duminică, 24 decembrie 2023

Dumnezeule! Dumnezeule!

 Călătoria aceasta prin cartea Matei, urmărindu-l cum îmi arată și explică profețiile, m-a ajutat să înțeleg mai bine cine este Isus-Yeshua. Matei mi-a arătat că David a avut și rol de profet, nu doar de rege și cântăreț, de viteaz, de architect al Casei Domnului.

Cuvintele lui, scrise și cântate, sunt o profeție pentru Cel care din punct de vedere uman îi este urmaș. Lui David i s-au descoperit mai multe despre acesta , despre rolul Lui pe pământ, despre cuvintele pe care le va spune. Toate aceste cuvinte erau știute și cântate de poporul Israel, erau arhicunoscute …

Dumnezeule! Dumnezeule! Pentru ce m-ai părăsit și pentru ce Te depărtezi fără să-mi ajuți și fără s-asculți plângerile mele?” Psalmul 22:1

Toți cei ce mă văd își bat joc de mine, își deschid gura, dau din cap și zic: "S-a încrezut în Domnul! Să-l mântuiască Domnul, să-l izbăvească, fiindcă-l iubește!"” Psalmul 22:7-8

își împart hainele mele între ei și trag la sorți pentru cămașa mea.” Psalmul 22:18

Ei îmi pun fiere în mâncare, și, când mi-e sete, îmi dau să beau oțet.” Psalmul 69:21

 

Matei și oamenii vremii lui sunt martori ai evenimentelor din viața lui Isus. Îmi reamintesc că Isus-Yeshua înseamnă Salvare. El este Salvatorul așteptat, El este Cel venit din cer, Mielul Lui Dumnezeu care ridică păcatul lumii.

Despre El au scris profeții că va suferi. David și Isaia ne spun clar și ce cuvinte va rosti Savatorul pe cruce, ce I se va da de băut, cum va acționa.

I-au dat să bea vin amestecat cu fiere; dar, când l-a gustat, n-a vrut să bea. După ce L-au răstignit, I-au împărțit hainele între ei, trăgând la sorți, pentru ca să se împlinească ce fusese vestit prin prorocul care zice: "Și-au împărțit hainele Mele între ei, și pentru cămașa Mea au tras la sorți."” Matei 27:34-35

Trecătorii își băteau joc de El, dădeau din cap” Matei 27:39

S-a încrezut în Dumnezeu: să-L scape acum Dumnezeu, dacă-L iubește. Căci a zis: "Eu sunt Fiul lui Dumnezeu!"” Matei 27:43

Și pe la ceasul al nouălea, Isus a strigat cu glas tare: "Eli, Eli, lama sabactani?", adica: "Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu, pentru ce M-ai părăsit?"” Matei 27:46

Și îndată, unul din ei a alergat de a luat un burete, l-a umplut cu oțet, l-a pus într-o trestie și I-a dat sa bea.” Matei 27:48

 

Dar nu s-a sfârșit totul pe cruce, sau în mormânt.

Cel profețit a înviat conform semnului lui Iona. S-a înălțat și este acum la dreapta Tatălui. Acolo, pregătește un loc, o casă, pentru cei care aleg să creadă în El, să accepte că El este Fiului Lui Dumnezeu, că El este Salvarea, doar prin sângele Lui avem/am mântuirea.

Isus-Yeshua nu a rămas la stadiul de Prunc inocent, lipsit de apărare, neputincios, care are nevoie de o mamă să-L hrănească, și un Iosif care să-I protejeze, salveze, apere. Scriptura ne relatează că El a crescut, a ajuns matur, S-a bucurat și S-a veselit cu cei care L-au acceptat, a avut prieteni, a suferit, a murit și a înviat.

Matei m-a ajutat să înțeleg mai bine că totul S-a întâmplat după un plan, cu semne anunțate cu mult înainte, cu proorocii știute, crezute și așteptate de poporul Israel.

Uneori, mă trezesc că vreau ca Mesia al meu să mă izbăvească de tot ce e rău, să-mi dea o viață cu trai îmbelșugat, să se revanșeze față de mine pentru că am ales să cred în El. Sunt exact ca oamenii vremii Lui.

Am niște așteptări care nu sunt conforme profețiilor Scripturii. Nicăieri nu mi se promite așa ceva. Vreau o viață lină și ușoară… Vreau să fug de suferință, nevoi, dureri și de greu. Isus-Yeshua știa că de ele am parte și mi-a promis că va fi cu mine când trec prin ele.

E aici cu mine, indiferent prin ce trec.

Niciun comentariu: