duminică, 17 decembrie 2023

o peșteră de tâlhari?

David discută cu Natan despre planurile și ideile lui. Îl iubea pe Domnul, vedea că Domnul îi poartă de grijă, îl binecuvântă, îl înalță, îi dă trecere, îl scapă de la moarte, îi dă bucuria mântuirii. Era împărat, architect, se ocupase de logistica casei sale. Mergea și se închina Domnului, aducea jertfe la Cortul întâlnirii. Se trezește în el dorința de a face ceva pentru Domnul, de a-I face o casă aici, pe pământ. Voia să facă ceva măreț, un loc unde să vină Domnul cu plăcere.

Știu că acea casă va fi zidită de Solomon, și reconstruită de Irod.

Despre casa aceasta numită Templu, localizată în Ierusalim ne vorbesc Isaia și Ieremia. Cuvintele lor sunt cu bătaie lungă, cu împliniri peste sute de ani. Acolo, era Templul Domnului. Iar Domnul în Cuvântul Său vorbește despre casa aceasta ca despre Casa Sa.

Si pe străinii care se vor lipi de Domnul ca să-I slujească și să iubească Numele Domnului, pentru ca să fie slujitorii Lui, și pe toti cei ce vor păzi Sabatul, ca să nu-l pângărească, și vor stărui în legământul Meu, îi voi aduce la muntele Meu cel sfânt și-i voi umple de veselie în Casa Mea de rugăciune. Arderile lor de tot și jertfele lor vor fi primite pe altarul Meu, căci Casa Mea se va numi o casă de rugăciune pentru toate popoarele."” Isaia 56:6-7

Solomon se roagă, și cheamă Numele Domnului peste casa pe care o construiește Domnului, iar cuvintele acestea sunt mai apoi rostite de Domnul către profeții Isaia și Ieremia. Văd că nici un cuvânt din rugăciunea rostită de Solomon atunci la inaugurarea Templului nu a rămas aruncat în vânt. Domnul a luat seama la ele.

Este Casa aceasta peste care este chemat Numele Meu o peșteră de tâlhari înaintea voastră? Eu însumi văd lucrul acesta, zice Domnul!” Ieremia 7:11

Casa Domnul să devină o peșteră de tâlhari? Cum se poate așa ceva? În Templu nu intrai oricum, iar acum Isus face așa acuzații?

Isus a intrat în Templul lui Dumnezeu. A dat afară pe toți cei ce vindeau și cumpărau în Templu, a răsturnat mesele schimbătorilor de bani și scaunele celor ce vindeau porumbei și le-a zis: "Este scris: "Casa Mea se va chema o casa de rugăciune." Dar voi ați făcut din ea o peșteră de tâlhari."” Matei 21:12-13

A cui era Casa aceasta? Era a Domnului.

Cine este Cel ce dă afară vânzătorii, cumpărătorii, valutiștii, și pe cei ce vindeau porumbei?

Isus Christos-Yeshua HaMashiach, Fiul Lui Dumnezeu, Dumnezeu Întrupat.

A venit acasă la El ca să facă curățenie.

Era Casa Lui, era o casă de rugăciune!

Niciun comentariu: