duminică, 19 decembrie 2010

moderatie si echilibru in dragoste?

"Cantati toti cu bucurie", "Joy, joy, joy" si multe colinde vorbesc de bucurie, de minunea unei nasteri, de o nastere de care ar trebui sa ma bucur. Cine s-a nascut? Si ce daca s-a nascut? Cu ce ma incanta pe mine acum in secolul 21? Cine e Cel care S-a nascut? Povestea nasterii e invaluita intr-o poveste neclara si asta e motiv de bucurie? Ca nu a gasit loc unde sa poposeasca decat intr-un grajd ... unde au trebuit sa plateasca pentru extraordinara tratatie?
Dumnezeu adica Tatal, Fiul si Duhul Sfant au decis in ceruri, in vesnicii ca avem nevoie de un model care sa ne arate, sa ne vorbeasca despre dragostea fara egal, fara masura, ce parea neabuneasca, ireala, nepamanteana a Lui Dumnezeu. Cine putea sa o faca mai bine decat Isus?
S-a nascut dintr-o fecioara si in loc de sala primitoare dintr-o maternitate sau cel putin o camera calduta, se naste intr-o iesle, pe paie si nu erau paie cu stele si cu licurici ... in nici un caz. Nu cred ca era cald sa te sufoci .... si intreaga atmosfera vadeste ostilitatea primirii acestui mic copil ... cu care empatizez, de care imi e mila ... la care vin pastorii intr-un suflet sa vada minunea asta de copil de care le-au cantat ingerii ...
Cred ca te cam trec fiorii vazand un inger dar sa te trezesti cu un cor de ingeri deasupra capului cantand cred ca o iei la sanatoasa si faci tot ce ti se spune fara sa mai comentezi ceva. Insa socul e si mai mare, ingerii nu poruncesc nimic, stralucesc de fericire, canta ... ce au ingerii astia de canta? Ce bucurie i-a palit asa de au plecat din cer si canta pe camp ciobenilor? Un prunc? Un Mantuitor? Oare e Mesia? Hai sa vedem! Repede baieti.... repede! Da-le-ncolo de oi ca n-au unde sa se duca ... Ce e mai important? Oile sau Mesia?
Mesia!!! raspund in cor  ... "Hai si noi cu ingerii!!!!" ...
Copilul acesta va creste si va arata ucenicilor si celor cu care a intrat in contact cum e sa iubesti ca Dumnezeu. Cum ne iubeste Dumnezeu si ... e cam fara fara echilibru dragostea asta.
Sa ierti pe cel ce te distruge. Sa uiti trecutul si sa ii dai celui ce aproape te omoara 490 de sanse zilnic. Sa faci mai mult decat ti se cere. Sa dai mai mult decat poti. Sa ajuti pe cel nevoias. Sa iubesti pe cel de neiubit. Sa te jertfesti, adica sa renunti la ceva placeri de care te bucuri pentru a ajuta pe cineva care nici nu iti e recunoscator. Sa iubesti, sa iubesti, sa iubesti, sa iubesti, sa iubesti ... dincolo de limite, de moderatie, de lege, de morala, de afacere, de negociere, de contracte, de natural, de pasiune ...
Si Isus ne spune de Tata, ne spune de dragostea asta ce pare ireala, ciudata, prea indrazneata, ne spune ca exista sansa sa iubim ca Dumnezeu, ca putem sa ajungem la Tata. Cum? Prin moartea Lui Isus!
Si El ia pacatele mele, ia povara mea, durerea, grijile reale si ireale, problemele, nebuniile mele si pentru ca ma iubeste ireal, nebunesc .... dumnezeiesc se urca pe cruce ca eu sa pot accepta aceasta dragoste. Moare. Si moartea jubileaza crezand ca l-a ucis pe Printul Vietii, Pacii, Dragostei insa a treia zi, Biruitor, Glorios iese din mormant plin de cicatrici, nu rani ci semne cicatrizate, fara manie, fara sa ma invete o lectie de razbunare pentru nemernicia cu care L-am tratat.
La fel ca pe Petru m-a luat deoparte sa ma asigure ca m-a iertat pentru episodul tradarii, sa ma ajute sa inteleg ca atunci cand s-a uitat la mine si eu ma lepadasem jalnic de El nu era plina de repros ci de dragoste, ca stia ce e in sufletul meu, ca stie durerea ce o port in mine, ca vrea sa ma transforme ... numai sa Ii dau voie, sa Il las ....
Oooooh, si inca cum vreau asta .... !
Ce moderatie si echilibru in dragoste? Eu vrea sa iubesc ca Tata, ca Isus, asa cum ma invata Duhul Sfant si imi spune ca face Tata. Isus nu ma iubeste moderat, echilibrat ci cu pasiune, nemarginit, nemasurat, de neimaginat ... si asa vreau sa iubesc si eu. De aici imi vine bucuria, pacea, linistea.

2 comentarii:

elena marin-alexe spunea...

Daca ai sti cu cat drag subscriu la povestea ta de dragoste...Parca as fi scris eu.
Balsam de dragoste sa coboare peste tine Isus!

cella spunea...

Imi place expresia "balsam de dragoste" si asa sa iti dea si tie Tata;)