duminică, 16 mai 2021

ne sfințim

Suntem în 5 sivan.

Vă spuneam data trecută că am ajuns la poalele muntelui Sinai și că Moise s-a urcat la Dumnezeu ca să vorbească cu El. Dumnezeu ne-a făcut să ne amintim ce a făcut cu noi, cum ne-a scos din Egipt, cum ne-a hrănit, adăpat, adăpostit, hrănit, cum ne-a ajutat să biruim pe Amalek. Apoi, ne-a spus că ne-a scos din Egipt ca să ne aducă la El și dacă vom asculta de El și dacă vom păzi legământul Lui, vom fi comoara Lui și ne va face un un neam sfânt și o preoție împărățească.

V-am spus că noi am spus într-un glas că vom face tot ce a spus Domnul.

Dumnezeu i-a mai spus lui Moise că va veni la el pentru ca noi, poporul să auzim când Domnul Îi vorbește și apoi să avem încredere în Moise. Și, l-a trimis pe Moise ca să ne sfințească.

A trebuit să facem focurile, să ne scoatem hainele transpirate ți îmbibate cu nisip, să le spălăm, să ne spălăm și noi. Adevărul e că tare bine mi-a făcut baia asta și schimbarea hainelor.

Maine, Domnul va coborî pe Sinai în fața întregului popor ca să ne vorbească.

Moise ne-a arătat până unde avem voie să mergem, ne-a interzis să ne cățărăm mai sus pe munte. Trebuie să avem grijă mare cu animalele ca să nu fugă pe munte și să nu uităm de interdicția lui. Ne-a mai spus că dacă cineva va atinge ceva din locurile interzise va muri, indiferent dacă este om sau animal. Și, nu doar atât, noi poporul va trebui să-l ucidem pe cel care calcă porunca.

Am făcut ochii mari când am auzit ce spune Moise!

Eu îl credeam atât de bun și de blând ... nu credeam că e în stare să ne spună o poruncă atât de dură.

Am ridicat corturile familiei și mama a dus lucrurile ei în cortul fetelor iar eu am mers în cortul tatei împreună cu frații mei. Inițial am crezut că părinții s-au certat și de asta dorm separat dar apoi mi-au explicat prietenii mei că și la ei e la fel. Așa le-a spus Moise bărbaților! Să doarmă separat de soțiile lor în aceste zile.

Avem trei zile în care trebuie să ne sfințim! Ne spălăm, ne strângem hainele de la uscat, le păturim și ne pregătim pentru un eveniment important. Dumnezeu va coborî ca să ne vorbească!

Moise ne-a spus că Dumnezeu va coborî pe munte într-un nor gros și noi Îi vom auzi vocea! Deci nu o să Îl vedem! Cumva ... îl invidiez pe Moise. Oare el Îl vede pe Dumnezeu?

Abia aștept să Îi aud vocea!

Cei care cântă din șofare au fost instruiți cum să cânte și iar pe noi ne-a învățat cum să deosebim cântecul acestuia.

Cum? Nu știi ce e acela un șofar? E ca o trâmbiță! Doar că șofarele noastre sunt din corn de berbece. Părinții mă ceartă când las berbecii să se bată și li se rup coarnele. Îmi spun că ies bani buni din coarne!

Am emoții!

Mi-am schimbat hainele, m-am spălat, mi-am tăiat unghiile, mama a verificat urechile fiecărui copil în parte, lenjeria e spălată, s-a uscat repede și deja e păturită în cort. Mama ne-a gătit ceva însă nu prea pot mânca pentru că în aer se simte așteptarea. Toată lumea așteaptă să Îl audă pe Dumnezeu. 

Niciun comentariu: