miercuri, 6 decembrie 2023

Nazaret - Odraslă, Vlăstar

Mă distrează să-mi aud numele rostit. Foarte mulți fac din el variații de nume. La vămi este și mai comic. Eu cred că nu sunt atât de dificile numele și prenumele mele.

Am căutat semnificația acestora, am vrut să știu ce însemnătate este în ele.

Lucrez cu nume, și le iau ca atare, nu mi se pare nimic ciudat sau comic la ele. Dar mă trezesc analizându-le și încerc să înțeleg din ce zone georgrafice vin, ce istoric și semnificație au.

Inițial, L-am cunoscut pe Isus cu numele Lui grecesc. L-am descoperit însă pe Isus cu Numele lui de Yeshua. Numele Yeshua înseamnă Salvare. Îmi reamintesc ce a spus îngerul lui Iosif Ea va naşte un Fiu, şi-I vei pune numele Isus-Yeshua, pentru ca El va mântui/salva pe poporul Lui de păcatele sale."” Matei 1:21

De o vreme, am început să mă împrietenesc cu Matei, Matityahu – Darul lui Dumnezeu. Fiind ucenic al Lui Isus-Yeshua, fiind martor ocular al evenimentelor, aleg să îl las pe Matei să îmi arate mai multe detalii despre Învățătorul lui.

Iosif cu Maria și cu Isus se întorc din Egipt. Impăratul Irod care dăduse ordinul ca toți copiii sub doi ani să fie omorâți murise. Pe tron a urcat unul din fii lui. Și acest nou rege călca cu sfințenie pe urmele tatălui său, cruzimea era la ea acasă. De teama lui, familia repatriată se stabilește în Nazaret, în Galileea.

Așa și?

Nazaret înseamnă ramură, vlăstar.

Isaia ne spune așa Apoi o Odraslă va ieși din tulpina lui Isai, și un Vlăstar va da din rădăcinile lui.” Isaia 1:1

El a crescut înaintea Lui ca o odraslă slabă, ca un lăstar care iese dintr-un pământ uscat. N-avea nici frumusețe, nici strălucire ca să ne atragă privirile, și înfățișarea Lui n-avea nimic care să ne placă.” Isaia 53:2

Iosif, Maria și Isus-Yeshua nu decid la întâmplare să se stabilească în Nazaret. Matei ne explică că familia A venit acolo și a locuit într-o cetate numită Nazaret, ca să se împlinească ce fusese vestit prin proroci: că El va fi chemat Nazarinean.” Matei 2:23

Niciun comentariu: