miercuri, 4 iulie 2012

lehamite?

"1 Dar DOMNUL va avea milă de Iacov; îl va alege din nou pe Israel şi îl va aşeza în ţara lui. Străinii li se vor alătura şi se vor uni cu casa lui Iacov. 2 Popoarele îi vor lua şi îi vor aduce la locul lor, iar casa lui Israel le va stăpâni în ţara Domnului, ca pe nişte slujitori şi slujitoare. Îi vor lua captivi pe cei ce-i stăpâniseră şi vor domni peste asupritorii lor." Isaia 14:1-2

Cu 200 de ani inainte de iesirea din exil, Dumnezeu, prin Isaia, trimite o incurajare, instiintare pentru poporul Sau. Ca sa ma asigur ca asa s-a intamplat, citesc in Ezra 1:1-4
"1 În primul an al domniei lui Cirus, împăratul Persiei, ca să se împlinească Cuvântul Domnului spus prin Ieremia, Domnul a trezit duhul lui Cirus, împăratul Persiei, şi acesta a pus să se vestească prin viu grai şi prin scrisori în toată împărăţia sa următoarele:
2 Aşa vorbeşte Cirus, împăratul Persiei: „Domnul, Dumnezeul cerurilor, Care mi-a dat toate regatele pământului, m-a numit să-I zidesc o Casă la Ierusalim, în Iuda.
3 Cine dintre voi este din poporul Lui? Dumnezeul lui să fie cu el! Lăsaţi-l să plece la Ierusalim, în Iuda, ca să zidească Casa Domnului, Dumnezeul lui Israel. El este Dumnezeul Care locuieşte la Ierusalim.
4 Fiecare supravieţuitor, în orice loc s-ar afla, să fie ajutat de oamenii din acele locuri cu argint, cu aur, cu diferite bunuri şi cu vite, precum şi cu daruri de bunăvoie pentru Casa lui Dumnezeu din Ierusalim.“ "

Si Ezra spune aici de cuvantul lui Ieremia, "11 Toată ţara aceasta va deveni un loc pustiu şi îngrozitor şi toate neamurile acestea vor sluji împăratului Babilonului timp de şaptezeci de ani. 12 Dar când se vor împlini cei şaptezeci de ani, îl voi pedepsi pe împăratul Babilonului şi pe neamul lui, ţara caldeenilor, pentru nelegiuirea lor, zice Domnul. O voi preface într-o ruină veşnică." Ieremia 25:11-12

"10 Aşa vorbeşte Domnul: «Când se vor împlini şaptezeci de ani ai Babilonului, voi veni la voi şi Îmi voi împlini faţă de voi promisiunea Mea cea bună, aducându-vă înapoi în locul acesta. 

11 Căci Eu cunosc planurile pe care le am cu privire la voi, zice Domnul, planuri de pace şi nu de nenorocire, ca să vă dau un viitor şi o nădejde. 

12 Mă veţi chema şi veţi veni să vă rugaţi Mie, iar Eu vă voi asculta. 

13 Mă veţi căuta şi Mă veţi găsi, dacă Mă veţi căuta din toată inima. 

14 Mă voi lăsa găsit de voi, zice Domnul, şi-i voi aduce înapoi pe captivii voştri. 

Vă voi aduna din toate neamurile şi din toate locurile în care v-am izgonit, zice Domnul, şi vă voi aduce înapoi în locul de unde v-am dus în captivitate.» " Ieremia 25:10-14

Un verset imi tot framanta inima "Dar DOMNUL va avea milă de Iacov; îl va alege din nou pe Israel şi îl va aşeza în ţara lui.". E primul verset din Isaia 14. Studiez Isaia insa nu doar pentru a sti o istorie, a cunoaste un trecut. Vreau sa vad ce pot eu invata, ce mi se aplica mie. Sunt tentata sa cred uneori ca Domnului i se cam face lehamite de mine ... si asta pentru ca nu Il las sa fie Dumnezeu. Versetul asta imi reaminteste ca Dumnezeu nu e ca un om. Nu isi pierde rabdarea, nu sufla si-n inghetata pentru ca s-a fript o data sau de mai multe ori cu mine. El e Dumnezeu, indelung rabdator, bland, sfant, sfant, sfant, drept. Cand spun drept deja imi asez coloana vertebrala dreapta si ... ma astep la taieri de capede si decese. Insa iar sunt amnezica. Dreptatea Lui Dumnezeu e impletita cu mila si dragostea Sa.  

Israel si Iuda vor pleca in captivitate, in robie si acolo multi se vor converti la iudaism, vor crede in Dumnezeul Lui Avraam, Isaac si Iacov. Cand poporul Domnului la porunca lui Cirus va iesi din Babilon, convertitii vor pleca cu ei in Iersualim, vor deveni parte a poporului Israel. Cei care le fusesera stapani ii vor urma si le vor deveni supusi pentru ca vor recunoaste autoritatea Domnului si prezenta Lui in tara promisa si in poporul Sau. Mixtura de popor ce iese din Babilon devine poporul pepiniera in care se va naste Mesia, Ha Mashiach, Isus, Christos. Daca am dubii despre faptul ca Dumnezeu i-ar iubi si pe altii decat pe poporul Sau citesc Ioan 3:16. 

O alta profetie a lui Ieremia se implineste in timpul lui Mesia. Ieremia 31:15 "15 „Aşa vorbeşte Domnul: «Un ţipăt a fost auzit în Rama, bocet şi plânset mult. Rahela îşi plânge copiii şi nu vrea să fie mângâiată pentru copiii ei, căci ei nu mai sunt.»“ " Rahela plange? Rahela sotia lui Iacov? Dar ea e moarta de cateva mii de ani! Rahela isi plange copiii morti, urmasii ... Chiar daca e moarta, copiii ucisi sunt ai ei, urmasii ei ... mamele copiilor ucisi sunt copiii ei. Implinirea profetiei o vad pe vremea lui Isus cand Irod porunceste omorarea tuturor copiilor sub 2 ani (Matei 2:13-28). 

Domnului nu i se face lehaminte de mine ci a avut, are si va avea mila, imi va arata indurare, ma va iubi, ma va primi asa cum sunt, ma va ridica de oriunde as fi. 
Daca nu cred asta inseamna ca inca nu stiu cine e Domnul, cine e Tatal, Fiul si Duhul Sfant.
Ce promisiuni mi-a facut Dumnezeu prin Isus?
Ce promisiuni gasesc in Biblie pentru mine?

2 comentarii:

elena marin-alexe spunea...

Ai o dedicatie, La Plimbare! Cu mare drag...sper sa-ti placa!

cella spunea...

Multumesc Elena draga!