miercuri, 18 iulie 2012

inima buna

De duminica dis de dimineata tot framant un gand. Cum sa slujesti Domnului cu inima buna (טוּב tuwb) si cu bucurie (שִׂמְחָה simchah)? Intrebarea sau gandul s-a ridicat furtuna in mine dupa ce am citit articolul de aici  si bazat pe textul de mai jos.

"47 Fiindcă nu ai slujit Domnului, Dumnezeul tău, în vreme de prosperitate, cu bucurie şi cu inimă bună, 48 vei sluji, flămând, însetat şi dezbrăcat, duşmanilor tăi, pe care Domnul îi va trimite împotriva ta. El îţi va aşeza pe gât un jug de fier până când te va nimici." Deuteronom 28:47

Implinirea profetiei se gaseste in Neemia 9.
"35 În regatul lor, în mijlocul multor bunătăţi primite de la Tine, în ţara cea întinsă şi bogată pe care le-o dăduseşi, ei nu Ţi-au slujit şi nu s-au întors de la faptele lor cele rele. 36 Şi iată-ne astăzi sclavi în ţara pe care le-ai dat-o strămoşilor noştri, ca să-i mănânce roadele şi bunătăţile! Iată-ne sclavi chiar în ţara aceasta!
37 Rodul ei îi îmbogăţeşte pe împăraţii pe care i-ai pus stăpâni peste noi din cauza păcatelor noastre. Ei stăpânesc după bunul lor plac asupra trupurilor noastre şi asupra vitelor noastre, iar noi ne aflăm într-un mare necaz.“" Neemia 9: 35-37

Am multumit Domnului ca unul din site-urile mele preferate s-a repus in functiune (http://chatbible.com), asa ca am intrat sa vad cam ce insemana fiecare cuvant. Stiu cui trebuie sa slujesc, nu am nici un dubiu. Dar, cum sa am inima buna?Pe http://lexiconcordance.com/hebrew/2898.html gasesc ca e vorba de o inima plina de bunatate, frumusete, corectitudine, echitate. 

Bucuria se poate "confectiona", produce, gasi? 

Si apoi ... care e vremea de prosperitate? Cand am avut asa mult? Ce inseamna vreme de prosperitate? Acum suntem in plina criza ... sau a doua parte de criza, mai crunta ca prima. Deci acum nu e vreme de prosperitate, nu? Deci acum, mi se permite sa nu am o inima buna si bucurie? Intrebarile astea ma duc din nou la o alta: ce inseamna strictul necesar? Eu l-as descrie de parca as fi fiica mostenitoare a celui mai bogat seic din lumea asta. Dar, ce spune Biblia ca inseamna strictul necesar? Clar ca vreau sa stiu ce spune Biblia, ca ideile mele sunt crete si ... dornice de un strict necesar luxos.

Pavel ii scrie lui Timotei in 1 Timotei 6 "8 Dacă avem mâncare şi îmbrăcăminte, acestea ne vor fi de ajuns." Aici nu vorbeste Pavel de casa, baie ulta-super dotata, bucatarie extra-utilata, masina cu multe mii de caii putere ... haine alese pe spranceana. Dar, Pavel a trait intr-o vreme de persecutie, e demodat, deja au trecut 2000 de ani de cand a scrie el. noi suntem moderni, trebuie sa fim relevanti! Doar n-o sa stam asa saraci lipsiti, cu mainile in san si nefacand nimic, asteptand sa ne ploua in gura si vrand sa parem multumiti.

Care e limita de jos de la care pleaca multumirea? Sa am ce manca si cu ce ma imbraca. Nu zice nimic de mancare fitoasa si de haine de firma. Zice numa de haine. Adica daca am mancat dimineata si acum sar din pijamale in niste haine trebuie sa fiu multumita. Si daca sunt multumita, sunt bucuroasa. Si ... asta inseamna ca mi-i inima multumitoare in aceste vremuri "de prosperitate'. 

Nu stiu cum e sa nu ai ce manca nimic ... si de cateva zile sa traiesti cu aer. 
Nu stiu cum e sa nu ai apa si de cateva zile sa incerci sa iti potolesti setea cumva ...
Nu stiu cum e sa nu ai haine cu ce sa te imbraci.
Nu stiu cum e sa dormi sub cerul liber.
Nu stiu cum e sa nu ai nimic.

Sunt o carcotasa, o nemultumitoare ... 

De trei zile citesc textul asta si e ca si cum sunt intr-un dus cu gheata. Daca acum nu mi-i inima buna si bucuroasa .... vine necazul, durerea, nenorocirea cand o sa mi se caleasca inima si-o sa invete sa fie multumitoare, bucuroasa, buna, plina de bunatate.

Oare de ce trebuie sa vina necazul ca sa invat asta?

Niciun comentariu: