miercuri, 15 septembrie 2010

vrajile cad

Recent am vazut pe Youtube un documentar facut de Al Jazeera English despre Romania aici si aici. Bineinteles ca am vrut sa vad ce spun despre noi insa ... socul a fost putin spus mare. In secolul XXI cand oamenii au ajuns civilizati, cand comunicarea e in floare, romanii merg la biserica si se roaga apoi merg la vrajitoare sa le spuna viitorul, sa le rupa vrajile, deslege cununiile si ... nu stiu ce sa le mai faca si asta nu pe bani putini. Arata chiar doua tinere ce merg la cea mai faimoasa vrajitoare din Romania, care nu e o doamna saraca.
Bunicii mei L-au cautat pe Dumnezeu cand se luptau pentru viata uneia din fetele lor si vrajitoare le-a zis: "nu mai pot face nimic, numai Dumnezeu o mai poate salva. Cautati-L si rugati-va daca va vreti fata in viata." Si asa au facut iar matusa mea a trait. Deci nu pot ignora puterea acestor doamne afaceriste.
Mi-a placut Madalina Manole, la multe din melodiile ei stiu si versurile. Acum cateva zile citeam ca sotul i-a gasit jurnalul iar acum se dau publicitatii insemnari din el. Femeia aceea frumoasa si zambitoare era macinata de frica vrajilor. Avea notate "ziceri" din horoscop din diferite date si ... nu stiu cum, insa toate erau infricosatoare.
Cititul in zatul de la cafea, in palma in ... boabe sau bobi ... par inocente si comice insa cand lasi dracul sa intre incet in mintea ta si o faci de fun ... ajunge sa faca el fun din viata ta ... razand apoi cu lacrimi de tine.
Una din tinerele din documentarul vizionat spunea ca nu mai merge la o alta sedinta la vrajitoare pentru ca i-a spus ca nu ii poate vedea viitorul iar pentru trecut nu are rost sa ii dea bani, ca si-l stie. Dar, cati nu actioneaza numai dupa cum ii zice Mama Omida sau .... orice alt pseudonim isi ia vrajitoare.
A fost intrebata acea doamna de afaceri de ce practica aceasta meserie transmisibila din mama in fiica si explicatia ei m-a lasat cu gura cascata: "Dumnezeu e foarte ocupat si are nevoie de noi, vrajitoarele albe sa desfacem vrajile facute de vrajitoarele negre". Wow, wow, wow si inca multi de wow.
Daca cred intr-un Dumnezeu ce are nevoie de draci si duhuri ca sa Il ajute ... atunci e vai si amar de soarta mea insa daca Dumnezeul meu e Dumnezeul Atotputernic, e Domnul Ostirilor ce vine in ajutorul copiilor Sai in fruntea ostilor de ingeri atunci ... pot toate doamnele astea reunite sa stea si sa faca vraji non stop ca de mine nu se vor apropia. De ce? Pentru ca vrajile lor nu lovesc in mine ci in Hristos, in Dumnezeu.
Cand vad ca vin necazuri, probleme, ingrijorari imi place sa imi amintesc un verset "ci imbracati-va in Domnul Isus Hristos si nu purtati grija de firea pamanteasca, pentru ca sa-i treziti poftele." (Rom.13:14). Imi place sa ma stiu imbracata in Isus Hristos si sa vad lumea prin ochii Lui. De aici, din El, sunt la adapost, am pace pentru ca El se ocupa de problemele mele, de loviturile ce ma vor moarta ... trecutul mi-i sters deci nu ma mai bantuie, vrajile isi pierd efectul cand ajung la Hristos si cad jos.
Asta nu inseamna ca necazurile nu ma afecteaza si traiesc o viata de vis ... am si eu luptele mele insa am decis constient sa nu ii las loc dracului, orice forma subtila si inocenta ar avea sa aibe loc in viata mea. Am decis sa ma las imbracata in Hristos ca sa am pace ... o pace ce ma face sa traiesc la capacitate maxima pentru ca pacea ce mi-o da El nu e de asta perisabila ci e supranaturala, dumnezeiasca.


imagine preluata de pe http://www.flickr.com/

8 comentarii:

denisia spunea...

Buna dimineata...
daca nu las un semn dimineata, peste zi nu mai am timp...
nu te-am uitat... citesc cu drag tot ce scrii, dar am un program incarcat... trebuie sa-mi fac ordine in prioritati, ca altfel nu ajung prea departe.

cella spunea...

Buna dimineata;)
ma bucur ca dormi dimineata cand ma trezesc eu .... si te rog sa iti faci ordine in prioritati pentru ca eu vreau sa ajungi departe .... ;)

Anonim spunea...

Foarte fain comentariul...am vazut si eu acel clip chiar in Iordania...Imi era rusina ca eram roman in acele momente! :(

cella spunea...

Mersi Cristi ;)
... e o realitate pe care am ignorat-o ...

Anonim spunea...

-ehei, vezi tu! aici baţi recordul la "nuanţe ale riscului" mergi pe "teren minat" şi ştiu că nu eşti singură dar, eşti sigură pe Domnul Dumnezeu oştirilor ce are nevoie de draci si duhuri ca să aducă la îndeplinire Planul Său (Şi Domnul a zis: ,Cine va amăgi pe Ahab, ca să se suie la Ramot din Galaad şi să piară acolo?’ Şi au răspuns unul într-un fel, altul într-altul.
Şi un duh a venit şi s-a înfăţişat înaintea Domnului, şi a zis: ,Eu îl voi amăgi.’Domnul i-a zis: ,Cum?’ ,Voi ieşi’, a răspuns el, ,şi voi fi un duh de minciună în gura tuturor proorocilor lui.’ Domnul a zis: Îl vei amăgi, şi-ţi vei ajunge ţinta; ieşi, şi fă aşa!”....
-azi atenţie la "teren minat"!
-Maranata!

cella spunea...

Vyky, stiu ca e teren minat ... normal ca stiu. Am mentionat ca nu imi gasesc linistea si pacea in vraji ci in Dumnezeu.

elena marin-alexe spunea...

Totul cade in fata lui Dumnezeu cel viu!Slava Lui!Tie draga mea multa binecuvantare si calauzire sfanta!

cella spunea...

Mersi frumos Elena ;)
Si tie o toamna colorata si pliiiiina cu inspiratie la poezii, tablouri ...