sâmbătă, 12 decembrie 2020

imaginea de ansamblu a planului Său

 Ziua 12

Îmi place să călătoresc. Nu am rău de mașină, avion, barcă, balon, tren sau căruță. Nu știu să merg pe bicicletă și mi-I teamă să merg pe motocicletă, deși e palpitant.

Călătoriile cu avionul mă fascinează pentru că pe pistă poate ploua, poate fi puțină ceață, poate fi o vreme mohorâtă. Dar după decolare, după ce avionul trece de nori, apare soarele și e o splendoare de care nu te mai saturi de admirat.

Cam la fel e și cu istoria. Aici, pe pământ, prinsă în iureșul și vârtejul vieții, văd doar câteva elemente, pricep cât pot. Însă când am în față imaginea de ansamblu, istoria prinde viață și semnificație.

Am auzit despre Dumnezeu din perioada intrauterină, am fost la școala duminicală, am învățat versete, am cântat din toată inima cântecele noastre de copii dar mi-a fost greu să înțeleg cine este Dumnezeu, cine este Isus și cine este Duhul Sfânt. De ce e un Singur Dumnezeu și totuși vorbim despre trei Persoane. Eu cui mă rog? Cine e șeful? De cine să mă tem cel mai tare? Fiecare are un rol separat?

Există un personaj care mă intrigă și căruia am să-I adresez câteva întrebări când voi ajunge ACASĂ. Numele lui este Melhisedec. El apare pe paginile Scripturii în Geneza 14. Vine cu pâine și vin înaintea lui Avraam și îl binecuvântă. Tot ce ni se spune despre el este că era ”preot al Dumnezeului cel Preaînalt”.

Adica înainte de a institui Dumnezeu preoția, Melhisedec era preot al Lui. În Psalmul 110:4 găsesc o profeție din care văd că Numele Lui Mesia este legat de Melhisedec. “4. Domnul a jurat, si nu-I va parea rau: "Tu esti preot in veac, in felul lui Melhisedec." Deci Mesia va fi Preot după rânduiala lui Melhisedec nu după cea data lui Moise.

În Psamul 2:6-7, David ne mai dezvăluie ceva despre Mesia.

6. "Totusi, Eu am uns pe Împăratul Meu pe Sion, muntele Meu cel sfânt." 7. "Eu voi vesti hotărârea Lui" - zice Unsul - "Domnul Mi-a zis: "Tu ești Fiul Meu! Astăzi Te-am născut.

Mesia va fi Împărat uns pe Muntele Domnului, adica în Ierusalim și tot de aici aflu că El este Fiul Lui Dumnezeu.

Fiul Lui Dumnezeu, Preot după rânduiala lui Melhisedec și Împărat sunt câteva din titlurile pe care le are Mesia. Le pot vedea doar dacă citesc Scriptura, dacă mi-am pus inima să priceapă, să caute.

Mielul Lui Dumnezeu, Cel venit de Sus ca să ne mântuiască, să ne dea Pacea, eliberarea, vindecarea și Viața Veșnică prin Sângele Lui este Mesia.

Zilele acestea mă pregătesc pentru sărbătoarea Nașterii Domnului și vreau ca în această pregătire să văd imaginea de ansamblu a planului Lui Dumnezeu așa cum L-a făcut El, așa cum îl găsesc în Scriptură.

https://www.youtube.com/watch?v=5s-rPQvPmjs


Niciun comentariu: