vineri, 4 martie 2011

"sa nu ierti" - "am iertat"

Zilele trecute am primit un e-mail de la un prieten si imi zicea sa studiez materialele ce mi le-a trimis. Nu am avut timp sa le citesc in liniste pana aseara. E vorba despre un subiect pe care l-am urmarit si care e intr-un fel obsedant pentru mine, Holocaustul. Acum insa dintr-o alta perspectiva, cea a iertarii. Imediat m-am gandit: "Nu am fost acolo, parintii mei erau copii la acea vreme. Da, unul din bunici a prins razboiul si a scapat de lagar sarind din tren. Unchii mei au fost in razboi insa ... habar nu am ce au facut acolo."
Anul acesta se implinesc, pe 27 iunie, 70 de ani, de la Pogromul din Iasi. Statisticile spun de 13.266 de evrei omorati in cateva zile la Iasi. Mare parte din ei au fost ucisi in Targul Cucului, altii in propria casa dar cel mai inuman au fost ucisi cei din trenurile mortii.
Dar, sunt surprinsa oarecum sa aflu ca un grup de nemti s-au lasat folositi si schimbati de sangele Lui Christos si au decis sa isi ceara iertare in mod public de la poporul evreu. Au organizat marsuri in lagarele de exterminare, au provocat evreii crestini sau mozaici sa vina impreuna cu ei in aceste marsuri, denumite Marsul Vietii sau Marsh of life. Si, nu numai atat, li s-au alaturat soldati SS ce au lucrat in lagarele de exterminare, copiii sau nepotii celor ce au fost in razboi si au ucis oameni nevinovati.
Petrica Moisuc scria in februarie un articol si in el sunt si cateva filmulete cu marturii zguduitoare despre Holocaust: http://www.survivors-romania.org/index.php?language=english&subj=18
http://www.survivors-romania.org/media/adobe_flash/D1.swf – episod 1
http://www.survivors-romania.org/media/adobe_flash/D2.swf – episod 2
http://www.survivors-romania.org/media/adobe_flash/D3.swf - episod 3
Citeam marturii ale celor ce au fost la mars, ale celor ce au vazut cu ochii lor, au simtit pe propria piele ororile acelor zile pe http://www.marchoflife.org/erlebnisse/. Crestini si evrei au venit impreuna sa isi ceara iertare si sa acorde iertare. O doamna povesteste ca mama ei i-a spus intruna: SA NU IERTI NICIODATA! Insa ea participa la mars si acolo, langa mormintele celor usici acorda iertarea care i-au amarat viata. "ACUM IERT!"
Doar Christos sangele Lui poate schimba inima mea ca sa acorde si sa ceara iertare, altfel sunt doar un om moral. Istoria mea nu incepe odata cu primul moment al conceptiei sau cu prima zi cand am vazut lumina zilei. Am in vene sange ce ma leaga de parinti, bunici, stramosi pe care habar nu am cum ii cheama, de unde erau, cum erau, ce erau si care la randul lor au avut rude ... Eu fac parte din istoria lor si ei din a mea.
Citesc in Geneza despre Cain care a fost gelos pe Abel si l-a omorat. Il cheama Dumnezeu si ii spune: "Ascultă: glasul sângelui fratelui tău strigă din pământ către Mine!" Geneza 4:10. Cat sange s-a varsat numai la Iasi? 13266 victime in statistica oficiala .... Neoficial, numai Dumnezeu stie. 
Doamne, cei ce ii binecuvanta pe copiii Tai vor fi binecuvantati iar cei ce ii blestema vor fi blestemati. Noi, ca si popor nu i-am blestemat ci i-am omorat. Ma alatur celor ce organizeaza Marsul Vietii si imi cer iertare de la victimele Pogromului din Iasi, Moldova, Romania si nu numai.

2 comentarii:

elena marin-alexe spunea...

Cella draga mea te invit la rugaciune pentru Emma Repede(Morosan)
Detalii "la plimbare".
Sa ne rugam...Te imbratisez draga mea!

cella spunea...

ne rugam si pentru ea ...