vineri, 30 decembrie 2011

Mi-i totul permis!

Un verset, de fapt sunt doua, imi tot sta ca un pitic pe creier si nu ma lasa in pace. "Nu te considera înţelept în ochii tăi; teme-te de DOMNUL şi fereşte-te de rău. Aceasta va aduce sănătate trupului tău şi rezistenţă oaselor tale. " Proverbe 3:7-8. 


Sa ma tem de Domnul. Care Domn? Cine este Domnul pentru mine? De ce sa ma tem de El? Ce se intampla daca nu ma tem? Exista un mod corect in care sa ma tem? Are ceva lasat negru pe alb, un soi de instructiuni? Dar Biblia nu e o carte de istorie cu multe contradictii? Nu e o facatura? Dar, nu s-a demonstrat cu metoda carbonului 14 ca lumea e mai veche decat spune Biblia? Si apoi de ce sa ma tem de Domnul cand povestea din Biblie e a evreilor? Sa se teama ei ca eu sunt ... romanca (nu exista asa ceva, doar o mixtura de nationalitati).

Si ... daca nu stiu nimic despre ce spune Dumnezeu, El nu ma va trata bine? Nu se va uita cu ingaduinta la mine si imi va ierta ce am facut rau, asta in cazul in care chiar am facut? Nu va zice ca-s asa mai prostuta si ma va ierta? Nu pot sa ii spun ca ii dau toti banii mei, toate avutiile si El ma va ierta? Nu e El judecator? Si ce, nu stiu eu cum sunt judecatorii? Vad din astia toata ziua la stiri. Unii sunt chiar arestati pentru ca au acceptat mita, unii se pensioneaza si traiesc linistiti pe cine stie ce insule bogate. Poate imi merge si mie. Doar nu ne poate trimite pe toti in iad ... Nu se spune ca El e bun? Cum sa fie asa rau cu noi?

Dar, am vazut eu Biblia cum arata. Am una acasa ... e acolo undeva pusa bine. Numai ca e cam stufoasa. Tot aud ca e plina de contradictii, de razboaie, crime, razbunari, violuri; adulter si o gramada de legi si interdictii. Nu exista un rezumat? Mai bine zis un rezumat succint al celui mai scurt rezumat? Sunt o persoana foarte ocupata si daca mi se da acest scurt paragraf ... e superb. Ma voi ocupa de el. Insa atatea legi sa le tin si sa le stiu ... e deja cam mult.

Mai palpitant e sa stai comod pe canapea si sa te uiti la toate emisiunile de la televizor. Se spune despre el ca e arma dracului insa ... am vazut o gramada de documentare interesante, unele demonstreaza ca Biblia e o carte plina de mituri si vezi cum le demonteaza stiintific. Uneori pe niste canale mai vezi predici, cam sforaitoare, uneori mai vezi si cate un film cu morala ... cam melodramatic insa atata de ... interesant.

Ce bine ca muzica bisericeasca s-a schimbat! A devenit asa mai plina de viata, mai cu personalitate, seamana cu cea din discoteca insa versurile sunt crestine sau crestinate, suna foarte bine. Pana si oamenii se imbraca modern cand merg la biserici / adunari  unde se fac / tin conferintele, prelegerile, seminariile, programele. Viata nu mai e asa stricta! Suntem in vremea harului! Nu spune Biblia ca totul ne este permis?

Ma tot intreb: ce fel de crestin sunt? Am inghitit camila, carul cu fan si mai tot crezand ca e bine, ca asa voi fi relevanta in societate, ca ce stiau parintii si bunicii e invechit, hodorogit, bun de dat la cosul de gunoi sau de dat pe foc. Predicatorii / lectorii / pastorii / cuvantatorii care mangaie frumos pe crestet, lauda comportamentul crestinesc modern, ne duc in rai insa nu oriunde ci in sanul lui Avraam sau ... la locurile de verdeata. Chiar asa, de ce sunt trimisa la pascut in rai? Acolo voi fi animal?

"Teme-te de Domnul." Domnul nu e un om ci e Creatorul universului, a lumii vazute si nevazute, a lumii stiute, descoperite si nedescoperite, e Cel ce a masurat apele cu mana Lui, a nivelat muntii, dealurile, campiile, podisurile cu degetele Lui. E cel care a sufalt suflare de viata in om. E Cel care e langa mine oriunde si oricand. E Cel care e Triunic ca vreau sa cred sau nu. E Tatal, Fiul si Duhul Sfant. Si e Sfant, Sfant, Sfant. Si e Dreptate, Dragoste, Adevar, Viata, Lumina lumii, Atotputernic, Atotstiutor, Omniprezent, Omnipotent si calitatile Lui continua ...

Ca sa fiu sanatoasa in trup si spirit trebuie sa ma tem de El. Adica trebuie sa Il cunosc, sa stiu ce spune in Cuvantul Sau, sa imi fie teama de El, sa ascult de ceea ce spune El chiar daca trendul si modernul zilelor noastre spune altceva. Sa decid sa cred ceea ce El imi promite chiar daca suna nebuneste. Sa ascult de El chiar daca totul pare impotriva. Sa Il las sa fie Dumnezeu in viata mea. Sa cred ca doar prin jertfa Lui Christos pot primi iertarea pacatelor. Doar asa am viata vesnica in rai, cu Tatal, Fiul si Duhul Sfant. Sa cred ca Duhul Sfant e pecetea Lui Dumnezeu peste si in mine.

Sa nu ma las dusa de ideea ca toti suntem la fel. Nu, pana si stiinta demonstreaza asta. Sunt unicat nu produs in serie. Sunt fiica Lui Dumnezeu Tatal, infiata prin sangele Lui Isus Christos curs pe cruce, am viata vesnica si Duhul Sfant care traieste in mine ma ajuta sa Il cunosc pe Tatal si pe Fiul. Am devenit fiica de vita nobila, am sange regesc, ceresc in vene. Nu pot sa ma comport ca o cersetoare, ca o depravata cand cerul integ stie ca eu sunt fiica Tatii. Si, Tata nu e oricine. E insusi Dumnezeu. Si da, Tatal meu are multe reguli, multe legi, porunci insa daca eu traiesc conform cu ce spun ele sunt fericita in cadrul asigurat de Tatal meu. In afara acestui cadru ma simt pierduta, goala, disperata, fara scop, tel, destinatie ...

Mi-i totul permis! Insa nu-mi pot permite sa traiesc oricum!

2 comentarii:

Tafnat_Paeneah spunea...

"Ma tot intreb: ce fel de crestin sunt? Am inghitit camila si carul cu fan si "....în car era un ac!!

apoi cu acul nu-i de glumit,alţii îţi găsesc şi ac de cojoc ,că doar e iarnă şi...frig!
salutări Cella ,mergi înainte cu Isus Domnul nostru!
Maranata!

cella spunea...

Pai acul mi-i deja in stomac. Se apuca sa il caute acolo? ... Gretos gest.

Sa imi gaseasca ac de cojoc? Ah, pai cei ce nu au altceva de facut cauta ace de cojoacele altora. Le urez succes. Cand se vor lega de mine ar fi bine sa stie ca se leaga de Lumina ochilor Lui Dumnezeu.