marți, 14 decembrie 2010

multumesc ca nu ma asculti!

E vremea darurilor ... e sezonul lor insa, ce daruri primesc ma rog? Ca sunt in viata azi, acum, aici e un dar. Ca pot respira, ma pot misca, pot vedea, auzi, scrie, citi, conexa informatiile, manca si simti gustul alimentelor, bea si ma simt satula e un dar. Insa, uit ca-s daruri si le iau ca normale.
Dar, un soi de nemultumire isi scoate capul si incep: Doamne ... da, fain ca traiesc. Dar, vezi Tu ... era mai bine daca aveam si eu o casa ... asa mare si cu lift ar fi frumos si, ... neaparat cu piscina. Nu stiu sa inot insa as invata. Siiiiii, sa mai aibe sauna, camera de masaj, sa fie antifonata, spatioasa, cu o bucatatie ca in filme, sa aibe servitori care sa semene cu un fel de Mama Omida si care sa imi gateasca numai scofeturi si sa imi faca mofturile .... Ce sa mai zic ... o casa de povesti.
Cella, ai un acoperis deasupra capului unde e cald si bine si nu iti trebuie mai mult.
Cum nu-mi trebuie mai mult? Pai altii cum au? Adica eu de ce sa nu am? Tu ai uitat de UNESCO, UNICEF, UE si alte sute de organizatii ce se ocupa de drepturile mele? Prin lege mi se dau multe drepturi, nici nu le stiu pe toate si ... nici nu ma intereseaza care sunt, insa e bine ca-s acolo.
Apoi, am dreptul si eu sa am o haina de blana .... cum prezinta manechinele alea scheletice pe la prezentarile de moda. Si, Tu stii clima din Romania. Cum bate cate-un vant ce-ti trece si prin maduva oaselor, razele X par copiii mici pe langa Crivatul specific zonei. Stiu ca o sa-mi sara Brigite Bardot in cap cu protectia animalelor insa tanti e cam sarita de pe fix cu ideile ei. Ce, in Gradina Eden nu ai taiat Tu animale si le-ai facut haine primilor oameni? Eu, de ce nu as avea acest drept si trebuie sa port haine cu melana sau ce-or mai avea in ele? Si ... da, sunt oarecum multumitoare. Insa zi si Tu, nu era perfect daca imi dadeai blandetea lui Moise, o dorinta nebuna dupa Tine ca a lui Avraam, talentele artistice a lui David, intelepciunea lui Solomon, vitejia lui Samson - nu si vitejia cu Dalila, frumusetea esterei, credinta si avantul lui Pavel insa fara junghiul de care n-a scapat, fara batai, inchisoare si peripetii. Vezi Tu ce idei bune am eu? Hai zi si Tu, nu e bine ce gandesc?
Nu, nu e bine! Tot ce ai si esti e un dar, un cadou si ce zici tu sunt mofturi.
Adica ma faci mofturoasa? Fitoasa?
Da, asta esti.
Doamne, uite ... hai sa stam stramb si sa calculam drept. Care sunt mofturi in ce ziceam eu? Nu e fain asa sa ai o pozitie de unde sa manevrezi si sa manipulezi pe altii? Nu e fain sa ai bani si sa intri oriunde? Nu e fain sa ai haine de alea asa de firma ... oricum nu as sta cu etichetele in vant insa ... sa ma stiu eu in ele. O casa asa cum visez eu ... ca in filme ce tare as fi ...
Tot ceea ce ai e un dar, e bun pentru tine. De ce vrei mereu sa ma contrazici? De ce nu esti multumita? De ce nu vezi ca darurile ce le primesti sunt cele mai bune pentru tine? De ce vrei sa ai putere sa manevrezi pe altii? De ce nu esti multumita cu ce ai si cat ai? La ce iti trebuie haina de blana, ai uitat ca plamanii nu mai pot respira pentru ca esti alergica la pene, blana, lana? Nu stii sa inoti asa ca la ce iti trebuie tie casa cu piscina? Pe frigul din Romania vrei sa te dai cu sacul in piscina? Pai nu de asta am creat Eu dealurile? La ce iti trebuie servitori cand te poti misca si poti sa iti faci singura de toate? Ia mai gandeste-te la cat de sclifosita si perfectionista esti, ce viata le-ai face? Vrei sa devii o lenesa? Iar nu iti convin darurile tale? Nici pe cele care le ai nu le folosesti, si tu vrei ce au altii. Stii ce ai? Le folosesti? Hai vorbeste! Vrei bani ca sa intri oriunde? Ca sa te dai mareata in fata altora? Sa ii calci tu in picioare? Nu, nu ii vei primi. Nu Iti dau daruri care sa te distruga, care sa te imbolnaveasca, sa te ucida. Iar te bosumfli?
Doamne ... iarta-ma pentru ca nu multumesc pentru darurile ce le primesc, nici nu le mai bag in seama. Le iau ca de apucat, ca ceva normal. Iarta-ma pentru nemultumire, pentru ca carcotesc la orice, oricand, oriunde. Tu imi dai daruri ce sunt bune, sanatoase pentru mine si eu vreau daruri ce m-ar distruge ... iarta-ma.
Multumesc pentru ca ma iubesti prea mult ca sa imi dai darurile ce le cer eu, daruri ce m-ar duce la autodistrugere, multumesc ca nu ma asculti.

2 comentarii:

Tafnat_Paeneah spunea...

Dacă i-am mulţumi lui Dumnezeu pentru tot ceea ce face pentru noi, nu am mai avea timp să ne plângem.

cella spunea...

Chiar .. ce-ar fi sa ne punem deoparte o zi speciala numita:
"ZIUA FARA PLANS, COMENTAT, MURMURAT"?