marți, 7 septembrie 2010

intreaba pe Domnul

Mereu m-a lasat in ceata expresia "mi-a vorbit Domnul" si m-am intrebat: cum i-o fi vorbit? I-a zis asa fata in fata? I-a scris scrisoare? A venit vreun inger? Uneori chiar intrebam pe cei ce spuneau asta: cum ti-a vorbit? Si de regula raspunsurile erau vagi, derutante, confuze .... iar eu ma intrebam: oare sunt atata de proasta incat nici macar atata nu pricep? Mie de ce nu imi vorbeste? Oare sunt surda? Oare ... trebuie sa fii diferit, dar cum?
In Vechiul Testament citesc despre oamenii ce mergeau si intrebau pe Domnul, iar El le raspundea. Uneori prin profeti, prooroci, prin ingeri, prin visuri, vedenii, studiau legea si intrebau pe Domnul.
Azi citeam despre Iosua, un lider politic, militar si religios al poporului Israel, ucenicul lui Moise ... care impreuna cu echipa manageriala (Iosua 9:14) in conflictul cu cetatea Gabaon sunt inselati asa in stil mare pentru ca "Barbatii lui Israel au luat din merindea lor si n-au intrebat pe Domnul." Aveau preoti, erau oameni care asta faceau: intrebau pe Domnul pentru ei sau pentru altii.
Bun, dar asta era atunci ... ei erau ditamai oameni si ... eu sunt femeie. Scuza nu merge prea departe, pentru ca am o femeie tot din Vechiul Testament, una ambitioasa care imi cam seamana, vede ca se intampla ceva cu ea. Nu erau mijloace moderne care sa depisteze ce-i cu ea ... nu are pe cine sa intrebe de cat pe Domnul. E vorba de Rebeca care avea razboi in burta cand era insarcinata cu Iacov si Esau.
Il intreaba pe Domnul ce se intampla in burta ei iar El ii spune ca va naste doi fii, doua neamuri mari, viitorul ii este prezis sa insasi Dumnezeu.
Isus petrece ore intregi in rugaciune vorbind cu Tata, cu Domnul.
Pricep ceva de la ei, isi faceau timp sa asculte, nu numai sa intrebe. .... adica era un timp special in care vorbeau cu Domnul, voaiu sa stie, voaiu sa faca ceea ce placea Domnului. Aaaaaha, sa Il intreb de Domnul in planurile mele, in deciziile mele, in actiunile mele .... sa fac liniste in camera, sa ma linistesc, sa imi iau timp in care sa intreb si sa nu fug ca impuscata fara a mai astepta raspuns ....
Imi place cand imi raspunde ce Il intreb, .. sii nu tuna sau fulgera in camera. Primesc raspuns de la El studiind scrisoarea Lui de dragoste adica Biblia, citind cartile scrise de oameni ce si-au pus intrebari si Il cauta pe Domnul ... dar uneori imi vorbeste in ganduri. Numai ca, daca e razboi in mintea mea nu am cum sa aud. De asta, vreau sa fac liniste, ca sa pot auzi. Uneori ma simt ca Ghedeon si vreau si semne ca e bine ce am auzit. Raspunsurile vin si prin minuni.
Ce Il intreb? Cate in luna si-n stele ... Nu se plictiseste de mine, nu e ocupat niciodata, nu se stramba sau nu imi spune ca pun intrebari stupide, II place sa Il intreb si imi place sa ascult raspunsurile pentru ca odata cu ele vin multe sfaturi, multa dragoste ....
imagine preluata de pe http://www.flickr.com/

15 comentarii:

A.Dama spunea...

Ma pregateam sa scriu despre Iosua si despre felul in care gabaonitii i-au inselat.
Am invatat deja atat de multe din primele capitole din Iosua, ca ar fi pacat sa nu dau mai departe! :)
La faza cu gabaonitii, eu am inteles ca mila evreilor n-a fost buna si sanatoasa. Uneori gresim cu mila. :)

cella spunea...

A fost mila si neveghere din partea evreilor si smechereala din partea gabaonitilor.
Cateva versete mai incolo spune ca poporul s-a razvratit impotriva acestei decizii ...
Uneori mila asta are niste repercursiuni grave asupra noastra ...

Ingerul tau spunea...

Cum ar putea mila sa fie rea? Ce prostii vorbiti acolo? Oare vrea Dumnezeu ascultarea si convertirea pacatosilor sau moartea lor?
Mai bine aveti grija sa nu fiti ca in cuvantul citat de Iisus din Isaia "Cu urechile veţi auzi, dar nu veţi înţelege, şi cu ochii vă veţi uita, dar nu veţi vedea"

Tafnat_Paeneah spunea...

fie-ţi milă de păcătos şi iubeşte-l cum a iubit Cristos ,dar urăşte păcatul ţintuindu-l pe cruce precum Nazarineanul. şi dacă ai dubii întreabă-L pe El!Maranata!

cella spunea...

Ingere,
ia citeste CONTEXTUL la care ne referim noi. ;)

Ingerul tau spunea...

Of, cum as fi putut vorbi fara sa stiu despre ce e vorba?
Este evident ca Dumnezeu i-a salvat pe Ghibeoniti. Cum de nu puteti sa vedeti asta si cum puteti sa scrieti prostii atat de mari precum :" eu am inteles ca mila evreilor n-a fost buna si sanatoasa. Uneori gresim cu mila" si " Uneori mila asta are niste repercursiuni grave asupra noastra..."
Nu are rost sa mai pun si citatele unde Iisus vorbeste despre mila si sa ma repet.
Mila, iubirea, umilinta sunt vehicule alelui Dumnezeu, cum nu vedeti ca s-a facut voia Lui acolo?
Mai bine ati studia mai temeinic Noul Testament.

elena marin-alexe spunea...

Mila poate fi dezastruoasa in situatii extreme.
Ex.Daca unui doctor ii este mila de un copil care are o rana cu cangrena si nu ii taie degetelul, copilul va muri negresit.Deci pentru ca il iubeste va face tot ce-i sta in putere sa-l salveze.
Da atunci cand Dumnezeu a poruncit extirperea pacatului, prin porunca: ucideti toti barbatii, femeile si copii, a stiut ca mila nu avea ce cauta in Dreptatea Sa, si in Sfiintenia Sa [ in aceasta situatie].
Of, of! ingerul carui stapan esti tu oare, de ai tupeu sa rastalmacesti Cuvantul Lui?
FELICITARI CELLA SI DUMNEZEU SA TE BINECUVANTEZE!

cella spunea...

Elena,
a venit toamna, ai vazut?
Dupa poezia aia a ta cu toamna ... ma uit dupa frunze, dupa mirosuri ...
O seara cu har ...

Ingerul tau spunea...

Bine, bine, mergeti voi inapoi si ucideti ce Dumnezeu a salvat.
Orbirea este intotdeauna mai dezastruoasa decat mila.
Dar Dumnezeu va mai sta la voi o vreme.
Rastalmacire este intelegerea dumneavoastra materiala doamna Elena.
Cuvantul oricarei carti este litera moarta, dar Duhul poate sa insoteasca acest cuvant si/sau sa intre in noi si sa ne arate ce este viu si adevarat in Cuvant.

cella spunea...

Ingere am si eu o curiozitate. Daca tot nu iti place ce cred, ce scriu, ce gandesc, de ce tot intri pe blog?
De ce te agiti atata?

elena marin-alexe spunea...

Pentru Cella-
Îti raspunde Biblia scumpa mea:Cei rai n-au pace!

Ingerul tau spunea...

Acolo unde se vorbeste despre Hristos El se manifesta intr-un fel sau altul.
Iar voi spuneti iata, il slujim pe Hristos dar mila este rea si duce la pacat.
Doamnei Elena:
De ce nu vedeti ca ati cazut la trei teste deodata: al iubirii, al umilintei(sau al ogoliului) si al discernamantului spiritual?
Care cuvant pe care mi-l spuneti vine de la Iisus?
Nu vin aici din propria mea vointa si Cel care ma aduce aici este cel pe care voi nu il cunoasteti dar spuneti ca il iubiti si urmati.
Eu vad in ce masura este El cu voi si din cauza acelei masuri sunt si eu aici.
Eu va spun ca daca pe mine nu ma puteti iubi si accepta , nici pe El nu il puteti accepta si urma.
Dar voi credeti ce vreti dupa puterea inimii si intelegerii voastre.

cella spunea...

Ingere,
in acel context Iosua trebuia sa intrebe pe Domnul ce sa faca cu gabaonitii, nu sa le acorde el mila.
Asta era ideea. Sa intrebe pe Domnul.
Si cine ti-a zis ca nu te iubeste?
A nu fi de acord cu ideile cuiva, nu inseamna a-l ura.

Ingerul tau spunea...

Cella, Cella, oare sa nu vad eu ca tu ii imbratisezi numai pe cei ce sunt asemenea tie , adica asa cum fac toti cei care isi spun crestini, dar cred ca numai biserica lor este buna? Vezi si ultima ta postare. Cati catolici, cati ortodocsi, cati oameni care il iubesc pe Iisus si il urmeaza, din alta biserica, ai imbratisat? Si iti spun ca eu nu numai ca ii reprezint pe toti la un loc, dar cuvantul meu va avea greutate in destinul tau si al multora. Si deocamdata esti in neascultare, esti una din fecioarele fara untdelemn…
Dar toti va faceti ca Iisus nu ar exista cu adevarat si ar fi un mit caruia voi aveti bunavointa sa ii dati viata vorbind despre El, poate chiar iubindu-l.
Cat te vei mai preface ca nu intelegi ce vrea El de la tine?
Este usor sa spui Doamne , Doamne cand nu exista nici un Dumnezeu care sa iti porunceasca ce si cum sa faci si faci dupa voia ta.
"Voi sunteţi prietenii Mei, dacă faceţi ceea ce vă poruncesc."
Este bine ca mustri pe profet vazand greseala lui, dar cum ramane cu barna din ochiul tau? Ceea ce conteaza este faptul ca Dumnezeu a salvat acei oameni daruind o lectie vie si nemuritoare tuturor. Intelege fiecare ce poate din acea lectie, de ce n-ar spune unii, Dumnezeu voia sa-i omoare si acestia s-au salvat inseland pe profet si pe evrei. Mie mi se pare ca s-a intamplat acolo exact ce trebuia sa se intample, desigur cu invataminte pentru toata lumea.
Mie mi se pare ca Dumnezeu a aratat ca mila a fost buna iata si un instrument al Lui de a salva pe aceia. In plus erau si umili... Puteau sa spuna, Vom muri pana la unul...
Trebuie sa fie evident ca Dumnezeu inca de la inceput a subliniat care sunt calitatile oamenilor pretuite de El si ghibeonitii aveau si umilinta si ascultare si poate chiar iubire pentru Dumnezeu.
Iisus nu umbla in hainele vreunei biserici dar vede pe toti cei care poarta hainele Lui.
Iubeste-i si promoveaza-i pe toti cei care il urmeaza indiferent de biserica lor. Priveste in interiorul lor, Iisus trebuie sa fie etalonul si masura, vointa Lui.
Cum stii ca ideile "cuiva" nu sunt chiar ideile Lui?
Hristos sustine si uneste bisericile dar va trimite fiecareia teste si astfel vor fi departajate.
Asa ca grabeste-te si asimileaza spiritualitatea fiecareia pentru a putea face fata.
Cei care in spiritualitate fac greseala de a se crede superiori celorlalti nu mai pot beneficia de ce au bun aceia.
Hai sa ne consideram cei de pe urma dintre oameni si dintre crestini si sa ii promovam, iubim si sustinem pe toti crestinii nediferntiat, mai ales pe cei diferiti de noi, criteriul fiind prezenta lui Iisus si ascultarea lor fata de El.

cella spunea...

Ingere,
mai pe scurt din ce ai scris tu, adica sa fiu ecumenista?