miercuri, 14 iulie 2010

... ce conteaza?

Pe vremea cand cautam informatii despre Isus, despre celelalte religii, despre ce credeau parintii mei, de ce cred ei asta, de ce sa cred si eu ce cred ei ... am citit diverse materiale, am urmarit documentare despre religii, profeti, intemeietori de religii. Unul din punctele greu de admis era nasterea din fecioara si stiu ca dupa un documentar am ramas cu ideea ca nu e Isus singurul nascut din fecioara, ca si ceilalti intemeietori sunt nascuti supranatural, ca ... de fapt in cer sunt mai multe modalitati de a ajunge, ca numai Isus spune clar ca El ar fi singura cale. Intre timp, adeptii celorlalte religii au slefuit ideea nasterii din fecioara a intemeietorilor si au ajuns la concluzia ca au avut mama si tata pamantesc si n-a fost nimic supranatural la acele nasteri.
Imi place sa iau papucii personajelor si sa vad cam care era contextul in care traiau si ce efect au afirmatiile spuse de Isus pentru ei, pentru cei de langa ei. Ma gandesc la Maria. Era o tanara ce stia profetiile, stia ca va veni Mesia, Il asteptau cu totii. Stiau ca se va naste dintr-o fecioara si banuiesc ca fiecare fata se intreba: "Oare nu sunt eu?". Insa in contextul lor nu era asa usor. Acum nu mai e o tragedie asa de mare daca o fata apare insarcinata si cu o poveste incredibila, i se gasesc scuze .... pentru orice ar spune. Atunci insa, ar fi fost omorata cu pietre. Si mai mult de atat, verisoara ei, Elisabeta ramane insarcinata si atunci afla ca copilul ce-l va purta va fi un fel de vioara a doua pe scena omenirii. Realista sa fiu, daca as avea un copil chiar nu as vrea sa fie toata viata vioara a doua pentru cineva.
Insa pentru Maria, pe langa faptul ca va fi insarcinata si nici un act sexual consumat, i se spune ca Irod ii va urmari, ca din cauza acestui copil, sufletul ii va fi sfasiat ca de sabie ... Raspunsul ei ma dezarmeaza total: "faca-mi-se dupa cuvintele Tale".
Il inteleg pe Andrei si curiozotatea lui de a sti unde locuieste Isus ... pana la urma e normal sa stii unde sta un om, nu? Dar mai ales in cultura lor unde genealogia isi spunea cuvantul fara drept de apel, apoi mai era casa si avutiile care iti dadeau un statut pe langa genealogie. Fiind plecata de mica de acasa, oamenii nu ma cunosc. Asa ca sunt nevoiti sa afle. Insa nu ma intreaba: "cine esti?" ci "a cui fata esti?". Asa mi se da locul si statutul in societate.
Am citit un interviu cu Ion Iliescu si parerea lui despre Isus. Din punctul lui de vedere, Isus ar fi fost un rebel ce a incercercat sa schimbe modul de gandire si filosofia vremii ....
Isus nu a fost un rebel, un nimeni ce a avut ideea de a schimba niste tipare. Nasterea lui e profetita imediat dupa cadere, era asteptat, se socoteau anii, se stia genealogia ... se stia si unde se va naste .... Mai mult de atat, afirmatiile Lui despre casa ce o are, despre provenienta Lui au fost testate si gasite veridice de ucenici.
Dupa inviere, vad ucenicii avand perceptia valorilor schimbata, pentru ei casa era cea de sus unde e si casa Lui Isus, a Lui Dumnezeu si asta i-a facut sa isi lase casele lor si sa plece in lumea mare vestind Evanghelia, vestea buna adusa de Isus.
Unde mi-i inima? In pozitie, casa, genealogie, vedetism, piosenie spirituala .... ?
Isuse vreau sa imi schimb si eu prioritatile si ideile mele crete, vreau sa vad oamenii cu ochii Tai, sa ii iubesc avand inima Ta, vreau sa ascult .... vreau sa spun ca si Maria, constienta fiind de urmari: "Faca-mi-se dupa cuvintele tale."
imagine preluata de pe http://www.flickr.com/photos/godserv

4 comentarii:

Luminita Ciuciumis spunea...

Welcome in the club!:)..si crede-ma, conteaza!;)>:D<

cella spunea...

Lumi,
bun gasit;) si asteptam si pe altii, nu?

denisia spunea...

am venit...

cella spunea...

Hei draguta;) am vazut ;)