marți, 20 decembrie 2011

sec si abrupt

Cumva imi pare rau ca nu traiesc pe vremea lui Elisei. Mi-as fi dorit sa il vad, aud ... sa fiu si eu la scoala de profeti. Insa ca sa fiu acolo la una dintre scoli ar fi trebuit sa fiu barbat, femeile nu aveau voie din cate am citit eu pana acum sa mearga la scolile astea. Si, am auzit o explicatie de la unul din rabinii zilelor noastre ca femeile au fost create cu abilitatea de a auzi, vedea, simti pe Dumnezeu diferit fata de barbati. Ei trebuie sa citeasca Scripturile, sa caute argumente, dovezi, sa faca dezbateri si apoi sa inteleaga ce vrea Domnul sa spuna, vada. 

Nu am vazut cum arata un profet, habar nu am cum erau imbracati ... imi inchipui ca aveau haine destul de simple, calduroase, ciudate din punct de vedere estetic. cred ca odata ce imbracai acea haina de profet iti asumai responsabilitatea de te sti vazut, de a-ti auzi despicate in nspemii de ori cate patru fiecare gest, cuvant, privire, de a fi persoana publica in ce priveste relatia cu Dumnezeu. Aveai misiuni speciale, ordine speciale, nu trebuia sa fii un gura casca, un limbut, nu trebuia sa explici nimanui nimic si cand erai intr-o misiune de regula nu erai arestat decat daca regele chiar super ofensat si mintea ii plecase in concediu.

Elisei stia de la Ilie ca trebuie sa il unga pe Iehu dar din considerente ce nu ni se spun, aceasta misiune este indeplinita de un tanar. Acum in 2 Regi 9:1-13 vad ca este chemat un tanar profet. Acesta poate fi fiul sau nepotul unuia dintre profeti (daca e sa ma iau dupa lexicon). Nu orice tanar a fost ales ci unul ce trebuia sa fie viteaz, navalnic, demn, tumultuos.

"Profetul Elisei l-a chemat pe unul dintre profeţi (unul din fiii prorocilor - traducerea Cornilescu) şi i-a zis: „Încinge-te, ia această sticluţă cu untdelemn şi du-te la Ramot-Ghilad. Când vei ajunge acolo, caută-l pe Iehu, fiul lui Iehoşafat, fiul lui Nimşi. Intră, ia-l dintre prietenii lui şi du-l într-o odaie separată. Ia apoi sticluţa cu untdelemn şi toarnă untdelemnul pe capul lui, zicându-i: «Aşa vorbeşte Domnul: ‘Te ung rege peste Israel!’» După aceea deschide uşa şi fugi fără să te opreşti.“ 2 Regi 9:1-3.

In Ramot-Ghilad era adunata armata lui Ioram, nu era o situatie prea roza in tara. Toata floarea cea vestita a armatei era acolo, toti capitanii, generalii de armata faceau planuri, se distrau, poate mai faceau si instructie in cetate. Tanarul acesta primeste o misiune nu tocmai usoara. Daca s-ar fi dus Elisei, Iehu ar fi aflat rapid si asta nu era bine. Ar atras prea mult atentia o vizita a lui Elisei. Nici nu putea sa il cheme la el pe Iehu ca era ... cam acelasi lucru.

Indicatiile par seci, abrupte si ... per ansamblu suna comic. Nu vorbesti decat ce ti s-a spus, nu faci decat ceea ce ti s-a indicat ... si apoi fugi mancand pamantul. Una din abilitatile acestor fii de profeti sau tineri profeti era crosul. Poate ca aveau o proba de cros inainte de a intra in scoala profetilor.

M-am tot gandit cum as reactiona eu daca in ziua de azi ar veni la mine cineva sa imi spuna ceva din partea Domnului ... Pentru ca am auzit de multi profeti gen Mama Omida am ajuns sa nu prea mai cred cuvantul niciunuia. Mai mult de atat, i-am spus Domnului ca eu vreau sa imi spuna mie personal ce are de spus pentru mine, romaneste si sa nu imi trimita pe nimeni ... pentru ca miliarde de intrebari s-ar invalmasi in capul meu. In acelasi timp sunt constienta ca sunt si oameni dedicati Domnului, care chiar au din partea Domnului mesaje pentru altii si ca sa verific autenticitatea mesajului lor citesc 1 Corinteni 14:3 "Dar cel ce profeţeşte le vorbeşte oamenilor, pentru zidire (edificare), încurajare (indemn) şi mângâiere (consolare)." 

Ca sa ma zideasca (edifice, sau actiunea de a promova creşterea în mine ca si crestina in înţelepciune, pietate, fericirea, sfinţenie), incurajeze (somatie, implorare, rugăminte, îndemn, mustrare, încurajare, consolare, confort, mângâiere,  mesaj instructiv, prevenitor, discurs conciliant, puternic îndemn), mangaie (consoleze, incurajare, confort,) trebuie sa imi vorbeasca inteligibil si romaneste. De ce sa vorbeasca romaneste? Pentru ca traiesc in Romania. Si daca corespunde cu ce spune Pavel corintenilor il cred? Actionez? Cred ce mi se spune? Ascult? 

Niciun comentariu: