sâmbătă, 18 septembrie 2010

plec in Palestina

"Eu am mostenit credinta de la parintii mei, asa spune traditia noastra si asa fac si eu", " nu incerca sa te crezi mai desteapta ca parintii nostri, de la ei am primit Adevarul si credinta si Cuvantul". Nu cred ca parintilor mei le-a venit bine cand am inceput sa pun la indoiala ceea ce credeau si primisera. Cred insa ca i-am provocat sa isi verifice credinta si adevarurile primite.
Cine a fost Isus? Unde a aparut? Unde e Palestina? Cum era Isus? Era zeu? Era Duh? Se plimba asa cum plimba duhul lui Alladin? Era preocupat de vocatie? Daca El umbla ca un pelerin din sat in sat asta ar trebui sa fac si eu? Cum revolutioneaza El lumea? Cu ce idei vine El? Era om sau era divin? In ce context istoric s-a nascut? De ce nu s-a nascut in Romania? De ce a murit? Pentru cine? Ce e pacatul? Cum adica sa am o relatie cu Dumnezeu? Dar, de ce a murit Isus? Eu il pot vedea pe Isus? Unde? Cand? Cum? Dar, de ce unii se inchina intr-un fel, altii in altul .... si sunt atatea moduri de inchinare? De unde stii ca modul altora de inchinare e gresit? Pe ce te bazezi? Dar de ce Isus e pictat in unele biserici si in altele nu? Dar, de ce unii merg in manastiri ca sa Il cunoasca pe Isus si unii raman aici? Il cunosti mai bine acolo? Unde pot afla mai multe despre Isus? In cartile de istorie? In curentele de gandire si cele filosofice? In Evanghelii? Cine a scris Evangheliile? Ce spun Evangheliile?
Am pus, pun si am o gramada de intrebari ce nu indraznesc sa le adresez decat lui Isus. Mi-am luat angajamentul sa Il cunosc pe Isus si am intrat intr-o relatie cu El. Dar pentru asta, trebuie sa stiu cine este El. Nu e numai o emotie de bine, de fericire, o roata de rezerva, o fiinta miraculoasa ca o zana buna ce intervine cand imi e mie greu. Probez ideile din "credinta mostenita" cu ceea ce spun Evangheliile, ceea ce aud ca spun, scriu unii cu ceea ce spun Evangheliile. Adevarurile stiute si traite le verific prin prisma Evangheliei.
Daca arunc pe geam Evanghelia, mi-am pierdut punctul de referinta in a sti, cunoaste, afla, cerceta cine este Isus. Asa ca "plec in Palestina" ca sa aflu de la sursa cum a fost, ce era pe acea vreme, ce context istoric era, cine era domnitor, cum erau oamenii, ce asteptau, pe cine asteptau, de ce nu au crezut in Isus, de ce au crezut dupa, de ce au crezut ca Isus e doar pentru evrei si nu pentru neamuri? Cum se comporta Isus? Ce meserie avea? Cum isi facea meseria?
Plec pe urma pasilor Lui pentru ca vreau sa Il cunosc mai mult daca vreau ca relatia mea cu El sa fie una vie, una reala, una fara indoili, dubii, incertitudini ...
imagine preluata de pe http://www.flickr.com/

8 comentarii:

Tafnat_Paeneah spunea...

Omul cauta si crede ca adevarul exista in ceea ce ii spune lui o anume experienta, deci se bazeaza pe propriile lui simtaminte crezind ca ele sint adevarul, si nu cauta sa confirme cu Biblia ceea ce simte; omului ii place sa se compare cu altii din punct de vedere spiritual si sa se vada mai sus, mai bun, si omul creaza astfel de situatii in care sa se faleasca cu starea lui superioara si astfel sa hraneasca unul dintre cele mai periculoase pacate…mindria.El lucreaza in noi, El lucreaza cu noi si El lucreaza prin noi. Asa ca secretul este ca Dumnezeu este acela care regizeaza iar noi trebuie doar sa ne lasam calauziti de El si sa ne practicam fiecare darul ce ni s-a dat.

Lavinia Dance spunea...

Se pare ca ai pus foarte multe intrebari,(daca am inteles eu bine) eu nu-mi aduc aminte sa fi pus atatea .. de fapt..cand eram mica isus era pt mine doar un motiv pt care trebuia sa merg la biserica, dar ii multumesc, pt ca acum stiu ca El este salvatorul meu, si atat timp cat il voi avea pe El nu voi duce lipsa de nimic.
Domnul sa te binecuvinteze, scrii foarte frumos si cu siguranta noi avem multe de invatat din ceea ce scrii tu.

Am si eu o intrebare, daca nu te superi imi spui si mie cum ai facut ca sa iti apra acolo in dreapta....cati vizitatori sunt online?:D

cella spunea...

Vyky draga,
vreau sa imi probez pe baza Evangheliei ceea ce cred, ceea ce am mostenit ;). vreau sa merg la sursa ;)

cella spunea...

Lavinia,
cateodata ma intreb si eu de unde imi vin atatea intrebari :D insa Domnul asa m-a facut pe mine;)), intrebacioasa :D.

Pentru ca sa iti apara cati vizitatori ai online, apasa pe butonul respectiv si te duce pe un site de unde iti poti lua codul ca sa il postezi la tine pe blog.
Succes ;)

denisia spunea...

Cella, intrebacioasa... vin si eu in Palestina... de fapt e un vis de cand eram mica...

cella spunea...

Denisia eu cred ca deja putem face o echipa de cautatori intrebaciosi ;)).

denisia spunea...

Daca as rosti cu voce tare, toate intrebarile, cred ca m-ar exila pe o insula pustie... pentru binele omenirii...

cella spunea...

iti dai seama ca si eu imi tin gura, nu? :d
Chiar asa, pe unde ar fi insula aia? =))