sâmbătă, 4 septembrie 2010

Kyrgyzstan

Am primit un link si indemnul de a citi cand am timp randurile scrise aici si sa vad si filmuletele. Mi s-a frant inima pentru fata asta, pentru traditia lor ce tin neaparat sa fie pastrata, pentru durerea, rusinea si trauma ce le indura fetele ... pentru ca nu e alta alternativa ....
Doamne, multumesc ca m-am nascut in Romania, ca parintii mei au fost si sunt oameni cu capul pe umeri, ca nu se intampla asa ceva traditional in tara asta ....

si continuarea

13 comentarii:

Anonim spunea...

nasol mai....

Ingerul tau spunea...

Well, bine ca nu fura femei maritate.
Pana la urma ea si-a dat acordul, la fel si parintii.
Iti spun ca daca femeile mature ar fi fost nemultumite de acest destin, nu ar fi ras si nu ar fi multumit lui Dumnezeu.
Sub parerea ei de rau era undeva o multumire ca barbatul ei este un om bun care crede in Dumnezeu. Si nici urat nu era.
Vezi, uneori Dumnezeu trebuie sa ne oblige sa facem anumite lucruri. De buna voie nici macar Iisus nu ar fi urcat pe cruce.
Trebuie vazuta bucuria oamenilor, a familiilor.
Nici o traditie nu rezista spre nefericirea celor care o practica.
Nu trebuie sa judecam dupa aparente.
Care crezi ca este mai de condamnat? O femeie sau un barbat care se casatoreste de trei sau patru ori sau o astfel de familie care rezista o viata intreaga?
Sper ca ai observat ca femeile mature aveau foarte multe de spus in pastrarea acestei traditii...

cella spunea...

Ingere,
crezi ca fata asta era fericita? Gandeste-te ca iti legi viata de un strain, de un om de care habar nu aveai cu cateva ore inainte ...
Si, nu numai atat. A visat si a sperat ca prietenul ei o va salva din acest cosmar.
Nu il acuz pe bietul om ... deloc.
Insa, chiar nu avea alta solutie? Chiar nu avea timp sa mearga sa curteze o fata? Hai sa fim realisti.
Nu cred ca Dumnezeu ne obliga la asa ceva.
Si, Hristos nu a fost obligat sa moara pe cruce. A facut asta de buna voie. A fost decizia Lui.
Nu am reusit inca sa caut daca in Kyrghyzstan femeile sunt sau nu circuscise pentru ca de aici vin multe din atitudini si traditii.
Daca ai avea o fata si ar fi rapita asa, tu ca tata ai lasa-o de dragul traditiei, a familiei sa sufere aceasta trauma?
Un aspect de care tu nu zici nimic e faptul ca sunt musulmani iar femeile nu au nimic de spus in fata autoritatii tatalui.

denisia spunea...

Am vazut imaginile.. nu am stiut ce sa zic... eu nu as suporta sa mi se intample asa ceva...
depinde de cum intelegem ca trebuie sa se intample astfel de lucruri...

nu e cea mai buna idee a mea... dar mie imi e asa mila ca nu pot judeca corect astfel de lucruri..

cella spunea...

Denisia,
eu nu inteleg femeile in varsta de ce se complac in asa ceva ...
Daca pentru mine a fost o trauma, cum sa imi las fiica sa treaca prin asa ceva? Sau nepoata?

Anonim spunea...

mda,e teribil, cella,s anu spui nimanui ca sunt vecin cu ei :/

cella spunea...

Bine Mihai, o sa imi tin gura ;)

Anonim spunea...

mda,e teribil, cella,s anu spui nimanui ca sunt vecin cu ei :/

Ingerul tau spunea...

Compatimiti pe cine nu trebuie, de ce nu intelegeti?
Dupa o vreme femeile inteleg ca acela era barbatul ales de Dumnezeu sa le fie sot si il admira si iubesc.
Acolo unde oamenii, mai ales femeile sunt multumite si fericite, Dumnezeu nu intervine.
Femeile privesc asta ca pe o initiere intr-o taina...
Femeile din lumea civilizata ar trebui sa fie mai degraba atente pentru ca au ajuns mofturoase si mironosite si pun cu mult mai presus dorintele si vointa lor decat pe cele divine si tocmai de aceea Dumnezeu nu li se reveleaza.
Cat de mult le-a daruit Dumnezeu si ele considera totul firesc si nici prin gand nu le trece sa daruiasca ceva inapoi.
Dumnezeu ar trebui sa se plece de o mie de ori in fata lor si ar trebui sa fie multumit si numai cu privilegiul de a fi primit in apropierea lor, cat despre ascultare, umilinta si cel mai mic sacrificiu...
Sa mearga mai bine Dumnezeu la femeile din Kyrgyzstan...
Societatea occidentala a pierdut orice notiune a ideii spirituale de sacrificiu.
Da, este pe moment in lacrimi, dar in sinea ei il admira pe necunoscut si il va iubi foarte curand si isi va da seama ca este cu mult superior iubitului ei, a carui iubire era departe de a fi neconditionata.
Departe de a fi o crima. Pentru ca o crima nu poate sa existe atunci cand oamenii sunt motivati de bune intentii cum ar fi intemeierea unei familii.
Asadar trebuie sa judecam dupa intentiile care stau la baza actiunilor.
In fapt acei oameni de munte au sufletele cu mult mai curate decat orice locuitor al oraselor din occident.

Anonim spunea...

Ceea ce-mi place, se vede ca aceste fete devin femei de casa care se ocupa cu gospodaria, cu cresterea copiilor si cum a spus Ingerul tau casatoria dureaza toata viata. In ziua de azi mai rar vezi asa ceva. Nu sint de acord sa te casatoresti cu cineva de care nu-ti place, dar multe fete din ziua de azi se casatoresc cu cine le place(pentru un timp ) dupa aia se indragostesc de altcineva, si dupa aia de altcineva si uite asa ajung sa aibe 2,3,4 barbatii (pe putin). Ce sa mai spun ca nu vor sa faca nici un fel de treaba, nu vor sa faca copii , nu vor sa fie femei de casa. Decit ca multe fete care ajung destrabalate, nefacind nimic bun pentru societatea in care traim, mai bine ca fetele astea care pun mina la treaba si devin mame,isi cresc copii si ramin casatorite pentru toata viata

cella spunea...

Anonim,
hai sa fim realisti un pic si sa recunoastem ca traim fara valori.
Care ne sunt valorile dupa care ne ghidam viata?
Ai mei mi-au tocat capul: "uita-te bine ce alegi, nu-i drum `napoi". Am crescut cu ideea ca nu exista alternativa sau drum de intoarcere odata ce l-am ales pe Fat Frumos.

Anonim spunea...

Cella, valorile mele sint sa nu umblu din barbat in barbat, ci asa cum te-au invatat parintii tai, deschide bine ochii cind te casatoresti prima oara si dupa aia veze-ti de treaba ta, ca femeie si sotie ocupa-te de gospodarie (asa cum spune in Biblie ), fa copii, ocupa-te de ei, fii femeie de casa si nu divorta (Dumnezeu uraste divortul). Fetele si femeile care umbla azi cu unul miine cu altul si nu vor sa fie femei de casa uita ca tineretea trece se trezesc batrine si nici nu stiu de ce-au trait. Macar fetele astea incep sa faca copii (menirea femeilor pe acest pamint). Nimic nu-ti aduce satisfactie mai mare (ca femeie) ca avind copii. (femeile egoiste care se gindesc numai sa traiasca pentru ele si placerile lor, nu vor gasii satisfactie in a avea copii pentru ca trebuie mult sacrificiu). Da Cella, m-i l-am ales si eu pe :Fat Frumos;, care binenteles nu este perfect, dar aleg sa fiu casatorita cu un barbat care nu este perfect pentru tot restul vietii mele, decit sa incep sa umblu din barbat in barbat. Dupa cum se vede, si fetele astea fac la fel. Mai ferice de ele decit de altele care umbla de colo colo. La sfirsit ele vor fi mai fericite .

cella spunea...

Privind din puctul asta de vedere, inteleg ce zici. Ele isi gasesc implinirea ca femeie dand nastere la copii si crescandu-i. Iar daca barbatul e si om cu capul pe umeri vor face casa buna ...