sâmbătă, 19 martie 2011

mi-am pus inima la inmuiat

Moise, in Valea Moabului, langa Iordan aduna poporul si le spune istoria lor. Ce a facut Domnul pentru ei, de unde i-a scos, cum, conditiile de acolo. Apoi le povesteste purtatea de grija a Domnului pentru ei .... mereu si mereu le spune: vegheati la inima voastra, pastrati toate acestea inima voastra, aveti grija de inima voastra....
Stia cu cine are de-a face ... ii stia ca pe propriul buzunar, le stia incapatanarea, le stia inima si cat de repede devine neascultatoare, incapatanata, tare, impietrita .... Mi-l inchipui pe Moise, la 120 de ani cu parul alb, cu o voce puternica insa din care transpare atata dragoste incat iti e rusine sa nu il asculti. Le reaminteste de muntele Sinai cand Dumnezeu a stat fata in fata cu ei, le era vecin, muntele se cutremura, flacarile din el se inaltau pana la inima cerurilor, era intuneric, nori si negura. Domnul le-a vorbit din mijlocul focului, i-au auzit glasul, sunetul cuvintelor Sale insa nu au vazut nici o infatisare ci doar au auzit o voce. (Deuteronom 4:11-12)
Dragilor, nu uitati ca nici un alt dumnezeu nu este ca Dumnezeul nostru, ca cel ce sta in vecinatatea noastra. Nu uitati de asta cum au facut parintii vostru cand au zidit vitelul de aur, cand si-au intepenit gatul ... adica au blocat canalul de comunicare dintre inima si minte. O sa intrati in Canaan si-o sa umblati dupa idoli,  o sa va intariti inima, o sa va incapatanati si veti fi nimiciti acolo pentru ca Dumnezeul nostru nu e un Dumnezeu de piatra ci "El este un foc mistuitor si un Dumnezeu gelos" (Deuteronom 4:24). "Dar daca de acolo Il veti cauta pe Dmnul, Dumnezeul vostru, Il veti gasi, daca Il veti cauta din toata inima voastra si din tot sufletul vostru." Deuteronon 4:29
Oricine ai fi, oriunde ai fi, Dumnezeu iti este vecin. Fie ca vrei sau nu, fie ca iti place sau nu, fie ca crezi asta sau nu. A iti impietri inima si a nu crede asta este idolatrie. A nu te inchina Lui Dumnezeu e idolatrie, a nu-L recunoaste pe El ca Dumnezeu si a crede ca tu esti mare si tare si destept, priceput, intelept si cine stie ce epitete ti le insusesti e o forma de idolatrie. 
In momentul in care nu cred ce spune El, nu vreau sa recunosc mana Lui, minunile Lui, nu vreau sa ascult de ceea ce spune El, nu respect Lege Sa si imi tin eu dreptatea si legea mea am devenit idolatra, ca vreau sa recunosc asta sau nu. Mi-am impietrit inima. 
Mereu si mereu Dumnezeu ne avertizeaza cu privire la inima, putin spune despre minte. Nu va impietriti inimile, lasati-va inima circumcisa, deschisa ... nu va fiti propriul dumnezeu, lasati compasiunea sa va umple inima ...
Tata vreau sa imi las inima circumcisa, deschisa, vreau sa o pui Tu la inmuiat daca e nevoie, sa o umpli Tu cu compasiune pentru ceilalti, sa ma ajuti sa vad poverile altora si sa ii ajut sa si le duca, sa nu uit ca Tu esti langa mine, in mine asa cum mi-a promis Christos. Te rog ajuta-ma sa nu imi incapatanez gatul si sa inchid canalul de comunicare a informatiei si de a ajunge la inima. Ajuta-ma sa Te aud, vad, simt ... 

4 comentarii:

Ligia spunea...

AMIN!

cella spunea...

E buna decizia mea Ligia?

denisia spunea...

buna decizie

cella spunea...

Sau ... in sfarsit, o decizie buna? =))