marți, 20 noiembrie 2012

in cine imi pun increderea?

Studiul cartii Isaia ma provoaca sa ma intreb, cercetez, sa meditez cine e Cel caruia ma inchin. Are un nume, un caracter. Cine e El?
E Dumnezeu.
Dar ... cum Il cunosc eu?
Cum L-am cunoscut?
Isaia isi cheama poporul la pocainta, la restaurare si bucurie insa ca sa intre in acest proces ei trebuie sa se intrebe: Cine este Cel in care imi pun increderea?
Moise cand s-a apropiat de rugul aprins a auzit un glas care i-a spus ca Cel ce vorbeste este: Eu sunt!
Avraam, Isaac, Iacov L-au ales pe Dumnezeu ca Dumnezeu al lor personal.

In dimineata asta am incercat sa gasesc aspecte, fatete ale caracterului Lui Dumnezeu prin care eu L-am cunoscut.
Plin de indurare si har
Adevar, Dragoste, Mila, Stanca, Mangaietor, Vindecator,
Domn al Ostirilor
Domnul Domnilor, Dumnezeu al dumnezeilor, Imparat al imparatilor, Rege al regilor
Cel ce face minuni
Trinitate: Tata, Fiu si Duh Sfant
Mesia,
Salvator, Izbavitor, Mantuitor
Calea, Adevarul si Viata, Apa vietii,
Lumina
Invatator, Cel ce mustra, indeamna, cerceteaza, reaminteste, intareste, convinge,
Cel ce a biruit moartea, Cel ce iarta, Cel drept
Suveran, Credincios, Stapan,
Sfant, Sfant, Sfant,
Omniscient = stie totul, Omnipotent = are toata puterea, Atotputernic = poate totul, Omniprezent = este peste tot.

Poporul evreu in vremea lui Isaia era pe picior de plecare in robie si acum sunt in razboi. Alte vremuri, alte imprejurari insa aceeasi intrebare: In cine imi pun increderea? Cei din vremea lui Isaia se gandeau la Egipt. Cei din vremea mea se gandesc la americani si la alte tari. Egiptul e aliat cu Fasia Gaza (din cate stiu eu).

Cine e Cel in care imi pun increderea?
Cui ma inchin?
Cand totul in jur se naruie, la cine caut ajutor?
Cui ii cer vindecare?
Cine este Cel ce ma iarta?
De cine depinde viata mea?

Nu locuiesc in adaposturi, nu am dormit in buncare, nu aud toata ziua si noaptea alarma sunand, nu vad rachetele interceptate si distruse in aer sau ajungand pe pamant si facand ravagii ... astea le vad cei din zona de razboi. Orice om traieste prin credinta - fie ca vrea sa creada asta sa nu. Cei ce lucreaza in domeniul financiar se incred in forta pietei, militarii in bombe, oamenii de stiinta in regularitatea naturii, politicienii in politica .... Dar, in cine imi pun increderea? La cine strig dupa ajutor? Cine e Cel ce lupta pentru mine?

Daca nu imi raspund la intrebarile astea ... nu pot merge mai depate si robia - sub orice forma ar fi - nu imi da termen de gandire ... cu prelungiri majore. Insa printre intrebari inalt rugaciuni catre Dumnezeul Lui Avraam, Isaac si Iacov pentru cei ce sunt sub amenintarea bombelor, distrugerii sa fie protejati pentru ca El e Cel ce are totul in control. Si stiu ca va veni o zi cand ... plansul va inceta.

2 comentarii:

AICISIACUMACOLOCURAND spunea...

Gasit pe FB la Carmen Carmen
Un alpinist a vrut sa cucereasca cel mai inalt munte din lume. Pentru asta el s- a pregatit timp indelungat si in final a hotarat sa se aventureze singur pentru a primi doar el laurii victoriei. Noaptea cazu grea pe inaltimile muntilor si e
l nu vedea nimic. Totul era negru. Pana si luna si stelele fusesera acoperite de nori negri. Si cum se catara el, la doar cativa metri de varful muntelui a alun
ecat si a cazut in gol. Alpinistul vazu in acea ingrozitoare cadere episoade din viata lui, bune si rele. Se gandi la moartea care era aproape, cand deodata a simtit franghia de singuranta ca-I frange mijlocul. Fusese oprit din cadere si acum atarna ingollegat de franghie. Urma un moment de tacere absoluta, atarna in neant si singurul lucru ce I veni in minte fu : ”Ajuta-ma, Doamne!” Deodata auzi o voce venita de pretutindeni : - Ce-ti doresti , fiule ? - Salveaza-ma, Doamne! Striga alpinistul cuprins de frica mortii.-Chiar crezi ca eu te pot salva? -Da, Doamne,cred inTine! - Bine, daca crezi in mine si in salvarea mea taie franghia de care atarni! Spuse Dumnezeu. Un moment de tacere, alpinistul se indoi si isi pierdu credinta, franghia era singura cale care-l tinea in viata … asa ca nu taie franghia si hotari sa renunte la ajutorul dumnezeiesc. Adoua zi dimineata, echipele de salvare au anuntat ca au gasit un alpinist legat de franghia de siguranta la doar doi metri de pamant. Murise inghetat de frig. Cat de atasat de franghia ta esti tu?

cella spunea...

Trista povestea ta ...