sâmbătă, 4 decembrie 2010

inima vorbeste inimii

"Va dau o porunca noua: sa va iubiti unii pe altii cum v-am iubit Eu".
Doamne, era mai usor daca ziceai si Tu: respectati-va, purtati-va frumos, iertati-va, ajutati-va ... insa a ne iubi inseamna mai mult. Inseamna sa ma implic in viata celor de langa mine, indiferent cat intra in raza mea de activitate. Inseamna sa imi pese de ei, sa le cunosc fetele care reflecta ce e in inima, sa stiu despre ei, sa sufar cu ei si ... tu vezi tendinta de a sti de mine, de a ma interesa numai de mine, de a imi pasa de confortul meu, bunastarea mea, placerile mele, .... de mine, nu de altii. Si, nu e usor si apoi, ce imi iese daca imi pasa. Stii Tu, ca mie trebuie sa imi iasa ceva din orice. Daca nu, e o afacere paguboasa.
Mi-am zis sa incerc sa iubesc ... fara nici o tragere de inima, asa ca pe o porunca. Oricum sunt de fel zambareata, asta nu era o problema insa sa vorbesc cu oamenii care nu ii cunosc chiar e o provocare. Si, mi-am luat ca aplicatie sa vorbesc cu vanzatoarele, cu soferii de taxi (cu cei de la autobuze nu ai cum), cu postasul, cu cei de la birouri .... Intru in magazine si salut, apoi intreb: "cum sunteti?" Unii se uita socati la mine. "Ma scuzati? Ati intrebat ceva? Va pot ajuta cu ceva?" "Mhm, inca nu stiu daca ma puteti ajuta. Doar am intrebat cum sunteti." "Ah, bine. va rog sa imi spuneti cu ce sa va ajut."
E drept ca sunt si unii ce-s atata de tepeni ca daca i-ai lasa intr-un bazin de dragoste plina de grija si compasiune cred ca numa vreo luna le-ar trebui sa se inmoaie crusta de la suprafata, si apoi sa ii tot tii acolo.
Cand am citit prima data provocarea de a-mi lasa capul lipit de pieptul Lui Isus mi-am zis ca sunt intreaga la cap, ca eu ... iubesc, stiu eu cat si cum insa nu sunt chiar asa fara inima. Dar, ca sa nu ma dau batuta in fata unei provocari, am acceptat si socul a fost .... extrem. A-mi lasa inima sa vorbeasca cu inima Lui Isus, nu e ceva neutru, fapt divers, acumularea bateriilor sau acumulatorilor mei morti ci inseamna explozie in lant. Sa-mi las inima sa vorbeasca cu a Lui Isus, nu a insemnat iesirea din singuratate ci intrarea in adancurile ei cu El, infruntarea temerilor insa nu singura, nu tremurand si cu mai mult decat sigura ca sunt iubita.
Dar, Doamne stai. Ok, problema asta e intre noi doi. Adica eu imi las inima sa vorbeasca cu a Ta insa ... trebuie sa ii iubesc asa si pe ceilalti? Apoi, si asa cred ceilalti ca-s cu capul cand le spun despre dragostea Ta, Tu iti dai seama ce-or sa zica de mine? Sa ii iubesc pe toti? Adica ... si pe cei ce se uita la mine ca la ... un nimic, si la cei ce cam put, si la cei cu care interactionez ocazional, cu cei cu care ma cizelez zilnic ... Toti? Sa-i iubesc? Adica sa imi pese, sa ma implic emotional, sa sufar cu ei? Sa ii iubesc asa cum o faci Tu? Pai in mine a fost si este o explozie in lant ... dar, eu sunt Cella si Tu esti Isus, e o diferenta intre noi ... Doamne, hai sa mai vedem, vrei?
Ce sa vedem? Ce nu e clar? Ce nu vrei si ce nu poti? Ti-i greu sa iubesti pentru ca vei fi respinsa, ranita, batjocorita? Asa patesti cand iubesti ca Mine? Si nu vrei asta? Nu vrei sa suferi iubind? Iubeste cum Te iubesc Eu.
Pot sa mai stau aici la pieptul Tau, stiu ... sunt si egoista pe deasupra ... vreau sa ascult inima Ta, vreau sa las inima mea sa vorbeasca cu a Ta, vreau sa imi pun mintea la disciplina si sa asculte de ceea ce spune inima, de cine sunt, de cine spui Tu ca sunt. Sa fie sigura ca dintr-o nimeni, o singuratica, o luptatoare cu autodistrugerea, autoinvinovatirea si multe altele, acum sunt iubita si nu conditionat. Acum am un statut si asta ma buimaceste. Sunt iubita atat de mult incat sunt cu gura cascata si ... am ramas farta cuvinte.
Nici un idol, nici un dumnezeu faurit si slavit nu s-a interesat de binele supusilor si inchinatorilor lor ci numai au tunat, fulgerat si blestemat. Dar Tu ai decis sa vii pe pamant si sa faci dragostea vizibila. Lasi orice om sa vina la Tine, Il iubesti la fel lasandu-l plin de uimire, de extaz ... dragostea ta revolutioneaza viata, nu mai poti ramane la fel ... efectiv tot ce stiam e debusolat si ce-mi ramane de facut e sa Te iau de mana si sa merg cu Tine oriunde m-ai duce.
Sunt purtatoare de Christos si pentru ca Tu esti in mine, eu trebuie sa iubesc pe ceilalti cum ma iubesti Tu. Doamne, ajuta-ma sa iubesc asa cum iubesti Tu si cand nu stiu cum sa le explic celorlalti, vreau sa le spun sa vina la Tine, sa isi lipeasca urechea de pieptul Tau si sa asculte bataile inimii Tale. Sa isi lase inima sa vorbeasca cu a Ta.
"Schimba-mi inima!" Fa curat in ea, fa-o ca a Ta!

2 comentarii:

elena marin-alexe spunea...

M-ai uimit in sensul bun al cuvantului Fii binecuvantata scumpa mea !

cella spunea...

Multumesc de binecuvantare si ... ma bucur ca te-am uimit =))