duminică, 6 decembrie 2020

învăț să ascult până la capăt

 Mi-a rămas agățat de minte Terah, tatăl lui Avraam. Citesc că “La varsta de saptezeci de ani, Terah a nascut pe Avram, pe Nahor si pe Haran. (Geneza 11:26)” și “Terah a luat pe fiul sau, Avram, si pe Lot, fiul lui Haran, fiul fiului sau, si pe Sarai, nora sa, nevasta fiului sau, Avram. Au iesit impreuna din Ur, din Haldeea, ca sa mearga in tara Canaan. Au venit pana la Haran si s-au asezat acolo. (Geneza 11:31)”

Nu știu de ce au plecat din Ur, Caldeea. Dar știu ce ne spune Iosua despre Terah “"Asa vorbeste Domnul Dumnezeul lui Israel: "Parintii vostri, Terah, tatal lui Avraam si tatal lui Nahor, locuiau in vechime de cealalta parte a Raului si slujeau altor dumnezei.” Iosua 24:2
Se stabilesc în Haran și la un moment dat, vine Avraam și îi spune că își vinde lucrurile, casa, pământul și pleacă. Cred că i-a povestit că Dumnezeu i-a spus să plece. Nu știu ce a fost în inima lui Haran și nici nu vreau să speculez. El decide să rămână în Haran impreuna cu restul familiei lui. Oare ce era în inima lui?
Avraam pleacă pentru că a crezut ceea ce a spus Dumnezeu. A ascultat.
Avraam ascultă, pleacă și scrie istorie!
Noi avem impresia că oamenii vremii lui Avraam erau niște primitivi. Credem că noi am inventat roata și pentru că evoluționismul își spune cuvântul, credem că o dată cu trecerea timpului, noi am devenit mai deștepti. Realitatea și dovezile arheologice arată că în Ur, Caldeea, oamenii vremii lui Avraam aveau bibliotecă centrală. Noi ne mândrim că avem Biblioteca Central Universitară din 1839, bibliotecă care duce tradiția Academiei Vasiliene din 1640.
Veștile circulau și cred că Terah știa cam pe unde e Avraam și Lot.
Tradiția spune că Dumnezeu i-a vorbit lui Terah prima dată și de din acest motiv a plecat din Ur, Caldeea numai că s-a oprit în Haran. Avraam decide să asculte până la capăt și pleacă. Terah avea 145 de ani când Avraam pleacă de acasă și moare la 205 ani când Avraam avea 135 de ani.
Dumnezeu îmi vorbește. Decizia de a asculta sau nu, îmi aparține. El m-a creat și mi-a dat libertatea de a asculta sau de a face cum mă taie capul.
Astăzi, văd că Isaia ne mai dă un semn despre Mesia. “14. De aceea, Domnul însuși vă va da un semn: "Iată, fecioara va rămâne însărcinată, va naște un Fiu și-I va pune numele Emanuel.” Isaia 7:14
Aleg să cred profețiile despre Mesia, aleg să cred că împlinirea acestora este în Isus Christos și Îl las pe Dumnezeu să scrie istorie în viața mea.
Învăț de la Terah să nu fac ca el. Învăț să ascult până la capăt!

Niciun comentariu: