miercuri, 20 decembrie 2023

Isus și Iuda

Știu ce înseamnă gustul amar al trădării, știu cum este când tăvălugul sentimentelor vine ca să mă copleșească și să mă îngroape, spunându-mi că mi-am meritat trădarea. Știu ce înseamnă să fii trădat...

Da, am rămas cu sechele! Suflu și-n înghețată, numai să nu mai trec încă o dată pe aici.

Trădarea m-a schimbat, m-a modelat într-un fel cum nu m-am gândit! Da, am iertat, însă nu am cum să uit așa ceva, nu am cum să tratez pe cei care m-au trădat la fel. E ca și cum m-aș trăda și eu...

Am însă un model la care mă uit, și El este Isus. Deși știa cine este cel pe care și-L alege, deși știa ce Îi va face, deși știa ce va spune, cum va acționa, a ales să Îl facă ucenicul Său, să Îl lase să fie părtaș al învățăturilor și minunilor Lui, al prezenței Sale.

Este vorba de Isus-Yeshua și de Iuda, cel care l-a vândut pentru 30 de arginți.

Isus știa profeția lui Zaharia Eu le-am zis: "Dacă găsiți cu cale, dați-mi plata; dacă nu, nu mi-o dați!" Și mi-au cântărit ca plată, treizeci de arginți.” Zaharia 11:12

Isus știa cine este Iuda, și ce rol va juca. Știa ce gânduri îi vor frământa mintea și că va căuta să se îmbogățească pe spatele Lui. Și cu toate acestea Îl alege, Îl lasă să-i fie părtaș în călătorii, la mesele unde erau invitați, la minuni, la împărțirea pâinii și a peștilor, la calmarea furtunii, la călătoria lui Petru pe ape...

Iuda a ales să-L urmeze pe Isus așteptând beneficiile materiale. Era managerul financiar al Lui Isus și al ucenicilor. El știa câți bani au, cât trebuiau să plătească, ce să cumpere, cum să se târguiască și cum să ceară discount/reducere.

Cu toate acestea, Isus nu Îl tratează diferit! Nu îl trimite doar să facă treburile administrative, să stea cât mai departe de El. Nu, îl lasă să fie parte la tot. El, Dumnezeu Întrupat, alege să Îl iubească pe cel care Îl va trăda și-L va vinde pentru treizeci de arginți. Planul veșnic de salvare a Lui Dumnezeu trebuia să se împlinească. Isus știa că trebuie să treacă pe aici. El nu a fost surprins de acțiunile și reacțiile lui Iuda.

La masa de seder, din seara de Paște, Iuda este acolo. Este parte la povestit povestea primului Paște, la cântarea psalmilor, la întrebările celui mai tânăr, la discuțiile despre semnificația alimentelor de pe masă. Și în tot acest timp, capul lui stă doar la banii pe care-i va câștiga vânzându-și Învățătorul...

Isus-Yeshua, acolo, la masa de seder, le spune ucenicilor ce se va întâmpla cu El. Iuda, nonșalant, a luat cuvântul și I-a zis: "Nu cumva sunt eu, Învățătorule?" "Da", i-a răspuns Isus, "tu ești!"” Matei 26:15

Ca să se-mplinească Scriptura, Isus alege să îl lase pe Iuda să fie parte la tot ceea ce a făcut și spus. A ales să fie trădat pentru ca Planul Său veșnic de salvare să se împlinească.

În planul Său, El, Isus, Fiul Lui Dumnezeu Întrupat, este Mielul de jertfă pentru păcatul omenirii, oricare ar fi acesta, oricâte ar fi. El a venit și a murit pentru toate păcatele noastre. Prin Sângele Lui am iertarea de păcatele mele. Sunt curățită și sfințită în Sângele Lui.

Iuda a ales să-și trădeze Învățătorul.

Eu aleg să nu mă trădez pe mine și-L las pe Cel trădat să mă curățească prin sângele Lui.

Niciun comentariu: