sâmbătă, 5 iunie 2021

plin de gânduri plec cu turma la păscut

Suntem în deșert la poalele muntelui Sinai, în 24 sivan. După ce Dumnezeu a dat legea îmi este greu să vă povestesc ce este cu mine. Sunt încă blocat acolo, în acele momente când inima și măduva tremurau în mine.

Credeam că Dumnezeu e ca zeii Egiptului. Credeam că El nu știe dacă faci ce El spune să nu faci. Credeam că pot ignora ce spune El. Da, cumva îmi era frica de El și mi se părea interesant. Credeam că Îl pot folosi când am sau avem nevoie de El.

Descopăr că nu este așa.

În mine e o mare furtună și nu știu cu cine să vorbesc. Moise e plecat pe munte, L-a chemat Dumnezeu. Împreună cu familia mea suntem aici și încercăm să înțelegem ce înseamnă că noi vom fi preoți. Dumnezeu a uitat că noi eram sclavi la mâna lui Faraon? El a uitat că noi suntem ciobani din moși strămoși?

Da, socrul lui Moise este preot în Madian însă el este un soi de preot pentru mai mulți zei și când a venit aici a recunoscut că Dumnezeul nostru este mai mare de cât toți zeii. I-a spus lui Moise "Binecuvântat să fie Domnul, care v-a izbăvit din mâna egiptenilor și din mâna lui faraon, El, care a izbăvit poporul din mana egiptenilor! Cunosc acum că Domnul este mai mare decât toți dumnezeii; căci în lucrul în care s-au purtat cu trufie, El a fost mai presus de ei."

Îi rog pe părinții mei să îmi spună din nou povestea lui Avraam și când ajugem la Melhisedek sunt plin de întrebări. Cine era acel preot, de unde venea, de ce a apărut înaintea lui Avraam, de ce i-a dat zeciuială, de ce l-a binecuvântat pe Avraam? Trebuie să țin cont de acest Melhisedek? Are vreun rol? Ar trebui să învăț ceva de la Melhisedek?

Vom fi o împărăție de preoți. Adica eu voi fi preot? Vom fi un neam sfânt? Dar ce înseamnă sfânt? Să trăiești după Legea pe care ne-a dat-o Domnul? Și dacă nu pot să trăiesc conform ei ce voi face? Ce se va întâmpla cu mine?

Prietenii vin să mă cheme la joacă și eu aș vrea să îi întreb ce gândesc despre toate acestea dar mi-i rușine.

În Egipt, nu aveam o problemă să avem idoli. Aici, pe Sinai, Domnul a spus să nu avem idoli, să nu ne facem nici unul, să nu ne închinăm înaintea lor. Să Îi iubesc pe El! Celelalte legi sunt mai ușoare dar prima lege îmi dă de gândit și de furcă ...

Să Îl iubesc? Înițial mi-a plăcut de El pentru că ne-a ajutat mult. V-am povestit că a adus tot felul de nenorociri peste egipteni ca să îl convingă pe faraon să ne lase să plecăm, să ne elibereze. Dumnezeu ne voia doar pentru El. La cel moment, n-am înțeles asta foarte bine. Apoi ne-a trecut prin Marea Roșie, ne-a dat apă și mană, ne ține de umbră și de cald. E aici, Îl văd. Și totul mi se părea fain până a vorbit! Când L-am auzit, am paralizat de frică! Și El vrea să Îl iubesc? Deocamdată mi-i tare frică!

Moise e plecat pe munte, oamenii încep să vorbească despre ce s-a întâmplat, despre Dumnezeu, despre idoli, despre Moise.

Aș sta gură cască pe lângă ei însă părinții mi-au interzis să stau cu acei oameni. Oare știu părinții ceva ce eu nu știu?

Este un tânăr care tot stă pe lângă Moise și care parcă a devenit umbra lui Moise. Numele lui este Iosua. M-aș duce să vorbesc cu el însă nu pare a avea timp de mine ...

Mai bine îmi iau turma de oi și capre și mai plec puțin ca să mai gândesc la ceea ce a spus Dumnezeu. Aici, pe muntele Sinai, am încheiat legământ cu El și am spus că ascultăm. Plec să mai meditez la ce trebuie să ascult.

Niciun comentariu: