sâmbătă, 21 aprilie 2012

printre vagabonzi ...

Intr-o perioada mai grea din viata mea l-am descoperit pe Brennan Manning. Prima carte a lui pe care am citit-o a fost Evanghelia Vagabonzilor si imi amintesc ca m-a socat titlul ... am gandit ca e vreunul cu imaginatie bogata care a scris o evanghelie si ca sa aiba vanzare i-a dat un asa titlul. Insa a trebuit sa-mi inghit gandurile amare si sa re-re-re-recitesc cartea, sa recunosc ca intru in categoria vagabonzilor si sa recunosc ce sunt. De atunci am citit mai multe din cartile lui, i-am cautat clipurile - din pacate putine - pe internet si sa imi doresc sa il vad pe omul asta ....
Apoi Philip Yancey povesteste despre Brennan Manning foarte frumos si am cautat mai multe informatii despre el. Nu e o somitate in materie de nu stiu ce. Nu a fost nominalizat pentru Premiul Nobel, nu e cantaret, nu il egaleaza in faima de predicator pe Billy Graham, nu e politician ... insa a fost de cateva ori la centrul de dezalcolizare, a fost calugar franciscan, s-a implicat ca si bucatar (doar directorul ii stia adevarata identitate) intr-o puscarie, a dus apa oamenilor de undeva din munti ... a fost implicat in actiuni sociale mai putin solicitate de vedete.

Desi era calugar de muuulti ani, era robit de alcool si in clinica in care a fost internat ultima data s-a intalnit cu Isus si viata lui a capatat o alta turnura, un alt sens. Brennan vorbeste despre Isus altfel, dincolo de teorie, vorbe, idei, filosofie ...

Din cate stiu eu inca traieste, e batran si abia se mai misca insa are o voce care face cuvintele sa prinda viata, care ma provoaca sa vreau si eu sa am o relatie cu Isus, cu Isus care e Dragostea, Viata, Adevarul, Calea dincolo de cuvinte, teorie, traditie, imaginatia mea redusa sau bogata.

In una din cartile sale, Brennan vorbeste despre Rich Mullins - vestit cantaret de muzica worship - si despre faptul ca acesta desi isi terminase studiile muzicale si nu oricum si oriunde, renunta la faima si se duce intr-o rezervatie sa predea muzica copiilor mexicani. Traieste cu saracii, marginalizatii, nebagatii in seama prin corturi, rulote, imparte cu ei ce avea si in acelasi timp compune, scrie alte si alte melodii ... pana cand intr-un turneu are un accident de masina si pleaca ACASA.

A avut o formatie numita Ragamuffin Band cu oameni care s-au regasit in termenul de vagabond,  cu care a cantat, i-a invatat cum sa cante, au dat concerte, au fost in turnee
Am gasit cateva clipuri in care el vorbeste despre relatia lui cu Isus, cine e Isus pentru el, ce e el prin Isus ...
Am gasit limba romana trei din cartile lui Brennan Manning editate la Editura Aquaforte. Le-am gasit in format pdf la link-urile de mai jos.

2 comentarii:

Unknown spunea...

subscriu si eu!!!! Chiar acum recitesc pentru a nu stiu cata oara "Ev. Vagabonzilor" iar Brennan sughite des, te asigur!

cella spunea...

Ooo, saracu si asa e batran ... creca i-a ajuns viata un sughit ;))