sâmbătă, 23 decembrie 2023

ca să se-mplinească Scriptura

Iuda Iscarioteanul, sau Iuda din Kariot, îl aștepta și el pe Mesia. Dar aștepta un Mesia care va scăpa poporul Israel de romani, le va reda pământurile, le va da drepturile înapoi. Isus-Yeshua însă nu se mula pe ideile lui de Mesia.

El voia să fie bogat, să aibă bani, să fie bine văzut prin relațiile pe care i le aduc banii. Își face conexiuni până la cele mai înalte fețe religioase ale vremii. Acestea Îl voiau pe Isus mort pentru că le ataca filosofia, interpreta Scriptura diferit de ei, își pierdeau popularitatea. Mai bine să moară Isus decât să piardă ei ce-și închipuiau că au. Erau bine văzuți, stimați, apreciați, li se făceau plecăciuni...

Din cauza unuia venit din Galileea să piardă din ceea ce aveau?

Cei cu același interes se atrag, fac ei cumva ca să se împrietenească. Sunt prietenii convenționale, doar pe interes, se folosesc unii pe alții pentru a obține ceea ce-și doresc. Și atât.

Înaltele Fețe religioase devin prietene cu Iuda. Habar nu aveau cei implicați în această prietenie că și acest lucru fusese profețit de Zaharia și de Ieremia.

Eu le-am zis: "Dacă găsiți cu cale, dați-mi plata; dacă nu, nu mi-o dați!" Și mi-au cântărit ca plată, treizeci de arginti. Dar Domnul mi-a zis: "Aruncă olarului prețul acesta scump cu care m-au prețuit!" Și am luat cei treizeci de arginți și i-am aruncat în Casa Domnului pentru olar.” Zaharia 11:12-13

Ieremia a zis: "Cuvântul Domnului mi-a vorbit astfel: "Iată că Hanameel, fiul unchiului tău Salum, va veni la tine să-ți spună: "Cumpără ogorul meu care este la Anatot, căci tu ai drept de răscumparare ca să-l cumperi." Și Hanameel, fiul unchiului meu, a venit la mine, după cuvântul Domnului, în curtea temniței și mi-a zis: "Cumpără ogorul meu care este la Anatot, în țara lui Beniamin, căci tu ai drept de moștenire și de răscumpărare, cumpără-l!" Am cunoscut că era cuvântul Domnului. Și am cumpărat de la Hanameel, fiul unchiului meu, ogorul de la Anatot, și i-am cântărit argintul, șaptesprezece sicli de argint.” Ieremia 32:6-9

Despre împlinirea acestei profeții ne spune Matei,

Atunci s-a împlinit ce fusese vestit prin prorocul Ieremia, care zice: "Au luat cei treizeci de arginți, pretul Celui prețuit, pe care L-au prețuit unii din fiii lui Israel; și i-au dat pe "Țarina olarului", după cum îmi poruncise Domnul."” Matei 27:9-10

Perioada asta de pregătire și se studiu al profețiilor și al împlinirilor lor, m-a ajutat să văd, să realizez că nimic din ceea ce au făcut, spus, acționat cei despre care scrie Matei nu a fost la întâmplare, așa alandala.

Pavel mă ajută înțeleg și mai bine acest aspect, “În El avem răscumpărarea, prin sângele Lui, iertarea păcatelor, dupa bogățiile harului Său pe care l-a răspândit din belșug peste noi, prin orice fel de înțelepciune și de pricepere; căci a binevoit să ne descopere taina voii Sale, după planul pe care-l alcătuise în Sine însuși,

ca să-l aducă la îndeplinire la împlinirea vremurilor, spre a-Și uni iarăși într-unul, în Hristos, toate lucrurile: cele din ceruri și cele de pe pamant.

În El am fost făcuți și moștenitori, fiind rânduiți mai dinainte, după hotărârea Aceluia care face toate după sfatul voii Sale, ca să slujim de laudă slavei Sale, noi, care mai dinainte am nădăjduit în Hristos.” Efeseni 1:7-12

Și tot ce a fost scris mai inainte a fost scris pentru învățătura noastră, pentru ca, prin rabdarea și prin mângâierea pe care o dau Scripturile, să avem nădejde. (Rom.15:4)

Niciun comentariu: