubesc pe altcineva care e pe locul doi? E un clasament dupa care trebuie sa ma iau? Stiu ca suna stupid, insa mi se pare imposibil sa fac asta. Ca si cum ar exista un soi de aparat ce masoara dragostea si cu care pot pozitiona oamenii la locul lor.
Cella, da cine ti-a cerut tie sa faci clasamentul asta?
Cum adica cine? Nu scrie in Biblie ca Tu esti pe primul loc? Apoi na, vin parintii si ceilalti ... intr-o oarecare ordine. Eu asa am auzit explicandu-se dragostea si ierarhia in dragoste. Si, ma tot chinui sa Te iubesc pe Tine cel mai mult si ... nu stiu daca e suficient, daca mai trebuie ... Ce sa fac ca sa Te multumesc. Ce legi sa respect, ce asteptari ai de la mine, ce responsabilitati imi dai, cum trebuie sa actionez, cum sa ma port, cum sa ma rog .... Vrei sa imi explici? Te rog!
Unde sunt Eu si unde esti tu?
Pai ... eu sunt aici pe pamant, in camera mea si Tu esti in mine. Tu, adica Duhul Sfant, parte a Trinitatii.
Deci, tu esti pe pamant si Eu sunt in tine. Deci noi doi suntem una, da?
Tu si cu mine .... una? Dar, Tu esti Sfant si eu ... stiu eu cum sunt ... si ce-mi debiteaza mintea. Tu esti in capul listei si eu ... incerc sa gravitez ... nu stiu ... cred ca vorbesc prostii ...
Fiind in tine, mergem impreuna pe strada, la servici, zambim, mancam, incurajam, ne distram, plangem, ajutam ... facem totul impreuna, da? Eu nu sunt static si tu o fiinta mobila sau invers. Ne miscam impreuna ca-ntr-un dans. Putem dansa daca tu ma lasi sa te conduc, daca nu ... unul din noi va sta.

Dar, ... eu nu stiu sa dansez ...
Nu de dans in sine vorbeam. Ci de modul de a iubi, de a fi impreuna. Noi doi suntem impreuna 24 din 24, sapte zile din sapte, da? Nu mergi la biserica sa ne intalnim, nu Ma lasi acasa si discutam cand te intorci. Eu sunt in tine tot timpul si stii ca incet, incet ai inceput sa Ma auzi cand iti vorbesc, sa simti cand te iubesc, sa vezi semnele Mele de dragoste lasate peste tot pentru tine. Vezi tu, relatia asta de dragoste nu e lege si tocmeala. Nu e cu asteptari si sarcini, responsabilitati, legi si legisoare. Eu nu astept nimic de la tine pentru ca iti stiu trecutul, prezentul si viitorul. Nu ai cum sa Ma dezamagesti pentru ca Eu te-am creat. Eu astept sa fiu cu tine una si nu vreau ca responsabilitatea ta sa fie aceea de a fi cu Mine. Vreau ca si tu sa astepti sa fii una cu Mine, nu o sarcina, responsabilitate, lege. Sa iti doresti, sa visezi, sa faci orice ca sa stam de vorba, sa povestim cum iti place tie sa spui, sa admiram apusul, rasaritul, sa ne miram de luna maiestuoasa ce sta rece ca o regina de gheata si vegheaza peste casa ta luminand-o.
Doamne, .... si cu legile eu ce sa fac?
Isus a implinit legea, nu a anulat-o ci a implinit-o. Acum traiesti dupa legea data de Isus, legea dragostei. Si, vezi tu, la fel trebuie sa ii tratezi si pe ceilalti. Nu ii iubesti si astepti sa te iubeasca, faci ceva si ei vor trebui sa aibe grija cum se poarta cu tine ca tu ii iubesti. Iubesti si nu astepti nimic in schimb.
Doamne, da Tu stii ce greu e? Pai cum sa nu astept nimic? Normal ca astept sa ma inteleaga, sa ma iubeasca, sa ma ajute ... Nu asa functioneaza dragostea?
Nu, nu asa functioneaza. Tocmai ti-am spus. Iubesti si astepti sa fii cu acea persoana, nu ceva de la acea persoana. Nu astepti avantaje, de orice natura ar fi ele. Astepti sa fii cu acea persoana, nu de la ea. Uite, ai prieteni ce nu iti sunt aproape, da? Ce astepti de la ei?
Astept sa ma vad cu ei, sa fiu cu ei, sa povestim, sa ne vedem.
Si mai astepti altceva?
Nu, ce sa astept?
Sa se poarte nu stiu cum, sa iti aduca cadouri, ....
Nuuuuuu, astept sa fiu cu ei. Atat.
Pai, asa functioneaza dragostea. Nu mai gandi logic dragostea. De cate ori sa iti spun ca dragostea nu e logica si actioneaza mecanic, limitat, masurat? Ea are legile ei pe care le stie inima, nu mintea. Lasa inima sa lucreze. Mintea nu are cum sa priceapa, si pe Mine ma pricepe ca pe concept, teorie. Inima insa Eu am creat-o sa Ma cunoasca, doreasca, iubeasca, astepte .... Dorul tau dupa Mine e in inima ta, nu in mintea ta.
Vrei sa dansam un dans numit viata de dragoste, cu dragoste, in dragoste? Vrei sa fii partenera mea in acest dans?
Abia asteptam sa imi spui asta! Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

4 comentarii:

Oana spunea...

În egoismul meu feroce, sau vanitate...ori cum s-or mai numi astea negative, EU CRED că postarea asta ai scris-o (şi) pentru mine. Mai ales ca replică pentru răspunsul meu la comentariul tău (de pe al meu blog).
Aşa îmi place să cred. Aşa voi crede.
Cella, minuni îţi sunt simţămintele... şi tu chiar ştii să dansezi :)
Cu drag.

cella spunea...

E si pentru tine insa in primul rand e pentru mine ;) - na si eu sunt egoista =)).
Nu stiu sa dansez insa vreau sa invaaaat!;)
Ia vezi, tie nu ti se propune o invitatie la dans? ;)

AICISIACUMACOLOCURAND spunea...

Sora mea Ligia chiar azi mi-a telefonat si mi-a spus ca a gasit o companie langa casa ei, care da lectii de dans -ea vrea sa se miste , de dragul nevoii de exercitii fizice ,caci in timpul jobului trebuie sa stea jos la compiuter- vinde bilete de avion si in loc de gimnastica a ales dansul la cei 52 de ani ai ei.
Dar nu stie,sau mai bine zis nu vrea sa stie,ca exista un altfel de dans ,un dans dupa o Muzica Ceresaca unde inima bate mai tare si picoarele trebuie sa se miste numai in ritmul Divin si numai pe Cararile Neprihanirii!Nu stie, caci nu aude Acordurile Ceresti ,nu aude Orchestra Divina ,si ce e si mai dureros nu aude Invitatia la Nunta!
Ma rog pentru ea ca SA AUDA MAI INTAI CHEMAREA LA NUNTA SI PE URMA SA DANSAM IMPREUNA .
Acum dansez ,e drept cateodata cu bastonul,dar inima mea simte si bate in ritmul Muzicii Ceresti !
Virginia

cella spunea...

Virginia,
ma bucur ca dansezi, ca auzi muzica ce nu o aud altii ;)).
Poate sora ta are nevoie sa ii vada pe altii dansand si ... cum incurcate-s caile Domnului ... o sa isi doreasca sa danseze si ea pe o muzica auzita doar de inima ei;)