joi, 24 martie 2011

alegeri sado-maso?

Ieri, citeam ca mi se pune inainte binecuvantarea si blestemul. Eu trebuie sa aleg ce fel de viata vreau sa traiesc. Cea fara Dumnezeu e una blestemata, una cu vrajitorii, inchinari la idoli, viata plina de pofte implinite, ritualuri cu sacrificii umane, egoism dus la extreme. In viata plina de binecuvantare, nu mi se promite o viata de plutire pe nor. Sau o viata de huzur in care un inger sau doi imi vor face vant cu aripile sau cu evantaie imense si care imi vor indeplini toate ideile crete sau mai putin crete.
Am ales binecuvantarea si .... surpriza. Trebuie sa am grija la pericolele de langa mine, sa nu am nimic de a face cu idolii, cu cei idolatri, cu cei ce aleg sa nu Il aleaga pe Dumnezeu ca si Dumnezeu al lor, sa nu ma ating de nici unul din lucrurile lor. Sa ascult oamenii, sa gandesc ceea ce spun si sa vad daca e conform cu ceea ce spune Domnul in Cuvantul Sau sau nu. E datoria mea sa caut, cercetez, sa vad. Pentru asta trebuie sa stiu bine ce spune Domnul in Cuvantul Sau adica sa Il studiez, sa meditez la el, sa mi-l insusesc, sa traiesc dupa el.
Mi-am propus sa nu spun despre Dumnezeu ca Il cunosc. Dar nu ... ca pe o persoana ce o stiu de pe strada, din vedere. Vreau sa Il cunosc pe Domnul, sa Il cunosc pe Cel ce si-a lasat Fiul sa moara pentru mine, pe Cel ce m-a infiat, pe Cel ce cu viteza care intrece orice masuratoare vine in ajutorul meu cand sunt amenintata. Si nu vine asa cu mainile goale ci inarmat si ... in fruntea cetelor de osti. Am aflat eu ca o oaste are un numar destul de marisor de ostasi insa cand e o ceata de osti ... valeu mama. Si ostenii astia nu-s niste amarati de oameni ci sunt ingeri ... iar ingerii sunt putin spus puternici.
Poporului Israel i se dau multe legi, vreo 630, legi pentru inchinare, pentru ritualurile de inmormantare, pentru ... tot felul de jertfe. Respectarea lor ii facea deosebiti de celelalte popoare insa le asigura prezenta Lui Dumnezeu in mijlocul lor, erau binecuvantati, puternici, se inmulteau, erau biruitori.
Christos a implinit legea, nu a abrogat-o. Pentru mine s-a dat jertfa pentru pacat si Cel ce a murit nu e nimeni altul decat Mesia, Christos - Fiul Lui Dumnezeu. Asta nu inseamna ca dau la o parte Vechiul Testament. Nu pot intelege Noul Testament daca nu stiu ce e in Vechiul. Sau cum spune Benone Burtescu intr-o poezie: "fara istorie am fi ca un popor fara glorie".
Am datoria de a cerceta, de a vedea sau a deosebi intre blestem si binecuvantare, de a starpi radacinile vietii de blestem alegand o viata de binecuvantare. 
Tata, ajuta-ma te rog sa-mi las ochii curatati de Tine ca sa Te vad, ca sa pot deosebi binecuvantarea de blestem, ca sa pot trai o viata cum iti place Tie. Scoate-mi dopurile din urechi ca sa aud ce vrei Tu sa imi spui. Da-mi putere sa imi deschid inima si sa nu mai inchid comunicarea dintre inima si minte. 
Vreau sa te vad. 
Vreau sa Te aud. 
Vreau sa Te urmez. 
Vreau sa traiesc o viata binecuvantata cu Tine, in Tine, prin Tine. 
Vreau sa Te iubesc. 
Dar nu pot facea astea fara Tine. 
Aleg sa te urmez. 
Aleg sa Te las sa ma corectezi, zdrobesti, pedepsesti, indrepti .... cu toate ca doare, va durea si nu aleg pentru ca am tendinte sado-maso ci pentru ca aleg sa traiesc o viata binecuvantata nu doar aici pe pamant ci si o vesnicie intreaga cu Tine.
Nu ma lasa sa plec de aici daca Tu nu merg cu mine.

Niciun comentariu: